Anonym skriver:
ja! sen og sen abort ved jeg ikke helt om jeg kan kalde den.. Men svært blir det
ja det sker i morgen på svendborg sygehus.. Jeg er allerede mor til en og føler det mere eller mindre er for min datters skyld! det har selv været en sej kamp om at kunne få lov at beholde hende, da det selvfølgelig har været hårdt, med kommunen på nakken og alle dem der har været blandt ind i vores liv siden hun kom til verden....... så fraråder læger, sp, kommunen og en del af min familie jeg skal have nr 2 nu... så jeg er sprunget i med begge ben, da min læge i dag fik mig overtalt mere eller mindre blev jeg nervøs...... så ja /; jeg sidder her og ik må spise en skid fra kl. 24.00 og føler mig egentlig delt i 2 lige nu... noget i mig siger, det kun for min datters skyld, brug kræfterne på hende istedet, vent med flere børn, hvor den anden siger, jeg skal lade barnet komme til verden og vise dem jeg sagtens kan..... Åhhh... men sådan endte det nok ikke... så skal jeg indlægges i morgen.. jeg er i uge 11.. SUK! det er et maridt... føj føj! slet ikke til at holde ud når man har planlagt dette ønske barn, men ja, den anden ting er hvad andre vudere os egnet til lige nu
puha!
Jeg tillader mig at komme med en opfrodring, så må du jo vurdere, om du vil bruge den til noget.
Jeg synes, du skal beholde barnet, MEN på de vilkår, at du fremover ikke længere vil opfatte situationen som havende "kommunen på nakken". Du vil istedet ændre holdning og se på de professionelle som dine samarbejdspartere, der er her for at hjælpe dig og din familie. Du vil samarbejde. For du er en voksen kvinde. Du er mor.
Du begynder med at fortælle de pågældende fra kommunen, at du ikke kan få en abort, da du ønsker dette barn. Du siger med det samme, at denne beslutning IKKE er til forhandlig, men at du er indstillet på at samarbejde, og du er interesseret i al den positive hjælp og rådgivning, du kan få (også selvom du i grunden fra start ikke er). Du går det hele i møde med positivitet og smil på læben, for du KAN klare det her. Ikke flere konflikter. Ikke mere fortid, nu er det fremtiden, det gælder. Og du og kommunen vil det samme: Det bedste for din familie.
Et nyt liv, En ny start.

Anmeld