Kan man få SU-lån mens man få BarselsSU?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

132319

Annana89 skriver:

Okay det vil sige at jeg så både får den alm. Su(barselsklip) som er godt 5000

så får jeg lånet på de 2800 ca.

Og så forsørgertillæg som er godt 1500?

altså i alt ca. 9300?

Nej, jeg fik vist skrevet det lidt kringlet

Under barsel kan du ikke få forsørgertillæg men det kan du når du bliver studieaktiv igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

132319

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det var det jeg tænkte! Damn! hehe. Vi skulle også bruge lånet til at betale vores dyre dyre prioritetslån. Men jeg må nok vente til jeg starter igen i september.

Ja, god idé. Det er i hvert fald en rigtig billig måde at låne penge på og hellere dét end at gå og betale tårnhøje renter andre steder

Anmeld

22. april 2012

Annana89

MSM skriver:

Ved ikke om jeg misforstår dig, men husk at der er forskel på forsørgertillæg og forsørger SU-lån..

Hmm det er nok mig der ikke spørger rigtigt fordi jeg ikke helt selv forstår mine muligheder

Æhh altså, hvis der er nogle der kan forklare hvad økonomisk jeg kan få når jeg er gift og studerende så er det nok nemmere!? altså måske stiller det op for mig. For tror ikke helt jeg fatter beløbene og hvad de forskellige muligheder kaldes!

Ahh suk føler mig hjælpeløs Plejer elelrs at ha godt styr på alting.

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

132319 skriver:

Ja, god idé. Det er i hvert fald en rigtig billig måde at låne penge på og hellere dét end at gå og betale tårnhøje renter andre steder

Ja det er jo det! Selv vores bankrådgiver synes det er en god ide hehe

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Nej, jeg fik vist skrevet det lidt kringlet

Under barsel kan du ikke få forsørgertillæg men det kan du når du bliver studieaktiv igen

Ahr okay! Så under barslen får jeg bare det jeg plejer altså alm. su og aå lånet og når jeg starter op igen til næste år kan jeg søge de der forsørgertillæg?!

Anmeld

22. april 2012

132319

Ka+Ma=Be skriver:

Det var også min bankrådgiver der foreslog det i sin tid

"Selvom banken tjener mindre på det, så lån alle de penge fra SU du kan trække, så du kan få dit lån hos os ud af verden"

Anmeld

22. april 2012

132319

Annana89 skriver:

Ahr okay! Så under barslen får jeg bare det jeg plejer altså alm. su og aå lånet og når jeg starter op igen til næste år kan jeg søge de der forsørgertillæg?!

Præcis

Anmeld

22. april 2012

Annana89

Ka+Ma=Be skriver:

Det er også min bankrådgiver der foreslå mig SUlånet som en god lånemulighed!

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Præcis

Perfekt! så er der jo lige et godt tilskud til transporten via forsørgertillaget når jeg starter op igen! HAr lidt langt til seminariet!

Anmeld

22. april 2012

MSM

Annana89 skriver:

Hmm det er nok mig der ikke spørger rigtigt fordi jeg ikke helt selv forstår mine muligheder

Æhh altså, hvis der er nogle der kan forklare hvad økonomisk jeg kan få når jeg er gift og studerende så er det nok nemmere!? altså måske stiller det op for mig. For tror ikke helt jeg fatter beløbene og hvad de forskellige muligheder kaldes!

Ahh suk føler mig hjælpeløs Plejer elelrs at ha godt styr på alting.

Det du kan få er: et fødselsklip som jeg mener er som den alm. su og alm. su-lån. Altså 5662 kr. + 2897kr = 8559.

Håber det gav mere mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.