Kan man få SU-lån mens man få BarselsSU?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Annana89

ahh hvor skønt med sårn et forum hvor der sidder en masse erfarne tøser der kan hjælpe!

I har redet mig fra en søvnløs nat hvor jeg ellers bare vilel ha ligget og dødsdømt mine muligheder og melde mig selv konkurs indtil i morgen hvor jeg kunne ringe til SU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

MSM

Annana89 skriver:

Ahr okay! Så under barslen får jeg bare det jeg plejer altså alm. su og aå lånet og når jeg starter op igen til næste år kan jeg søge de der forsørgertillæg?!

Ja, men husk at det du kalder forsørgertillæg er et forsørger su-lån. Som altså skal betales tilbage Forsørgertillæg er for enlige eller for familier hvor begge er studerende

Men tror måske også det er det du mener

Håber ikke jeg har fået gjort dig alt for forvirret

Anmeld

22. april 2012

Annana89

MSM skriver:

Det du kan få er: et fødselsklip som jeg mener er som den alm. su og alm. su-lån. Altså 5662 kr. + 2897kr = 8559.

Håber det gav mere mening

TAAK Og jo NU har jeg fattet det

Tak for toldmodghed og dejlig hjælp!

Anmeld

22. april 2012

MSM

Annana89 skriver:

TAAK Og jo NU har jeg fattet det

Tak for toldmodghed og dejlig hjælp!

Velbekomme

Anmeld

22. april 2012

Frejsmor

Ka+Ma=Be skriver:

Jer der har fået lån samtidigt med barsel, var det fordi jeres lån var startet MENS i var aktive på studie??? 

Jeg ville nemlig optage et lån for nyligt, men læste på hjemmesiden, at man skal være studieaktiv for at gøre dette, og at man derfor ikke må optage lån mens man holder orlov!

Hjælp?

Men har du meldt du er gået på orlov da? Fordi normalt, selvom det hedder barselsorlov for alle andre, så melder man jo ikke orlov når man tager barsel fra studie.. For så er man nemlig heller ikke berettiget til at få fødselsklippene, da man skal være "studie aktiv", altså man må ikke være meldt på orlov eller meldt ud af studiet..

Ååh jeg ved ikke om jeg gør mig selv forståelig lige nu hehe..

Jeg fik studielån da jeg var på barsel og jeg var godt nok tilmeldt lån inden også, men jeg tror ikke det gør en forskel..

Jeg var ikke meldt på orlov, jeg var stadig studie aktiv, bare ikke tilmeldt kurser..

Så jeg tror nu godt du kan få su-lån, så I kan få betalt af på de DYYYRE lån..

Knus Channie

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

Frejsmor skriver:

Men har du meldt du er gået på orlov da? Fordi normalt, selvom det hedder barselsorlov for alle andre, så melder man jo ikke orlov når man tager barsel fra studie.. For så er man nemlig heller ikke berettiget til at få fødselsklippene, da man skal være "studie aktiv", altså man må ikke være meldt på orlov eller meldt ud af studiet..

Ååh jeg ved ikke om jeg gør mig selv forståelig lige nu hehe..

Jeg fik studielån da jeg var på barsel og jeg var godt nok tilmeldt lån inden også, men jeg tror ikke det gør en forskel..

Jeg var ikke meldt på orlov, jeg var stadig studie aktiv, bare ikke tilmeldt kurser..

Så jeg tror nu godt du kan få su-lån, så I kan få betalt af på de DYYYRE lån..

Knus Channie

Guuud, sådan har jeg aldrig tænkt på det!

Det bliver jeg da lige nødt til at undersøge ordentligt! tak for tippet søde  

Anmeld

22. april 2012

Frejsmor

Ka+Ma=Be skriver:

Guuud, sådan har jeg aldrig tænkt på det!

Det bliver jeg da lige nødt til at undersøge ordentligt! tak for tippet søde  

Ja gør lige det søde!! Det er nemlig noget værre ordkløveri med det der orlov og barselsorlov og man kan meeeget nemt blive forvirret omkring hvad man må og ikke må..

Anmeld

7. april 2014

oktober2014

må jeg ikke lige oppe denne? Jeg har fået afvide at man ikke kan få SU lån mens man er på barsel, er dette sandt?

Anmeld

7. april 2014

Sandratoft

oktober2014 skriver:

må jeg ikke lige oppe denne? Jeg har fået afvide at man ikke kan få SU lån mens man er på barsel, er dette sandt?

Hvem siger det? 

Anmeld

7. april 2014

Monski

oktober2014 skriver:

Jeg er på barsel lige nu. Får dobbelt su i 6 måneder og su lån.
Du kan faktisk få et forhøjet su lån hvis der er behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.