Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

MorDk

Mutti2B skriver:

Det lød det bare ikke som

Men tror vi er enige

Smiler.... tror jeg også...

Igen det er svært i disse debatter.... du ved det skrevne ord... *S*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

MorDk

FruStolpe skriver:

Damn. Saml benene og bliv voksen er mit svar.....

Anmeld

29. april 2012

lycly

Jeg har som sådan ikke noget imod at unge får børn. Ikke personligt i hvert fald.

Men for de unges skyld (der lød jeg lige herre gammel, er altså selv "kun" 21) så synes jeg virkelig de skal vente så længe som muligt.

At få et barn er så stor en omvæltning i forhold til alt i ens liv: ens venner, ens parforhold og ens krop! Specielt det med venner og parforhold synes jeg personligt har været svært. For det tager utrolig hårdt på ens forhold at få et barn. Jeg ville virkelig ønske, at min kæreste og jeg havde fået mange flere år sammen kun ham og jeg. Og det er det jeg virkelig synes der er så ærgeligt ved at få barn for tidligt. Man "mister" så mange år sammen hvor man som par kan gøre lige hvad man har lyst til. 

Det kan også være rigtig svært hvis man står som 16-årig med en baby, det er altså ikke mange jævnaldrende fyre der finder en pige med et barn tiltrækkende - mest fordi fyre i den alder oftest SLET ikke er færdige med at være unge.

Jeg har det sådan lidt, så længe et barn bliver elsket og forsørget tilstrækkeligt af sin mor, uanset morens alder, så skal det nok klare sig. Det er mere for den unge mors skyld, at jeg synes hun skal vente. Lev livet og lær jer selv at kende som voksen, for man ER ikke længere et barn som 13-årig, man skal til at lære at være voksen. Og det tager tid, men bliver man mor, bliver man kastet ud i det, hurtigere end man måske var klar til

Anmeld

29. april 2012

Fenja09

EKBJ skriver:

Det er jeg enig med dig i 

Det var overhovedet heller ikke i mine tanker før jeg stod med en positiv test og var 3 måneder henne.. 

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle svarene, så ved heller ikke hvor gammel du er ?  

/Fenja

Anmeld

29. april 2012

MMOGM

MorDk skriver:

Hold nu op nogle fordomme der bliver smidt på bordet her...

Her kommer mine tanker: 

DEM som brokker sig over de unge mødre... og generalisere osv. er det mon mødre som er oppe i alderen? Ikke selv kan få børn? Måske har været gennem fertilitetsbehandling osv. og har P*SSE ondt i røven over at de unge mødre får børn og faktisk klarer det super godt? 

Det var bare en tanke...

Fri mig for kommentare om at jeg ikke ved hvad jeg snakker om.

1. fylder 31 om en uge og venter barn nummer 2. 

2. HAr selv været igennem fertilitetsbeh. kender tankerne følelserne omkring hele det emne der... (blev naturlig gravid med min nuveærende kæreste og er lykkelig for det kunne lade sig gøre) 

3. Var jeg blevet gravid med min eksmand gennem fertilitetsbeh. havde jeg været under 25. 

4 Igen jeg er 31 men af sind føler jeg mig yngre... Hmmm.... så er jeg måske en dårlig mor? 

Er SÅ træt af de evige debatter omkring unge mødre. Nogle af dem klare det faktisk SÅ meget bedre end de sindssygt pylret mødre på 45 som har kæmpet i 10 år for at få det barn og har kørt sig selv helt ned på det... at de ikke kan overskue barnet når de endeligt får det. 

Hov der kom liiiige en masse tanker... osv. MEN Stop nu for pokker med at hak på hinanden! Det er en sørgelig tendens!! 

TIL DE UNGE MØDRE! I ved bedst selv så bare luk ørene for alt det "crap"

Anmeld

29. april 2012

JH12

Ikke for at støde nogen.. Men hold da op..

Sikke nogle hårde ord, og fordomme der bliver smidt i hovedet på unge mødre !  Rimelig trist og respektløst.

Helt ærligt hvis man tager mor ansvaret på sig med alt hvad det måtte indebære, så er man som oftest sku den bedste mor for sit barn, lige meget om man er 15 eller 30 år. !

Der er så mange andre typer af mennesker der nasser på samfundet, så bare fordi man er ung mor betyder det ikke man nasser mere end andre..

Jeg er selv 26, og venter mit første barn.. og jeg føler mig stadigvæk 'ung' .. og selvom jeg skal til at have barn,  kan jeg ikke udelukket at jeg holder mig helt væk fra by livet.
De unge skal sku også have lov at tage i byen, og nyde livet - hvis bare de husker på de har et ansvar der hjemme og ikke render i byen hver eneste weekend.

Lad de unge mødre bevise hvad de kan. De er barnets bedste mor, indtil andet er bevidst. Lad vær med at dømme dem, bare fordi de kun er 15 eller hvad de måtte være..

Ja 13 er for tidlig, men er uheldet ude, så må man da håbe støtten hjemmefra er god!

Anmeld

29. april 2012

L&V

SjeBets skriver:

Ååårh selv mine bedste forældre som fik de første unger for 60 år siden, var ikke 14-15-16-17 år  så det vil jeg faktisk betvivle noget den påstand

Min moster der fik den første som 17 årig og det er så nu 44 år siden, det var meget tidligt den gang. og hun blev gift på kongebrev, men selv om det er 44 år siden ja så holdte det forhold heller ikke at de fik børn så tidlig .

Nej det er hvis en gennerel misforståelse førstegangs mødrene havde nemlig næsten samme gennemsnitsalder dengang som nu mener den var 27,4

Anmeld

29. april 2012

L&V

mor:) skriver:

hvorfor er man barn når man er 14 men ikke når man er 15?

Ja den er jeg heller ik helt med på man er vel barn til man fylder 18?

Anmeld

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Ja den er jeg heller ik helt med på man er vel barn til man fylder 18?

ja. Det er et underligt sted at lave en grænse...14 og 15 er for mig det samme

Anmeld

29. april 2012

L&V

mor:) skriver:

ja. Det er et underligt sted at lave en grænse...14 og 15 er for mig det samme

Ja det tænker jeg os hele teenage rækken er styret af så meget hormonelt at jeg tænker at det nok ikke lige er der man ska ta de livsvigtige beslutninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.