Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

MorDk

Mutti2B skriver:

Så du mener ikke det du skriver om at folk i fertilitetsbehandling koster samfundet penge ? For det var jo det jeg kommenterede .

Jo dem der ikke selv betaler ... så gør det da... lige som så meget andet. Men jeg har jo selv fået betalt behandlinger på statens regning, men jeg har også selv betalt SKAT... og børn skal der jo til *S* så det synes jeg er ok. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

MorDk

Kongmulle skriver:

Vi er helt enige. Vores ældste datter er 13 og jeg kunne slet slet slet ikke acceptere hun skulle hav et sexliv nu. Det ligger mig meget fjernt.

Knuz

Kan jeg godt følge dig i...

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

Kongmulle skriver:

Vi er helt enige. Vores ældste datter er 13 og jeg kunne slet slet slet ikke acceptere hun skulle hav et sexliv nu. Det ligger mig meget fjernt.

Knuz

Min datter er snart 12, og jeg håber vitterlig også at de tanker ligger hende meget meget meget meget meget fjent.  

synes ikke hun skal igennem det samme som hendes gamle mor

Anmeld

29. april 2012

Mutti2B

MorDk skriver:

Jo dem der ikke selv betaler ... så gør det da... lige som så meget andet. Men jeg har jo selv fået betalt behandlinger på statens regning, men jeg har også selv betalt SKAT... og børn skal der jo til *S* så det synes jeg er ok. 

Nåe oki

Ville også bare nævne at det ikke er alle der er i fertilitetsbehandling der får det betalt, bare for ikke at generalisere her også

Anmeld

29. april 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Jonatansmor skriver:

Er ikke sikker på jeg er klar over hvad du mener var pis i mit indlæg?

Meget muligt at du og få andre har fået en succeshistorie, men du er stadig på en en eller anden offentlig forsørgelse. Går ikke ud fra du i krisetider kan finde dig en fuldtidsstilling som teenager?
Du kan studere, alt efter hvor gammel dit barn er, ja.

Jeg mener det skam gravalvorligt, jeg er uendeligt ligeglad hvordan du vil forme din fremtid. Men det er et problem det bliver forherliget når statestikkerne taler for det absolut modsatte. I bliver ikke stigmatiseret, vi "voksne" har bare den fordel, at vi ved hvad vi taler om.

Baby er pissehårdt arbejde. Ikke som at knokle i skolen og videre i fakta. Men en formålsløs ørkenvandring i minimum 2 år. Og det er hvis du får en let en.

Jeg synes det er ærgerligt I har så travlt, synes det er ærgerligt at jeres børn skal opdrages af børn og jeg synes det er rigtigt irriterende at jeg skal betale til jeres egoistiske projeketer.

So true !!! Men uanset hvad, så kan man ikke forklare en 16 årig noget...- forstået på den måde at når man er 16 år, opfatter man bare livet anderledes end man gør når man er 30, eller 25 for den sags skyld og HELDIGVIS for det da !!!! Det er jo det fede ved at være 16 !!!!! Damn jeg var voksen, da jeg var 16....-synes jeg selv....- meeeen det var jeg jo virkelig ikke, men det kan jeg da først se nu. Og ærlig talt, så er det først inden for de sidste par år, jeg vil kalde mig helt dannet, - først nu ved jeg præsic hvilke værdier jeg har, hvor mine grænser går, hvilke kompetencer jeg besidder osv.

//Mette

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Mutti2B skriver:

Nåe oki

Ville også bare nævne at det ikke er alle der er i fertilitetsbehandling der får det betalt, bare for ikke at generalisere her også

Nej... og det er jeg udemærket godt klar over *S*

Anmeld

29. april 2012

MorDk

MKBP skriver:

So true !!! Men uanset hvad, så kan man ikke forklare en 16 årig noget...- forstået på den måde at når man er 16 år, opfatter man bare livet anderledes end man gør når man er 30, eller 25 for den sags skyld og HELDIGVIS for det da !!!! Det er jo det fede ved at være 16 !!!!! Damn jeg var voksen, da jeg var 16....-synes jeg selv....- meeeen det var jeg jo virkelig ikke, men det kan jeg da først se nu. Og ærlig talt, så er det først inden for de sidste par år, jeg vil kalde mig helt dannet, - først nu ved jeg præsic hvilke værdier jeg har, hvor mine grænser går, hvilke kompetencer jeg besidder osv.

//Mette

Smiler... sidder og griner lidt for da jeg var 16 år sys jeg fame os jeg var voksen *LOL* Det var jeg OVERHOVEDET ikke... 

Men igen så er vi alle forskellige....

Anmeld

29. april 2012

Mutti2B

MorDk skriver:

Nej... og det er jeg udemærket godt klar over *S*

Det lød det bare ikke som

Men tror vi er enige

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

MKBP skriver:

//Mette

jeg var sq også så helvedes klog da jeg var på den alder, men damn jeg må sige at jeg hviler noget mere i mig selv nu, og jeg føler mig som en bedre mor nu, end da jeg fik min datter. Selv om jeg ved jeg gjorde det jeg kunne, og der var heller ikke noget at sætte på min indsats, jeg føler mig bare bedre nu

Anmeld

29. april 2012

FruStolpe

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Damn. Saml benene og bliv voksen er mit svar.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.