chancer for rødt hår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

mpr

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Alle stærke gener går ind og er dominerende hvis du er lys håret og din mand har rødt skæg er sandsynligheden for at jeres barn får rødt hår meget stor da den dominere meget i forhold til den lyse farve, samme med lyse og mørke øjne der vil den mørke altid være dominerende da det er den stærkeste farve af de to

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Princesspigen

Chel1992 skriver:

Alle stærke gener går ind og er dominerende hvis du er lys håret og din mand har rødt skæg er sandsynligheden for at jeres barn får rødt hår meget stor da den dominere meget i forhold til den lyse farve, samme med lyse og mørke øjne der vil den mørke altid være dominerende da det er den stærkeste farve af de to

okay

Anmeld

1. maj 2012

Mira0911

Det er altid spændende... Her er kæresten mørkeblond, jeg selv mørkeblond med en lille skær af rød... Den store af pigerne har lysblond hår og hvor den mindste har lidt rødlig i stedet for... Tror det ændre sig til lysblond eller måske til min hårfarve...

Anmeld

1. maj 2012

PernilleogLouis

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Hos os er jeg lyshåret - far er rødhåret og vores dreng lyshåret

Anmeld

1. maj 2012

Princesspigen

kicha skriver:

Hos os er jeg lyshåret - far er rødhåret og vores dreng lyshåret

min mor er levpostejs farvet (har været lyst) og hendes kæreste har lidt rødt i håret..

mine 3 små brødre er de 2 født med rødt hår og en med blondt

Anmeld

1. maj 2012

Team Putte

Princesspigen skriver:

Man siger jo at rødt er MEGET dominerende

Men hårfarve kan skifte med alderen ligesom øjenfarven faktisk oz kan Vi er 4 søskende der alle har min mors grønne øjne trods de 2 mindste blev født med blå øjne Det begyndte stille og roligt at skifte da de var omkring 10-12 år

Anmeld

1. maj 2012

UngMor17

Det kan godt være folk siger mørkt hår og brune øjne er ''stærkere'' end blond og blå øjne..

Men jeg har en mor der er leverpostejsfarvet hår og blå øjne, og en far der er helt mørkebrunhåret og helt næsten sorte øjne. 

Meeeen jeg er selv blevet HELT blondine (aner ikke lige hvor den hårfarve kommer fra) og har knald blå øjne. Så her er det min mors gener der er braset igennem 

Men man kan jo aldrig vide.. Venter selv en lille pige, med en mørk mand, så det bliver også spændende og se hvordan hun kommer til at se ud. 

Hvis jeg skulle GÆTTE på hvordan jeres lille datter/søn kommer til at se ud, vil jeg tro det bliver en lille smuk blondine med blå/grønne øjne kunne jeg forstille mig. 

Anmeld

1. maj 2012

helle85

Princesspigen skriver:

ja det er aldig til at vide hvem de kommer til at ligne mest her liger lucas  mest sin far på udsene men mig af sind og freja liger mest mig af udsene og sin far af sind

Anmeld

2. maj 2012

Mom2

Jonatansmor skriver:

Du skal ikke slukke alt håb, her er jeg rødhåret med grå/grønne øjne, kæresten har brunt hår/hud og øjne.

Og alligevel er drengen kommet ud med mit røde hår og mine øjne. Ved ikke hvorfor, for mande-genet skulle være stærkere og brune øjne skulle også være stærkere..

Lægen siger at det røde hår bare er meget stærkt i mine gener - så behold du dit håb, kan være du er ligeså "mærkelig" som jeg er

Kan jeg da krydse fingre for

Anmeld

2. maj 2012

Mom2

Pikku Myy skriver:

Og dog , for når din mand har brune øjne, er der en chance for at han er bærer af et gen for blå øjne. Hvis han giver dette videre til dit barn, vil det, sammen med dit blå gen, betyde at dit barn får blå øjne.

Har nogle af din mands forældre blå øjne?

Nej har de ikke, hans forældre har brune og grønne øjne, er kun mine forældre + bror og jeg selv som har blå øjne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.