Hvilken fødselsstilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

BabyHL

vitapigen skriver:

Jeg fødte på ryggen hvor jeg holdte mine ben under presseveerne... Jeg lå godt, men jeg havde åbenbart brugt så mange kræfter på at holde mine ben at jeg havde sindsygt ondt i mine arme flere dage efter  Jeg lå med alle mulige slanger viklet ind i hinanden da jeg havde haft forskellige stillinger så jeg var lige ved at gå amok fordi jeg følte mig så fastlåst  Havde én om maven, til at høre hjertelyd, og én på den lilles hovede, én i hånden til vedrop hvor der også løb saltvand + epi...

Håber på den anden stilling når jeg engang skal føde den næste

Hvilken anden stilling vil du så gerne føde i næste gang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Frøken J.

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Vil I fortælle hvilken stilling i fødte i, eller har planer om at føde i?

Den klassiske på ryggen, på alle 4, i vand, stående eller noget helt andet.

Fordele og ulemper og erfaringer . Fortæl fortæl!

Jeg sad i en fødestol og fødte, og det var rigtig godt. Tyngde-mæssigt hjalp det med at få hende længere ned, plus det var afslappende mellem veerne, og så kunne jeg selv holde mine ben, når jeg pressede. Min kæreste sad bag mig med dyner osv. jeg kunne læne mig op af.. Det kunne jeg godt tænke mig igen

Anmeld

8. maj 2012

Frøken J.

Giraffen skriver:

kan anbefale fødestolen og derudover at lytte til jordmoderen, hun rykkede rigtig meget rundt på mig undervejs for at få baby ordentlig ud

Også fødestol her

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Månsson skriver:

Jeg stod op og fødte eller nærmere sad på hug. Det gav go tyngde og gjorde det gik hurtigere end ved at ligge på ryggen

Var det ikke hårdt for benene?!  . Eller fødslen gik måske rimelig hurtigt? 

Anmeld

8. maj 2012

Dianaaa

puha hehe , jeg nåede at være i alle mulige stillinger inden jeg nåede at føde, jeg var i vand, sad på en boldt, i en stol , stod op osv... mine smerter var mest i lænden så lå mest på siden, og da jeg så skulle føde, kom jeg om på ryggen og ligge, når man først skal presse, så tror jeg faktisk ikk rigtigt man har tid til at tænke på andet end at presse, i hvert fald ikke mig hæhæ..

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Mor til Liva skriver:

Jeg fødte i badekar - lå alm på ryggen...

Og hvordan var det? . Ville du gøre det igen eller anbefale det til andre?

Anmeld

8. maj 2012

Faith

På ryggen med fødderne i de der stænger. Ville rigtig gerne have været i badekar, men det måtte jeg ikke fordi det var tvillinger.

Denne gang vil jeg helt sikkert i badekar. Det varme vand skulle virke smertelindrende.

Anmeld

8. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

På ryggen, med benene oppe i de der bøjler! Er skide taknemmelig for de bøjler der.. Ville ALDRIG have kunnet holde mine ben oppe ellers

Anmeld

8. maj 2012

twinny

Jeg lå på briksen.... og holdte på benene...

Det skulle jeg, da det var tvillinger og når tvilling A var født, skulle der holdes på maven og alt muligt...

Anmeld

8. maj 2012

Mor til L&S

BabyHL skriver:

Og hvordan var det? . Ville du gøre det igen eller anbefale det til andre?

Jeg har termin om 2 mdr og der skal jeg absolut i badekar igen.. Det var SÅ godt... Jeg kunne slet ikke ligge på den briks

Sys det var lidt svært under presse fasen, da jeg gled lidt under vandet, så næste gang tror jeg at jeg vil vende mig rundt så det blir på alle 4 og jeg kan holde fat i kanten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.