Søskende (;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2012

Plysbjørnen

Hvem? skriver:

Jeg har to drenge med 11 mdrs mellemrum, de er endda fra samme år - og det er fantastisk, de hygger, leget, nysser og elsker hinanden, det var hårdt i starten, da "den store" var hjemme sammen med den lille på barsel, men det er noget jeg godt ku gøre igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har stemt blankt - der er fire år mellem vores ældste og nr. to og kun 14 mdr. mellem nr. to og tre, og der er fordele og ulemper ved begge intervaller. Desuden er børn jo VIDT forskellige af sind, så hvad der er godt for den ene, kan være mindre godt for den anden. 

Jeg vil dog sige, at det var lettere for vores mellemste at blive storebror, end det var for den ældste at blive storesøster første gang. Med sine 14 mdr. var han slet ikke i stand til at reflektere over, om der nu gik noget fra ham, og netop, fordi han var så lille, var hans behov så åbenlyse, at han ikke blev sat til side eller bedt om at vente. Der var det sværere for storesøster som 4-årig. 

Anmeld

5. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Har du kunne mærke på den store at han ikke har nået at være baby alene så lang tid? 

Puha, det må have været hårdt med to som ikke kan det vilde selv 

Nej slet ikke, jeg har på ingen måder følt at han sku "vokse op hurtigt", men jeg holdte ham også hjemme sammen med hans lillebror, indtil han var 2 år, så jeg har jo heller ikke mistet tid med ham/til ham pga. jeg ikke sendte ham i DP

Anmeld

5. maj 2012

den "gamle"

Der er jo fordele og ulemper ved det hele. Så jeg syntes man skal gøre det man føler er det rigtige for en selv. Har man lyst at få dem tæt, og føler man at man kan magte det, er det det rigtige at gøre. Og syntes man at der skal være lang tid imellem er det det man skal gøre. 

Det kan da være hårdt ind imellem når de er tæt, men det kan vel også være hårdt hvis man lige er kommet af med vågne nætter og ble skift, også skal til at begynde forfra 

Anmeld

6. maj 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
DAs mor skriver:

Der er 4 år og 1 uge præcist imellem mine (så jeg kunne ikke stemme )

Det har været fantastisk

Jeg ville ALDRIG få børn med under 2½ års mellemrum.... De skal have lov at være små

Så mellem 2½ og 4½ år

Enig - de små skal have lov at være små i nogle år gør de skal til at være de store! Jeg har aldrig forstået hvordan nan kan stå med et spædbarn/lille baby i armene og ønske endnu en graviditet på det tidspunkt... 

Anmeld

6. maj 2012

LinLin

Anonym skriver:

De

Hov, kandes der kom rav i min afstemning  Hehe.. 

Har de så meget glæde af hinanden når der er 4 år imellem dem? 

Det har de! Den store nyder at vise lillebror 'verdenen' og lillebror suger bare til sig :-) det er jo begge drenge så de leger også med de samme ting selvom deter på forskellige niveau :-)

De bliver udvekslet mange kys og kram :-)

Regner med vi skal have en til når den mindste er omkring 3 år. Ville gerne gå igang nu, men synes som sagt der skal være over 2½ imellem og han er 20 mdr lige om lidt

Anmeld

6. maj 2012

LinLin

SØS skriver:

Enig - de små skal have lov at være små i nogle år gør de skal til at være de store! Jeg har aldrig forstået hvordan nan kan stå med et spædbarn/lille baby i armene og ønske endnu en graviditet på det tidspunkt... 

Heller ikke jeg! 'Kig ned - du har jo en baby lige der'

Anmeld

6. maj 2012

FogL

Jeg havde faktisk tænkt på at oprette selv samme tråd!  

Anmeld

6. maj 2012

Zicla

Der vil blive 3 år og ca en måned mellem storesøster og lillesøster.

Både ja og nej at det er planlagt at der skulle være sådan i mellem dem. 

Jeg vil gerne have at der skulle være 2-3 år i mellem dem, men det har været svært at blive gravid denne gang (Det samme med  min datter) så vi gik tidlig i gang med nr 2 og tog det derfra.

Anmeld

6. maj 2012

Pinkrose

Jeg har stemt blankt da jeg har en søster der er 7 år ældre end mig og siden jeg blev omkring 16 har vi haft en super fedt forhold. Og ses en masse,
Har også en søster der er 5 år ældre end mig der er det det samme.
Og så en bror der er 2,5 år ældre end mig og igen et skønt forhold.

Tror det handler meget om hvordan ens barndom ser ud, om man er en tæt familie . Vi er skilsmisse børn så to hos min far og to hos mor, og os søskende har så set hinanden hver weekend. Så tror fx min søster der er 7 år ældre vi ikke havde den store brig af hinanden da jeg var lille. At pga vores opvækst og tætte samme hold i familien har fået et rigtig godt forhold senere.

Jeg har en datter på 1,5 og hun får først eb mindre søskende når hun mindst er 4 .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.