Søskende (;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er jeres erfaring med hvad der er bedst af år imellem søskende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.333 visninger
35 svar
0 synes godt om
5. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder 

Jeg har længe gået og tænkt over hvad der er det bedste mellemrum mellem søskende  Så nu har jeg endelig fået lavet en debat.. Nogen sider at det er bedst at få nummer to inden den første er 2 år, pga at den første ikke kan huske at h*n har været alene  Og andre mener at det er søn for den første osv.. 

Så derfor vil jeg gerne høre om i vil dele jeres erfaringer med mig  

Jeg er anonym da jeg gerne vil have at det ikke kommer frem endnu at vi overvejer nr 2 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder 

Jeg har længe gået og tænkt over hvad der er det bedste mellemrum mellem søskende  Så nu har jeg endelig fået lavet en debat.. Nogen sider at det er bedst at få nummer to inden den første er 2 år, pga at den første ikke kan huske at h*n har været alene  Og andre mener at det er søn for den første osv.. 

Jeg er anonym da jeg gerne vil have at det ikke kommer frem endnu at vi overvejer nr 2 

Mine er der 15 måneder i mellem, og det er skønt, ja det var hårdt i starten, men nu hvor de hele tiden har hinanden at lege med er det rigtigt dejligt..

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Mine er der 15 måneder i mellem, og det er skønt, ja det var hårdt i starten, men nu hvor de hele tiden har hinanden at lege med er det rigtigt dejligt..

Var det planlagt at der skulle være så lidt imellem dem? 

Hvad har der været mest hårdt ved det ?? 

Og hvad har der været "bonus" ved det? 

Anmeld

5. maj 2012

LinLin

Der er 4 år og 1 uge præcist imellem mine (så jeg kunne ikke stemme )

Det har været fantastisk

Jeg ville ALDRIG få børn med under 2½ års mellemrum.... De skal have lov at være små

Så mellem 2½ og 4½ år

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Der er 4 år og 1 uge præcist imellem mine (så jeg kunne ikke stemme )

Det har været fantastisk

Jeg ville ALDRIG få børn med under 2½ års mellemrum.... De skal have lov at være små

Så mellem 2½ og 4½ år

Hov, kandes der kom rav i min afstemning  Hehe.. 

Har de så meget glæde af hinanden når der er 4 år imellem dem? 

Anmeld

5. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Der er 2 år og 5 mdr mellem mine, og selvom jeg kun har 11 ugers erfaring pt, synes jeg, det er et meget passende mellemrum.

Den store fik lov til at være baby alene, og nu hjælper hun til og forstår også, tingene nogle gange bliver nødt til at vente lidt, hvis Adam skal have mad fx.

Derudover leger de allerede godt sammen, og man kan se, hvor glade de er for hinanden

Jeg ville ikke have mindre end 2 år mellem søskende men heller ikke mere end 4, da jeg synes, de vil få svært ved at have samme glæde af hinanden som små.

Anmeld

5. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder 

Jeg har to drenge med 11 mdrs mellemrum, de er endda fra samme år - og det er fantastisk, de hygger, leget, nysser og elsker hinanden, det var hårdt i starten, da "den store" var hjemme sammen med den lille på barsel, men det er noget jeg godt ku gøre igen

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Jeg har to drenge med 11 mdrs mellemrum, de er endda fra samme år - og det er fantastisk, de hygger, leget, nysser og elsker hinanden, det var hårdt i starten, da "den store" var hjemme sammen med den lille på barsel, men det er noget jeg godt ku gøre igen

Har du kunne mærke på den store at han ikke har nået at være baby alene så lang tid? 

Puha, det må have været hårdt med to som ikke kan det vilde selv 

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Der er 2 år og 5 mdr mellem mine, og selvom jeg kun har 11 ugers erfaring pt, synes jeg, det er et meget passende mellemrum.

Den store fik lov til at være baby alene, og nu hjælper hun til og forstår også, tingene nogle gange bliver nødt til at vente lidt, hvis Adam skal have mad fx.

Derudover leger de allerede godt sammen, og man kan se, hvor glade de er for hinanden

Jeg ville ikke have mindre end 2 år mellem søskende men heller ikke mere end 4, da jeg synes, de vil få svært ved at have samme glæde af hinanden som små.

Lyder godt nok.. Synes også det er godt når den store kan være med ind over og forstå noget mere 

Anmeld

5. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Var det planlagt at der skulle være så lidt imellem dem? 

Hvad har der været mest hårdt ved det ?? 

Og hvad har der været "bonus" ved det? 

Ja det var planlagt at de skulle være så tæt... Da der er rimelig stor aldersforskel på mig og manden, og han helst ikke ville være for gammel...

Det der har været hårdest er hvis den store var syg mens den lille stadig vågnede om natten (så var mor her temmelig klatøjet)... Men ellers det at den store ikke har været helt selvhjulpen, og skulle have hjælp til næsten alt plus den lille oven i... Det har heller ikke været sjovt når de har været syge begge 2 på samme tid. Men ellers kan jeg faktisk ikke komme i tanke om nogen ulemper...

Bonus hmmm ud over at de har kunnet leget så meget sammen, har nok været at den lille har kunnet arve lidt at den stores tøj (bukser) da det er lidt lige meget når det drejer sig om blå cowboy bukser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.