Kan man få SU-lån mens man få BarselsSU?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Annana89

MAJ*MOR skriver:

jeg ville være nødt til at melde mig "ledig" (altså på barsel hos kommunen og få KH, men det ønsker jeg at undgå)

Nej det vil jeg for alt i verden også undgå 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

132319

Annana89 skriver:

Jep jep! Men for mig er det ikek en mulighed med dobbeltklippene da jeg er "nødt til" at holde et helt års barsel før jeg kan starte op på uddannelsen igen

Nåhr, på den måde

Kan du ikke bare holde et semester fri?

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

Jer der har fået lån samtidigt med barsel, var det fordi jeres lån var startet MENS i var aktive på studie??? 

Jeg ville nemlig optage et lån for nyligt, men læste på hjemmesiden, at man skal være studieaktiv for at gøre dette, og at man derfor ikke må optage lån mens man holder orlov!

Hjælp?

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Nåhr, på den måde

Kan du ikke bare holde et semester fri?

Jeg går på læreruddannelsen og der kører vi jo ikke rogtig i semestre men i årgange! Min underviser sys i hvert fald det ville være smartere at holde et helt års barsel.

Anmeld

22. april 2012

132319

Annana89 skriver:

Jeg går på læreruddannelsen og der kører vi jo ikke rogtig i semestre men i årgange! Min underviser sys i hvert fald det ville være smartere at holde et helt års barsel.

Nåhr ok Ja men hvis du kan få det til at løbe rundt, er det da også bare det du skal gøre

Anmeld

22. april 2012

Vidunderligeunger

Annana89 skriver:

Nej det vil jeg for alt i verden også undgå 

det var jeg på sidste gang og gud en belastning..ved du om jeg kan holde barsel i 12 mdr fra juli-juli selvom jeg fødte i marts?
Jeg går i skole nu nemlig og har bettemand med, så bruger ikke min barsel endnu..  

Anmeld

22. april 2012

132319

Ka+Ma=Be skriver:

Jer der har fået lån samtidigt med barsel, var det fordi jeres lån var startet MENS i var aktive på studie??? 

Jeg ville nemlig optage et lån for nyligt, men læste på hjemmesiden, at man skal være studieaktiv for at gøre dette, og at man derfor ikke må optage lån mens man holder orlov!

Hjælp?

Jeg var i gang med studiet ja, så jeg ved ikke om der gælder andre regler?

Starter du studiet med at gå på barsel? Det vidste jeg slet ikke at man kunne? 

Anmeld

22. april 2012

Annana89

MAJ*MOR skriver:

det var jeg på sidste gang og gud en belastning..ved du om jeg kan holde barsel i 12 mdr fra juli-juli selvom jeg fødte i marts?
Jeg går i skole nu nemlig og har bettemand med, så bruger ikke min barsel endnu..  

Hmm det ved jeg faktisk ikke. Jeg har selv termin 8 Juli så jeg har bare "bestilt" mine barselsklip skal starte fra 1 Juli!

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

132319 skriver:

Jeg var i gang med studiet ja, så jeg ved ikke om der gælder andre regler?

Starter du studiet med at gå på barsel? Det vidste jeg slet ikke at man kunne? 

Hehe nej ikke på den måde! Jeg har læst i 3 år - mangler kun ½ år. Men jeg tog et års barsel, så i stedet for at slutte januar 12 slutter jeg i stedet januar 13.

Det jeg mente var, om i har været studieaktive, altså lånt penge inden i gik på barsel, og lånet så bare er forsat? For det mener jeg gerne man må. Men hvad jeg kunne læse mig frem til, så må man ikke optage et nyt lån mens man er på orlov.

Gav det mening? 

Anmeld

22. april 2012

MSM

Annana89 skriver:

Tilgiv mig hvis emnet har været oppe før! Men har lige behov for hjælp til et spørgsmål og håber jeg kan få svar her!

Jeg er studerende og har søgt barselsSU her til 1 Juli! Har søgt det der vidst hedder enkeltklip(12 mdr.s SU) jeg får jo så SU nu og derudover også SU-lån, men nu kommer jeg i til at tænke på om jeg overhovedt kan få SU-lån uder min barsel os?

Håber der er nogle der lige kan svare, ellers må jeg ha fat i SUstyrrelsen i morgen...

du kan godt få SU-lån mens du holder barsel. Du kan bare ikke få det supplerende SU-lån til forsørgere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.