Tabuemnet - grå hår.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Clisolka

Ciss skriver:

Det er virkelig forskellig!

Jeg har en kusine, som var gråhåret (helt grå), inden hun fyldte 30. (Ligesom sin mor), mens jeg tager efter min egen mor, som ligesom sin mor blev meget sent grå. (Hun er nu 72 og bare delvis grå). Selv er jeg 38 og har ikke opdaget grå hår endnu.

Min bedste veninde er også 38 - og hun er lige begyndt at finde enkelte grå hår her i vinter.

Wow, helt gråhåret inden 30, så er det gået hurtigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Clisolka

La´chrissen skriver:

Jeg opdagede mine første kort før jeg blev 25 og de er stadig kun få men er der.
Men hvornår man får dem er lidt op til hvad man arver fra familie. Man kan nogenlunde se, hvem af ens forældre hårtypen ligner og så tage det lidt der ud fra, Men intet er jo 100% sikkert. Men tag et kig på dine forældre.
og så bare nyd mens de ikke er der

Jeg må tage et ekstra kig på min mor - det er desværre ikke muligt med min far  Jeg kan faktisk ikke engang huske om han var gråhåret da han døde som 41-årig 

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

Aniteb skriver:

Jeg er med... og jeg er også lige blevet 34... Fik det første da jeg var 25, men det hev min moster ud, hun synes det var for tidligt...

Haha ja, hvorfor ikke.... 

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

StineW79 skriver:

Jeg fandt de første grå hår lige omkring da jeg blev 18. Er lige blevet 33, og min kære søster der er frisør siger at jeg er ca 30 procent grå håret! Hvilket jo ka ses rigtig nu hvor jeg er gravid i uge 31 og ik har fået farvet hår siden midten af august sidste år!! 

Er sikker på at det er arvligt, da min far også var helt grå håret i midten af 30'ende. 

Mig og søster er blevet enige om at jeg ik ska ha farvet hår igen, før vi har set hele min rigtige hårfarve vh stine

Ja, det kan jo tydeligt ses når ikke man farver hår mere. 

Jeg har ikke farvet hår siden nytåret 09/10 - 2 måneder efter stod jeg med de 2 streger, og så var det slut med at farve hår for mit vedkommende  Sidste gang jeg farvede hår farvede jeg det tæt på min egen hårfarve, så jeg kunne ikke engang se, da det begyndte at vokse ud  Nu har jeg fået lidt lysere striber end jeg plejer, men ingen grå hår endnu 

Anmeld

2. maj 2012

lassemor07

Babymor2010 skriver:

Yes, nu tager jeg fat i et grå-hår-emne, for det kan nok ikke vare så længe før det første titter frem hos mig...

Men er det egentlig så tabu at få grå hår??

Jeg fylder 34 i år, og jeg har endnu ikke fået et eneste - hvornår begynder vi kvinder at få grå hår? Min kæreste fyldte 30 sidste år, og han har efterhånden haft nogle stykker i de sidste par år 

Jeg er 26 og jeg begyndte og få mine for et par år siden så har en del inden under det farvet hår
Det er meget forskelligt min mors morbror var helt gråhåret da han var 25 og Lasses far får hvide/lyse hår istedet for han er ellers helt mørkhåret det ser lidt skægt ud på hans øjn bryn for der er de halvt lyse og halvt mørke men det lægger til hans familie af de aldrig bliver grå håret men hvid håret i stedet for Lasses far er forasten 25

Anmeld

2. maj 2012

Ciss

Babymor2010 skriver:

Wow, helt gråhåret inden 30, så er det gået hurtigt 

Ja, men det er også ekstremt - og helt tydeligt arveligt.

Hendes mor farvede aldrig håret, og jeg synes på en måde, at det er lidt sejt! Min kusine farver dog håret i dag - og jeg må da indrømme, at jeg godt kan forstå det. Hun er forresten utrolig flot uanset om hun har farvet håret eller ikke!

Anmeld

2. maj 2012

La´chrissen

Babymor2010 skriver:

Jeg må tage et ekstra kig på min mor - det er desværre ikke muligt med min far  Jeg kan faktisk ikke engang huske om han var gråhåret da han døde som 41-årig 

Nej så kan det være lidt svært, sådan har jeg det med min mor.
Men du må da have lidt billeder af ham eller din farmor og farfar

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

lassemor07 skriver:

Jeg er 26 og jeg begyndte og få mine for et par år siden så har en del inden under det farvet hår
Det er meget forskelligt min mors morbror var helt gråhåret da han var 25 og Lasses far får hvide/lyse hår istedet for han er ellers helt mørkhåret det ser lidt skægt ud på hans øjn bryn for der er de halvt lyse og halvt mørke men det lægger til hans familie af de aldrig bliver grå håret men hvid håret i stedet for Lasses far er forasten 25

Ja, jeg syntes jeg kan læse af svarene her i tråden, at det er forskelligt - og arveligt 

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

La´chrissen skriver:

Nej så kan det være lidt svært, sådan har jeg det med min mor.
Men du må da have lidt billeder af ham eller din farmor og farfar

Min mor må kunne fortælle det - de havde trods alt været gift i 16 år da han døde 

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

Ciss skriver:

Ja, men det er også ekstremt - og helt tydeligt arveligt.

Hendes mor farvede aldrig håret, og jeg synes på en måde, at det er lidt sejt! Min kusine farver dog håret i dag - og jeg må da indrømme, at jeg godt kan forstå det. Hun er forresten utrolig flot uanset om hun har farvet håret eller ikke!

Jeg stoppede selv med at farve håret for 3 år siden, så nu er jeg jo endnu mere spændt på at se hvornår jeg får de grå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.