chancer for rødt hår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Tulley

Princesspigen skriver:

ja som første gangs mor kan jeg jo ikke lade være med at sidde og drømme om min lille baby inden i maven hvordan den ser ud når den kommer ud..

jeg har blå øjne, lyst hår (født med sort men blev meget hurtigt blondt og har været det altid.. først de seneste år det er blevet mere mørkt)

min kæreste har blå-grå øjne, siger han har blondt hår(han er skaldet altid) og så har han er stort rødt skæg..

jeg tror det bliver en pige(vi vil ikke vide det)..

måske det bliver sådan en lille sød pige med blondt hår og blå øjne ?  hvad tror i ?

Det er helt sikkert muligt.

Min morfar var knaldrødhåret, jeg selv er født blond med blå øjne. Min kærestes far var Knaldrødhåret som ung(det er levet mere og mere lyst jo ældre han er blevet) og min kæreste har lidt rødt skær i skægget, ellers er han sådan mørk blond.

Vores nu 5 mdr gamle søn Elvis er lyshåret med blå øjne. Han havde lidt mørkt hår da han blev født så vi var lidt usikre på om han blev rødhåret eller ej. Men de nye hår der er vokset frem er helt sikkert lyse.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

MorEllen

Mine forældre er bægge blonde, men hvis min far lader sit skæg vokse så er det rødt, lige som hos din kæreste Da jeg var lille havde jeg rødt-blondt hår til jeg var ca 3 år.. så blev det helt lyst Så måske får i en lille tulle med blå øjne og lidt rødskær i håret Du får bare drømme videre Den søde ventetid er nu en dejlig tid Held og lykke med det!

Anmeld

1. maj 2012

Princesspigen

Tina&Martin skriver:

Min far har haft knaldrødt hår... som er falmet meget nu hvor han er i 50erne ;-)
Men ingen af mine søskende har rødt hår. Dog har min brødre røde hår i deres skæg.

Ingen af børnebørnene er rødhårede!!!

okay lidt sjovt sys jeg

Anmeld

1. maj 2012

Princesspigen

Frk. Himmelblå skriver:

De fleste børn er lyshårede (men mange fødes med helt mørkt hår).

Senere i livet bliver det lyse hår ofte mere kommunefarvet/mørkt. Men småbørn er meget ofte lyshårede her i Norden. 

Men man har da stadig lov at håbe på, at det røde hår vil slå igennem. Det er bare så smukt.

Men som man siger (eller synger, hvis man hedder Seebach) "Krøller eller ej, vi eeeeelsker vores børn...."

godt sagt

Anmeld

1. maj 2012

Princesspigen

Tulley skriver:

Det er helt sikkert muligt.

Min morfar var knaldrødhåret, jeg selv er født blond med blå øjne. Min kærestes far var Knaldrødhåret som ung(det er levet mere og mere lyst jo ældre han er blevet) og min kæreste har lidt rødt skær i skægget, ellers er han sådan mørk blond.

Vores nu 5 mdr gamle søn Elvis er lyshåret med blå øjne. Han havde lidt mørkt hår da han blev født så vi var lidt usikre på om han blev rødhåret eller ej. Men de nye hår der er vokset frem er helt sikkert lyse.

sikke et skønt billed af din knægt

Anmeld

1. maj 2012

Pikku Myy

Christina9870 skriver:

Jeg ønsker lidt at vores får mine klare blå øjne, men har fået at vide at chancen er minimal fordi manden har brune øjne og at den brune dominere overfor blå :/

Og dog , for når din mand har brune øjne, er der en chance for at han er bærer af et gen for blå øjne. Hvis han giver dette videre til dit barn, vil det, sammen med dit blå gen, betyde at dit barn får blå øjne.

Har nogle af din mands forældre blå øjne?

Anmeld

1. maj 2012

Pikku Myy

cennona skriver:

Haha! Det samme troede jeg. Troede, at jeg skulle have en lille mørkglødet lækkerbisken med mørkt hår og store brune øjne, men de mørke gener er vidst i undertal hos vores dreng

Du må have sendt generne fra din far videre

Hvis man skal forudse hvordan børn kommer til at se ud, skal man faktisk se på bedsteforældrene, for der kan man ofte se de gener forældrene er bærere af...

Anmeld

1. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Min mor er mørk håret, og min far lys leverpostej farvet- bedstemødre på begge sidder har rødtskær i håret
mine forældre har fået: 1.barn rødhåret, 2.barn kul sorthåret(lys leverpostej nu), 3.barn rødhåret...
Det vil så sige, jeg er rødhåret, Astrid far meget mørkhåret
Astrid er født mørkhåret med rødtskær. Er blevet mere lyst, på vej mod det mørke igen men stadig med rødtskær.
Min farmor holder stærkt på at Astrid ender med en flot kastanie brunrød hårfarve...

Så man ved det aldrig:-)

jeg sagde hele graviditeten igennem, jeg får et barn med brune øjne og rødt hår:-) Det passer næsten

Anmeld

1. maj 2012

Mother-love

Jeg har grønne øjne og kommunefarvet hår med røde pigmenter da min mor er rødhåret. Min kæreste er rødhåret og brune øjne.
Isabella har en meget mørkgrønlig øjenfarve og leverpostej farvet hår.
Vi var sikker på hun ville ville rødhåret men det gjorde hun ikke.
Så man kan ikke rigtig regne med hvad det. Bliver men det røde er et ret stærkt gen. Så det kan sagtens være det der kommer igennem. Min lillebror har også altid været helt lyshåret hvor det nu er mere mørkblond med rødepigmenter. Bleger han hans hår bliver det orange. Han har også et lidt rødt skæg. Så man kan aldrig vide hvad det bliver.
Min far er sort håret så den lyse farve kan komme når den ene forældre er rødhåret.

Anmeld

1. maj 2012

cennona

Pikku Myy skriver:

Du må have sendt generne fra din far videre

Hvis man skal forudse hvordan børn kommer til at se ud, skal man faktisk se på bedsteforældrene, for der kan man ofte se de gener forældrene er bærere af...

Sandt  Men havde nu alligevel troet, at der ville være lidt mere af det mørke i ham, men nej. Pudsigt, hvordan de kan se så forskellige ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.