chancer for rødt hår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Rebecca55

Min kæreste har også rødt skæg og er ellers blond. Vi fik trillinger og 2 af dem har rødt skær i håret og den sidste har blond hår som mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Pikku Myy

Christina9870 skriver:

Nej har de ikke, hans forældre har brune og grønne øjne, er kun mine forældre + bror og jeg selv som har blå øjne

Det ville bare være en utrolig nem pointe, hvis een af dem havde haft blå øjne , men jeg tror faktisk blå og grøn er lidt det samme - mangel på pigment. Og den forælder med brune øjne kan stadig være bærer af et blåt gen...

Anmeld

5. maj 2012

Tennamor

Jeg var rødhåret som barn, men er lys leverpostej nu og har grønne øjne.

Min mand er lyshåret, har rødt skæg og brune øjne.

Vores datter er lyshåret med rødt skær (var mere rødhåret ved fødslen) og har blå øjne.. Ved ikke lige hvor de blå gener kommer fra, for der er heller ingen af hendes bedsteforældre der har blå øjne 

Anmeld

5. maj 2012

Rannvaen

Hvem ved måske får i et rødhåret barn? Jeg tror at begge skal jo have generne for at få et rødhåret barn, og om du har dem er ikke til at vide

Anmeld

6. maj 2012

MortilElias2010

Jeg har blå-grønne-brune-grå øjne

Min mand har blå øjne

Jeg er fra naturens side meget blond (der bør ikke grines!)

Min mand er også altid skaldet, men er også blond. Dog en kende mørkere.

Så troede vi havde den regnet ud - vores søn blev blond og blå øjne.

De blå øjne passede, men han blev født rødhåret Lidt overraskende. Men efter et par trimninger i løbet af hans 2 årige liv er han også blond, men hvis lyset falder rigtigt, så kan det røde anes i lokkerne og især når hans hår er lidt længere og mere pjusket..

De der gener er nogen finurlige nogen.. havde ikke lige troet min søn kunne/ville blive rødhåret.. *G*

Ingen på min side af familien har en tendens til rødt hår overhovedet.

På min mands kan det anes langt ude i familien.. noget tiptip-oldefamilie-agtigt noget vist nok... så det kan da være der, syntes nu bare det er sprunget mange trin over for at lande hos os.

Anmeld

6. maj 2012

Becks

Christina9870 skriver:

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

Men det kan lade sig gøre

Min far er: Født lyshåret, skandinavisk hud og blå øjne

Min mor er: Mørkhåret, mørk i huden og har brune øjne

Jeg er: Født lyshåret, skandinavisk hud og blå øjen, ergo en tro kopi af min far..

Anmeld

6. maj 2012

christina92

AnnaKJ skriver:

Det er ikke til at sige

Men man siger jo generelt at mande-genet dominere

Hjemme hos os, har jeg helt lyst hår, blå øjne og lys hud. Manden har mørkt hår, brune øje og er lidt mørkere i huden end jeg er.

Vores datter er helt lyshåret, men har fået sin fars lækre brune øjne

Uhh samme er gældende herhjemme, ville bestemt synes det var lækkert hvis babyen i maven havde fars brune øjne

Anmeld

6. maj 2012

k&k&k&k

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Det er ikke til at sige. Hos min bror og svigerinde endte det med en dreng med rødt skær i håret og de er begge leverpostegs farvet 

Min far er mørkhåret men har rødt skæg.

Min bedstefar (farfar) er rødhåret - og det samme er min faster og onkel på min fars side. Så mon ikke det komme derfra?

Men som sagt: Det er aldrig til at vide 

Anmeld

6. maj 2012

Sakris

Jeg har en mor med mørkebrunt hår og en rødhåret far. På mit profilbillede kan du se min hårfarve  Det kan godt være det mørke dominere, men vi er altså 3 børn af samme mor med blond/lysebrunt hår og blå øjne. Vores mor har helt mørkt hår og mørkebrune øjne!

Min kæreste og jeg har samme farve hår, og det ser ud somom vores datter også får den farve!

Anmeld

6. maj 2012

DLM

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

men det kommer an på om din kæreste alligevel er bære af det blå gen selv om han har brune øjne min kæreste har brune øjne men bære på det blå gen fra han far. jeg har blå øjne.. men vores søn har blå øjne med en brun ring helt inde ved pupillen.

man kan lige ane det på billedet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.