Kan man få SU-lån mens man få BarselsSU?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.409 visninger
52 svar
2 synes godt om
22. april 2012

Annana89

Tilgiv mig hvis emnet har været oppe før! Men har lige behov for hjælp til et spørgsmål og håber jeg kan få svar her!

Jeg er studerende og har søgt barselsSU her til 1 Juli! Har søgt det der vidst hedder enkeltklip(12 mdr.s SU) jeg får jo så SU nu og derudover også SU-lån, men nu kommer jeg i til at tænke på om jeg overhovedt kan få SU-lån uder min barsel os?

Håber der er nogle der lige kan svare, ellers må jeg ha fat i SUstyrrelsen i morgen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

JH12

Så vidt jeg er informeret kan du godt få SUlån oveni BarselsSU

Anmeld

22. april 2012

Annana89

ahh skønt! det håber jeg du har ret i Har slet ikke tænkt på det før nu men blev lige helt stresset over det Bliver sku ret presset økonomisk hvis jeg ikke kan blive ved med at få Su-lånet!

Anmeld

22. april 2012

132319

Jep, det fik jeg

Jeg fik dobbeltklip i 6 måneder og fik samtidig også dobbelt lån  

Anmeld

22. april 2012

Vidunderligeunger

den situation står jeg også i.. håber I har ret.. vil gøre vores situation SÅ meget nemmere!

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Jep, det fik jeg

Jeg fik dobbeltklip i 6 måneder og fik samtidig også dobbelt lån  

Puha! Nu kan jeg ånde lettet op!! fedt fedt! Det kan desværre ikek betale sig for mig at få dobbelklip da jeg så gå glip af et halvt års undervisning og så højest sandsynligt så ikke vil kunne følge med!

Så jeg tager et helt års barsel og nyder det

Anmeld

22. april 2012

Annana89

MAJ*MOR skriver:

den situation står jeg også i.. håber I har ret.. vil gøre vores situation SÅ meget nemmere!

Ja de penge man få fra lånet gør altså underværker! jeg ved heller ikek lige helt om vi ikke så ville være nødt til at finde billigere bolig hvis vi skulle undvære det jeg får fra SU-lånet..