Kan man få SU-lån mens man få BarselsSU?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Jeg var i gang med studiet ja, så jeg ved ikke om der gælder andre regler?

Starter du studiet med at gå på barsel? Det vidste jeg slet ikke at man kunne? 

Tror du ikke hun mener at hun indtil nu ikke har haft SUlån på studiet men vil ha det på grund af babys ankomst.

Men jeg tænker at hvis jeg som har haft SUlån hele tiden kan få SUlån under barsel burde du vel også. Du har jo et elelr andet sted bare været mere fornuftig end mig og klaret dig uden indtil du nu har burg or lidt ekstra på grund af baby!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

132319

Ka+Ma=Be skriver:

Hehe nej ikke på den måde! Jeg har læst i 3 år - mangler kun ½ år. Men jeg tog et års barsel, så i stedet for at slutte januar 12 slutter jeg i stedet januar 13.

Det jeg mente var, om i har været studieaktive, altså lånt penge inden i gik på barsel, og lånet så bare er forsat? For det mener jeg gerne man må. Men hvad jeg kunne læse mig frem til, så må man ikke optage et nyt lån mens man er på orlov.

Gav det mening? 

Nå ja på den måde -Kunne heller ikke lige få det andet til at passe

Men ja, jeg havde SUlån inden jeg gik på barsel og så fortsatte det. Jeg troede faktisk kun at jeg ville få enkelt lån men fik åbenbart dobbelt og det var helt perfekt da det så gik lidt hurtigere for mig at få betalt mit forbrugslån af (det var det jeg brugte SUlånet til, da renten jo er så lav)

Anmeld

22. april 2012

Annana89

MSM skriver:

du kan godt få SU-lån mens du holder barsel. Du kan bare ikke få det supplerende SU-lån til forsørgere

Mener du forsørger tillæget? For det kan jeg vidst ikek få da jeg er gift!

Anmeld

22. april 2012

132319

Tror du ikke hun mener at hun indtil nu ikke har haft SUlån på studiet men vil ha det på grund af babys ankomst.

Men jeg tænker at hvis jeg som har haft SUlån hele tiden kan få SUlån under barsel burde du vel også. Du har jo et elelr andet sted bare været mere fornuftig end mig og klaret dig uden indtil du nu har burg or lidt ekstra på grund af baby!

Jo, det var det hun mente

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Jo, det var det hun mente

Forresten så kan du også få forsørgerlån, det er på 1450 kr oven i de 2897 kr man kan låne, når man ikke har barn

Men så vidt jeg kan se er det forsørgertillæg ikke muligt da jeg er gift?!

Anmeld

22. april 2012

132319

Annana89 skriver:

Det kan du sagtens. Du er forsørger uanset om du er gift eller ej

Det du ikke kan få, er tillæg til enlige forsørgere men det er jo selve SU'en og ikke lånet

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

132319 skriver:

Nå ja på den måde -Kunne heller ikke lige få det andet til at passe

Men ja, jeg havde SUlån inden jeg gik på barsel og så fortsatte det. Jeg troede faktisk kun at jeg ville få enkelt lån men fik åbenbart dobbelt og det var helt perfekt da det så gik lidt hurtigere for mig at få betalt mit forbrugslån af (det var det jeg brugte SUlånet til, da renten jo er så lav)

Ja det var det jeg tænkte! Damn! hehe. Vi skulle også bruge lånet til at betale vores dyre dyre prioritetslån. Men jeg må nok vente til jeg starter igen i september.

Anmeld

22. april 2012

MSM

Annana89 skriver:

Nej, det er ikke det jeg mener

Når man har barn kan man få et ekstra SU-lån ud over det almindelig SU-lån. Dette hedder supplerende SU-lån til forsørgere. det kan man få uanset om man er gift eller ej. Jeg er selv gift og får det.

Så det vil sige, at når du starter op på studiet igen (efter di barsel) kan du søge om alm. su-lån samt det supplerende SU-lån hvis det er nødvendigt. Det supplerende lån er på ca. 1400 kr.

Håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

22. april 2012

Annana89

132319 skriver:

Det kan du sagtens. Du er forsørger uanset om du er gift eller ej

Det du ikke kan få, er tillæg til enlige forsørgere men det er jo selve SU'en og ikke lånet

Okay det vil sige at jeg så både får den alm. Su(barselsklip) som er godt 5000

så får jeg lånet på de 2800 ca.

Og så forsørgertillæg som er godt 1500?

altså i alt ca. 9300?

Anmeld

22. april 2012

MSM

Okay det vil sige at jeg så både får den alm. Su(barselsklip) som er godt 5000

så får jeg lånet på de 2800 ca.

Og så forsørgertillæg som er godt 1500?

altså i alt ca. 9300?

Ved ikke om jeg misforstår dig, men husk at der er forskel på forsørgertillæg og forsørger SU-lån..

Du kan kun få forsørger tillæg hvis din mand også er studerende og du kan ikke få forsørger SU-lån under barslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.