chancer for rødt hår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.881 visninger
50 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Princesspigen

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

AnnaK89

Det er ikke til at sige

Men man siger jo generelt at mande-genet dominere

Hjemme hos os, har jeg helt lyst hår, blå øjne og lys hud. Manden har mørkt hår, brune øje og er lidt mørkere i huden end jeg er.

Vores datter er helt lyshåret, men har fået sin fars lækre brune øjne

Anmeld

30. april 2012

Princesspigen

AnnaKJ skriver:

Det er ikke til at sige

Men man siger jo generelt at mande-genet dominere

Hjemme hos os, har jeg helt lyst hår, blå øjne og lys hud. Manden har mørkt hår, brune øje og er lidt mørkere i huden end jeg er.

Vores datter er helt lyshåret, men har fået sin fars lækre brune øjne

lækker blanding  satser så lidt på de blå øjne da vi begge har blå øjne

Anmeld

30. april 2012

Pikku Myy

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Ingen garantier, men mørkt hår dominerer typisk over lyst, hvorfor man kan konkludere at både dit barns far og mor kun kan videregive lyshårsgener. Derfor "bør" din baby blive lyshåret/blond. Det samme gør sig gældende for den blå øjenfarve. Begge alleler skal være "blå" for at øjnene bliver blå. Derfor kan I begge kun give "blå" videre, og jeres baby vil ende med to "blå", og altså have blå øjne.

Så der er lige knap 50% sandsynlighed for at du har ret i din forudsigelse, men det er kun fordi der altid er lidt større sandsynlighed for en dreng

Anmeld

30. april 2012

Princesspigen

Pikku Myy skriver:

Ingen garantier, men mørkt hår dominerer typisk over lyst, hvorfor man kan konkludere at både dit barns far og mor kun kan videregive lyshårsgener. Derfor "bør" din baby blive lyshåret/blond. Det samme gør sig gældende for den blå øjenfarve. Begge alleler skal være "blå" for at øjnene bliver blå. Derfor kan I begge kun give "blå" videre, og jeres baby vil ende med to "blå", og altså have blå øjne.

Så der er lige knap 50% sandsynlighed for at du har ret i din forudsigelse, men det er kun fordi der altid er lidt større sandsynlighed for en dreng

jeg har siden før jeg blev gravid haft en eller anden ide om at mit første barn bliver en pige..

hvor kæresten var sikker på der var en af hvert, men til nf så vi kun en baby..

Anmeld

30. april 2012

Clisolka

Jeg er ikke inde i de gener 

Herhjemme har vi begge blå øjne - og blond hår (det leverpostejsfarvede). Isabella har blå øjne og lyst hår 

Anmeld

30. april 2012

ekebiv

jeg har rødt hår (var kobberfarvet som lille men nu er det nærmere leverpostej med rødt skær) og min mand er mørkhåret. Vores datter er blond og sønnike er lys leverpostej

Anmeld

30. april 2012

S.Maria

Det er jo ikke til at sige før baby kommer

Jeg har 3 søskende og vi er alle rødhåret fra min far. Så tænker at det er dominerende.

Min datter er snart 1 år og jeg kan ikke helt finde ud af hvad farve det bliver. Hendes far er mørkhåret. Han blev født mørkhåret, så blev det helt blond da han var ca. 1 år og så blev det ellers mørkt igen. Jeg er selv rødhåret. Min datter har lyst hår, men alligevel med en bitte smule rødligt skær hvis lyset lige falder rigtigt. Tænker lidt hun ender med at blive rødhåret, men det gør mig heller ikke noget

Anmeld

30. april 2012

Princesspigen

det er lidt sjovt at læse hvor forskelligt det er 

er jo heller ikke fordi jeg bliver ked eller noget hvis det er mørkt hår eller rødt hår.. men syndes det er lækkert at drømme

Anmeld

30. april 2012

Mom2

Princesspigen skriver:

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.