Vil ikke afsløre navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.670 visninger
43 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Isaac's mor

Mig og min kæreste har det begge sådan at vi ikke vil afsløre hvad vores lille mand skal hedde før han bliver født!

Simpelthen fordi vi er bange for nogen vil "nuppe" det (eller noget i den stil) også er det jo ikk længere lige så specielt!

Er vi bare helt væk eller?

Vi ved jo udemærket godt man (for det meste) ikk kan undgå at møde nogen med fælles navn.... Men stadig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Malene76

Sophie.Hammershøy skriver:

Mig og min kæreste har det begge sådan at vi ikke vil afsløre hvad vores lille mand skal hedde før han bliver født!

Simpelthen fordi vi er bange for nogen vil "nuppe" det (eller noget i den stil) også er det jo ikk længere lige så specielt!

Vi ved jo udemærket godt man (for det meste) ikk kan undgå at møde nogen med fælles navn.... Men stadig!

Vi ville heller ikke sige hvad vores søn skulle hedde inden han var født. For os handlede det mere om at vi lige skulle se ham og navnet nu passede til ham. Vi ville ikke sige det og såtte folks forventninger til et navn hvis vi nu fortrød. Dog vil jeg sige at de vi ikke var de eneste der var gravide, var jeg lidt nervøs for om andre nuppede vores navn. Så jeg spurgte mig for hos dem der var gravide og det var heldigvis ikke tilfældet og de ville gerne lukke lidt op for de navne de havde snakket om, til trods for at vi holdt vores navn meget hemmeligt. Jeg tænker da at hvis I er nervøse for at andre snupper navnet, så er det da om at nævne det og sige at det skäl I bruge..

KH Malene

Anmeld

27. april 2012

livhemdrup

Det kender jeg flere der har gjort sådan så kan ik se noget forkert i det. 

Anmeld

27. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det synes jeg ikke - "gem" I bare navnet til du har født.

Jeg har en kollega som har født for et par måneder siden og de fortalte det først, da hun havde født. Har en anden kollega som snart går på barsel og de vil ikke heller fortælle det før hun har født.

Anmeld

27. april 2012

jydeinden

jeg vil sige det kommer meget an på hvor specielt navnet er, for synes godt et navn kan blive så kryptisk at det ikke længere er kønt.

men generelt synes jeg det er underligt at man går så meget op i om andre hedder det samme som ens barn, det er vel ikke navnet som er ens identitet

Anmeld

27. april 2012

Isaac's mor

jydeinden skriver:

jeg vil sige det kommer meget an på hvor specielt navnet er, for synes godt et navn kan blive så kryptisk at det ikke længere er kønt.

men generelt synes jeg det er underligt at man går så meget op i om andre hedder det samme som ens barn, det er vel ikke navnet som er ens identitet

Det kan du ha helt ret i.. Men jeg synes at når der er mange med samme navn så mister det gløden på en måde, så er det ikk specielt :O

Navnet er ret specielt.. Men er sikker på det sagtens kan blive populært, folk har simpelthen bare "glemt" det hehe

Anmeld

27. april 2012

Levi&LilysMor

Nej i er ikke underlige, for det gjorde vi heller ikke før han var ude. Ville ikke have folk skulle kalde min mave ved navn...

Anmeld

27. april 2012

Isaac's mor

Malene76 skriver:

Vi ville heller ikke sige hvad vores søn skulle hedde inden han var født. For os handlede det mere om at vi lige skulle se ham og navnet nu passede til ham. Vi ville ikke sige det og såtte folks forventninger til et navn hvis vi nu fortrød. Dog vil jeg sige at de vi ikke var de eneste der var gravide, var jeg lidt nervøs for om andre nuppede vores navn. Så jeg spurgte mig for hos dem der var gravide og det var heldigvis ikke tilfældet og de ville gerne lukke lidt op for de navne de havde snakket om, til trods for at vi holdt vores navn meget hemmeligt. Jeg tænker da at hvis I er nervøse for at andre snupper navnet, så er det da om at nævne det og sige at det skäl I bruge..

KH Malene

Du har fat i noget...

Men nu er det sådan at vi bor på Falster, så stort set alle kender alle.. Og de vi "frygter" (nu ikk overdrive ) er at han måske ender i klasse eller noget i den stil, med en af samme navn.. Så hvis man nu sagde det til en man kender som sagde det til en den kender osv osv.. at det så måske ville ende populært og BUM så står der 100 i samme alder med samme navn

(det lyder jo helt tosset haha)

Anmeld

27. april 2012

Maja_4000

Vi (JEG - Min kæreste "kom til" at fortælle det til nogle fra hans familie ) holdt det også hemmeligt .. Mest fordi vi vaklede mellem to navne og lige skulle se , hvilket hun lignede mest

Vi var dog ret sikre på at det blev en Caroline .. Vi havde f.eks. købt sutter med navn inden jeg fødte Hehe

Anmeld

27. april 2012

Sillebob

Det er jo en smagssag og man har jo heldigvis sin fulde ret til at gøre som man ønsker.

Men selv synes jeg dog at det er noget underligt noget med de navne, og har aldrig holdt nogle af mine børns navne hemmelige....hvad så hvis man ombestemmer sig når barnet er ude ? Det er jo en ærlig sag

Selv har jeg en god veninde som kort efter min første søn fødsel fik at vide at hun også ventede en dreng. Hun synes bare at "vores" navn var det flotteste nogensinde og spurgte mig hvordan jeg havde det med at de også valgte at bruge navnet - og faktisk blev jeg ret rørt over at hun synes vi havde valgt sådan et fint navn - dejligt at man kan være en inspiration for andre Og idag hedder vores sønner det samme og det har jeg absolut intet problem med.

Men vi er heldigvis alle forskellige.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.