Hvordan ville du stave navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan ville i stave navnet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.171 visninger
55 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har dette navn i tankerne, men er egentlig imod navne man kan stave på forskellige måder... Så ideen er at se om der tegner sig et entydigt billede

Så altså: det handler ikke om at stave det på den mest specielle måde, men den der er mest "Lige til" - håber det giver mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Anonym trådstarter

- næsten entydigt indtil videre...

Anmeld

28. april 2012

TrineMine86

jeg synes bestemt at Kasper er det mest ligetil - da C godt kan udtales anderledes en som et slags K (hvis du forstår ) og samt at Kaspar, for mit vedkommende, både lyder og ser mærkeligt ud..

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

jeg synes bestemt at Kasper er det mest ligetil - da C godt kan udtales anderledes en som et slags K (hvis du forstår ) og samt at Kaspar, for mit vedkommende, både lyder og ser mærkeligt ud..

Jeg synes også at Kasper er mest ligetil på dansk, men Casper er mere "internationalt".
Men tror faktisk at Caspar er det "originale" (altså ham den vise mand )

Kan også se at det er "Kasper" på de det TOp 50-lister (men ved ikke om det bare er alle stavemåder man samler under et... )

Anmeld

28. april 2012

K&S

Kasper :-) 

Anmeld

28. april 2012

Mira0911

Kasper... 

Anmeld

28. april 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har dette navn i tankerne, men er egentlig imod navne man kan stave på forskellige måder... Så ideen er at se om der tegner sig et entydigt billede

Så altså: det handler ikke om at stave det på den mest specielle måde, men den der er mest "Lige til" - håber det giver mening

Jeg har stemt Casper, med C. Måske egentlig fordi jeg selv hedder Carina og det derfor er "mere" naturligt for mig at stave med C ??

Anmeld

28. april 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

Jeg synes også at Kasper er mest ligetil på dansk, men Casper er mere "internationalt".
Men tror faktisk at Caspar er det "originale" (altså ham den vise mand )

Kan også se at det er "Kasper" på de det TOp 50-lister (men ved ikke om det bare er alle stavemåder man samler under et... )

ja det er rigtig at Casper er mere internationalt - men bor vi ikke også i Danmark?  har aldrig rigtig forstået det der med at det er så vigtig at give sine børn internationale navne, medmindre man har familie eller andet i udlandet  men måske det bare er mig der er gammeldags hehe

kan ikke se at der skulle være noget galt med gode gamle danske navne

Anmeld

28. april 2012

B&J

kasper - casper.

begge to

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

kasper - casper.

begge to

Hehe - det kan man jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.