Jeg fælder helt vildt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Nadia&Daniel

rikkeregnbue skriver:

Jamen hvad fanden sker der????? Det snart lige før jeg tror jeg mister alt mit hår!

Når jeg reder mit hår, er det som om ALT mit hår bare falder af. HVORFOR?! Jeg kan ikke forstå det. Har aldrig nogensinde i mit liv fældet så meget. Det er ikke bare en, to, tre hår vi snakker om. Det er store totter hår! Jeg er virkelig bange for at miste alt mit hår!

Når jeg står i badet og vil have alt det løse hår ud, så tør jeg til sidst ikke "rive" flere ud (i ved man tager fat om håret og ligesom hiver i det)... Det er virkelig voldsomt.

Efter et bad ser min vand-sluger ud som noget der trænger voldsomt til at blive barberet! Amen....

Nogen der har nogle gode råd, eller ved hvorfor jeg pludselig taber alt mit hår?

Kender det alt for godt.. Især også når jeg er i badet, så kan jeg nive lange totter af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

HeidiØ

rikkeregnbue skriver:

Jamen hvad fanden sker der????? Det snart lige før jeg tror jeg mister alt mit hår!

Når jeg reder mit hår, er det som om ALT mit hår bare falder af. HVORFOR?! Jeg kan ikke forstå det. Har aldrig nogensinde i mit liv fældet så meget. Det er ikke bare en, to, tre hår vi snakker om. Det er store totter hår! Jeg er virkelig bange for at miste alt mit hår!

Når jeg står i badet og vil have alt det løse hår ud, så tør jeg til sidst ikke "rive" flere ud (i ved man tager fat om håret og ligesom hiver i det)... Det er virkelig voldsomt.

Efter et bad ser min vand-sluger ud som noget der trænger voldsomt til at blive barberet! Amen....

Nogen der har nogle gode råd, eller ved hvorfor jeg pludselig taber alt mit hår?

Jep! Det er DESVÆRRE normalt! .. nogle mister endda totter, så der er steder man ser skaldet ud .. jeg fældede fuuuldstændig åndssvagt, men det er meget aftagende igen

Anmeld

23. april 2012

Plysbjørnen

rikkeregnbue skriver:

Ja,

prøv at starte med at tage ganske almindelige vitaminpiller, tror måske det kan klare det for dig.

Anmeld

23. april 2012

Clisolka

Jeg kender det udemærket godt - og det er 1½ år siden jeg fødte  Jeg har ekstremt tykt hår, så her er det ekstra der ryger med i badet  

Anmeld

23. april 2012

Røverdatter

Jeg begyndte også at fælde, et par måneder efter fødslen - helt ekstremt, og gør det stadigvæk  

Anmeld

23. april 2012

B&J

rikkeregnbue skriver:

Ja, Ida har en tid til vaccine på onsdag... Så jeg hører lige af der.

super super ide især så du ikke taber mere hår

Anmeld

23. april 2012

Annette A

Ja det er noget der sker et par måneder efter fødslen. Synes godt nok også jeg er blevet noget tyndhåret og tænker hvornår stopper det mon. og det oven på hovedet knækker. men tager ekstra B-vitaminer for det sku hjælpe på hårvæksten, men ved ærlig talt ik om det virker.

Anmeld

26. april 2012

Tona

rikkeregnbue skriver:

Er det barn omkring 4 mdr gammel? For det er helt normalt og sker tit der omkring  Der er ikke så meget andet at gøre end at stå det igennem, det bliver bedre indenfor dit barns første leveår.

Du kan være heldig at nedsætte det lidt ved at spise multivitamin, D-pearls (som fx fås i Matas og er d-vitamin, samt magnesium (ikke magnesia som er noget helt andet)  Det er faktisk vigtigt med de der vitaminer. Hvis du ammer bør du enda spise en stærkere vitaminpille. Fx Gravitamin eller ammevitamin.

Jeg kan berolige med at håret kommer igen senere. Jeg kan se nu at det hår jeg mistede da Amanda var helt lille er ved at gro ud igen. Det begyndte at gro ud da hun var ca et år gammel. Der kan man så med stor fordel lige få klippet spidser så man er sikker på at det ikke er derfor man fælder videre

Anmeld

26. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Amandas-mor skriver:

Er det barn omkring 4 mdr gammel? For det er helt normalt og sker tit der omkring  Der er ikke så meget andet at gøre end at stå det igennem, det bliver bedre indenfor dit barns første leveår.

Du kan være heldig at nedsætte det lidt ved at spise multivitamin, D-pearls (som fx fås i Matas og er d-vitamin, samt magnesium (ikke magnesia som er noget helt andet)  Det er faktisk vigtigt med de der vitaminer. Hvis du ammer bør du enda spise en stærkere vitaminpille. Fx Gravitamin eller ammevitamin.

Jeg kan berolige med at håret kommer igen senere. Jeg kan se nu at det hår jeg mistede da Amanda var helt lille er ved at gro ud igen. Det begyndte at gro ud da hun var ca et år gammel. Der kan man så med stor fordel lige få klippet spidser så man er sikker på at det ikke er derfor man fælder videre

Hun er 3 mdr, og mange tak for dit svar  Jeg ammer ikke, så de "normale" vitaminer må være nok.

Anmeld

26. april 2012

Ciss

Det er en af de her ting, som ingen fortæller en på forhånd. Vi var 7 stk i min første mødregruppe. Og vi sled alle med det problem i større eller mindre grad.

Det startede vel ca v 2-4 mndr efter fødslen, og så varierede det lidt, hvor længe det varede. Ca et par måneder har jeg indtryk af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.