Søskende (;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Frk Mig

Der er 2½ år imellem vores drenge Vi valgte at Noah skulle kunne en del ting selv inden han blev storebror .. Netop fordi at han os kunne være med i alle de ting der skete med lillebror. Jeg ville for alt i verden ikke have at Noah skulle føle at her kom lillebror bare og tog alt tiden og opmærksomheden fra ham. Vi har os lagt stor vægt på at ikke sige til Noah vær nu lidt stille lillebror sover, lad nu lillebror ligge. Han skulle ikke føle at lillebror bare kom og ødelage det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder 

Jeg har længe gået og tænkt over hvad der er det bedste mellemrum mellem søskende  Så nu har jeg endelig fået lavet en debat.. Nogen sider at det er bedst at få nummer to inden den første er 2 år, pga at den første ikke kan huske at h*n har været alene  Og andre mener at det er søn for den første osv.. 

Så derfor vil jeg gerne høre om i vil dele jeres erfaringer med mig  

Jeg er anonym da jeg gerne vil have at det ikke kommer frem endnu at vi overvejer nr 2 

Hej jeg har stemt blankt, da jeg ikke rigtig tror der findes en generel perfekt alder at få søskende i. Jeg synes det kommer helt an på forældrene, hvad man kan holde til, hvad man vil give sine børn, hvor mange man vil have etc. 

Men personligt skal jeg ikke have kort tid imellem, jeg kan slet ikke forestille mig ikke at skulle have mit fulde fokus på Penny. Jeg tror godt der kunne gå mere end 5 år før vi skal lave nr.2 hvis vi overhovedet skal det. 

Hvorvidt børnene har glæde af hinanden handler ikke om alder for mig, men det kommer jo an på hvordan man definere "at have glæde af" der er 2 år i mellem mine kusiner og de kan slet ikke sammen, hvorimod der er 16 år imellem min kæreste og hans lillebror og de forguder hinanden. Jeg har selvfølgelig også eksempler på det modsatte. 

Så uanset om der er gået 3 dage eller 20 år fra den sidste kom, føler du dig parat, så spring ud i det. der findes ikke Mange garantier her i livet.

(det blev langt)

Anmeld

6. maj 2012

Maja_4000

Jeg har stemt blank da jeg kun har et barn

Men jeg vil gerne have 3 - 4 år mellem mine børn .. Synes de skal have lov at være små

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Ja det var planlagt at de skulle være så tæt... Da der er rimelig stor aldersforskel på mig og manden, og han helst ikke ville være for gammel...

Det der har været hårdest er hvis den store var syg mens den lille stadig vågnede om natten (så var mor her temmelig klatøjet)... Men ellers det at den store ikke har været helt selvhjulpen, og skulle have hjælp til næsten alt plus den lille oven i... Det har heller ikke været sjovt når de har været syge begge 2 på samme tid. Men ellers kan jeg faktisk ikke komme i tanke om nogen ulemper...

Bonus hmmm ud over at de har kunnet leget så meget sammen, har nok været at den lille har kunnet arve lidt at den stores tøj (bukser) da det er lidt lige meget når det drejer sig om blå cowboy bukser...

Har der så været noget søskende jalousi mellem dem??

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Nej slet ikke, jeg har på ingen måder følt at han sku "vokse op hurtigt", men jeg holdte ham også hjemme sammen med hans lillebror, indtil han var 2 år, så jeg har jo heller ikke mistet tid med ham/til ham pga. jeg ikke sendte ham i DP

Har det ikke været hårdt at have dem begge hjemme ??

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

den "gamle" skriver:

Der er jo fordele og ulemper ved det hele. Så jeg syntes man skal gøre det man føler er det rigtige for en selv. Har man lyst at få dem tæt, og føler man at man kan magte det, er det det rigtige at gøre. Og syntes man at der skal være lang tid imellem er det det man skal gøre. 

Det kan da være hårdt ind imellem når de er tæt, men det kan vel også være hårdt hvis man lige er kommet af med vågne nætter og ble skift, også skal til at begynde forfra 

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

ciepige skriver:

Jeg havde faktisk tænkt på at oprette selv samme tråd!  

Men tror bare man skal følge sit hjerte og selv mære på hvornår man er klar

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Ziasmor skriver:

Der vil blive 3 år og ca en måned mellem storesøster og lillesøster.

Både ja og nej at det er planlagt at der skulle være sådan i mellem dem. 

Jeg vil gerne have at der skulle være 2-3 år i mellem dem, men det har været svært at blive gravid denne gang (Det samme med  min datter) så vi gik tidlig i gang med nr 2 og tog det derfra.

Det er nemlig det der er problemet, man ved aldrig hvor lang tid der går fra man starter pb til man bliver gravid..

Ved den første tog det også lang tid for os at blive gravide, og er bare bange for det også gør det den her gang..

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Hej jeg har stemt blankt, da jeg ikke rigtig tror der findes en generel perfekt alder at få søskende i. Jeg synes det kommer helt an på forældrene, hvad man kan holde til, hvad man vil give sine børn, hvor mange man vil have etc. 

Men personligt skal jeg ikke have kort tid imellem, jeg kan slet ikke forestille mig ikke at skulle have mit fulde fokus på Penny. Jeg tror godt der kunne gå mere end 5 år før vi skal lave nr.2 hvis vi overhovedet skal det. 

Hvorvidt børnene har glæde af hinanden handler ikke om alder for mig, men det kommer jo an på hvordan man definere "at have glæde af" der er 2 år i mellem mine kusiner og de kan slet ikke sammen, hvorimod der er 16 år imellem min kæreste og hans lillebror og de forguder hinanden. Jeg har selvfølgelig også eksempler på det modsatte. 

Så uanset om der er gået 3 dage eller 20 år fra den sidste kom, føler du dig parat, så spring ud i det. der findes ikke Mange garantier her i livet.

(det blev langt)

kan godt lide din holdning med at man skal gøre det man kan holde til som forældre..

Jeg oplever bare meget negativt omkring at få dem tæt på hinanden.. men min mand ønsker at der er 2 år mellem dem, og det vil jeg også have det godt med..

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk Mig skriver:

Der er 2½ år imellem vores drenge Vi valgte at Noah skulle kunne en del ting selv inden han blev storebror .. Netop fordi at han os kunne være med i alle de ting der skete med lillebror. Jeg ville for alt i verden ikke have at Noah skulle føle at her kom lillebror bare og tog alt tiden og opmærksomheden fra ham. Vi har os lagt stor vægt på at ikke sige til Noah vær nu lidt stille lillebror sover, lad nu lillebror ligge. Han skulle ikke føle at lillebror bare kom og ødelage det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.