chancer for rødt hår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Princesspigen

Christina9870 skriver:

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

ar ja okay.. det bliver os spændende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

morethanperfect

Her har jeg Leverpostej fravet hår , og min kæreste har rødt hår ...
Vores søn har rødt hår ... Megte rødt hår  

Anmeld

1. maj 2012

Jonatansmor

Christina9870 skriver:

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

Du skal ikke slukke alt håb, her er jeg rødhåret med grå/grønne øjne, kæresten har brunt hår/hud og øjne.

Og alligevel er drengen kommet ud med mit røde hår og mine øjne. Ved ikke hvorfor, for mande-genet skulle være stærkere og brune øjne skulle også være stærkere..

Lægen siger at det røde hår bare er meget stærkt i mine gener - så behold du dit håb, kan være du er ligeså "mærkelig" som jeg er

Anmeld

1. maj 2012

Jibbe

Jeg er meget mørkhåret og har brune øjne. Min mand er blond med grønne øjne og vores søn er blond med grønne øjne som sin far. Han havde helt sort hår da han blev født - tabte det og ud kom det blonde. Min søster har også mørkt hår og har børn med en blond mand. Deres børn har henholdsvis brunt hår, rødt hår og knaldrødt hår...
Haha så jeg tør ikke spå... Troede jo selv jeg skulle have en lille mørkhåret lækkerbisken med brune øjne som mig - men har fået en lækker lille blegfis som sin far

Anmeld

1. maj 2012

cennona

Minimal er vidst så meget sagt. Jeg selv har en mor, der er fra Sri Lanka mens min far er dansk, så jeg har mørkt hår og brune øjne. Min kæreste er pæredansk med mørkt hår og grå øjne. Vores søn har derimod helt blå øjne nu og ret lyst hår, så der er vidst ikke meget etnisk i ham. Jeres barn kan derfor sagtens ende med at få klare blå øjne

Anmeld

1. maj 2012

cennona

Jibbe skriver:

Jeg er meget mørkhåret og har brune øjne. Min mand er blond med grønne øjne og vores søn er blond med grønne øjne som sin far. Han havde helt sort hår da han blev født - tabte det og ud kom det blonde. Min søster har også mørkt hår og har børn med en blond mand. Deres børn har henholdsvis brunt hår, rødt hår og knaldrødt hår...
Haha så jeg tør ikke spå... Troede jo selv jeg skulle have en lille mørkhåret lækkerbisken med brune øjne som mig - men har fået en lækker lille blegfis som sin far

Haha! Det samme troede jeg. Troede, at jeg skulle have en lille mørkglødet lækkerbisken med mørkt hår og store brune øjne, men de mørke gener er vidst i undertal hos vores dreng

Anmeld

1. maj 2012

B&J

hvis du har blondt hår og han har jamen så ender det nok med det ved jo ikke hvad hans hårdfarve da han blev født...

mange mænd har rød skæg eller rødt skær i skæget nemlig...

det har min kæreste også og min far....

min mor er blondt min far sort hår og mine søskende er knald rød håret og jeg har blondt dog har min kusine og nogle på min fars side rødt hår så det er ikke fra vores forælderne mine søskende har rødt hår...

min kæreste er blondt jeg er blondt begge mørker blondt/brunt. og vores dreng blev næsten født med masser af sort hård det samme gjorde jeg

ja det er noget roderri

Anmeld

1. maj 2012

2babygirls

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Min far har haft knaldrødt hår... som er falmet meget nu hvor han er i 50erne ;-)
Men ingen af mine søskende har rødt hår. Dog har min brødre røde hår i deres skæg.

Ingen af børnebørnene er rødhårede!!!

Anmeld

1. maj 2012

Kløver

Det er jo svært at sige
Her har jeg brune/grønne øjne, mellem/mørk blond hår, håret er blevet mørkere efter graviditet. Min mand blå øjne lys/mellem blond hår, med rød skær, og får han skæg er det også rødt

Vores søn Har fået mine multifarvede øjne, og er blevet brune/blå og havde mørkt hår ved fødslen med rødt skær, nu er det meget lyst og næsten ikke rødt i skæret mere. Lillesøster født med mørkeblå øjne som storebror, men ved jo ikke endnu hvad de ender med. Hendes hår er mørkt men sådan en flot kastanje rød

Anmeld

1. maj 2012

Frk. Himmelblå

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

De fleste børn er lyshårede (men mange fødes med helt mørkt hår).

Senere i livet bliver det lyse hår ofte mere kommunefarvet/mørkt. Men småbørn er meget ofte lyshårede her i Norden. 

Men man har da stadig lov at håbe på, at det røde hår vil slå igennem. Det er bare så smukt.

Men som man siger (eller synger, hvis man hedder Seebach) "Krøller eller ej, vi eeeeelsker vores børn...."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.