Tvillingerne er kommet til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

FrkZier

tillykke

håber alt går som det skal, på trods af den tidlige ankomst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
norenberg skriver:

Læste lige at du havde fået forlænget at gå hjemme ved din søn....hvilken forsørgelse får du mens du går hjemme ved ham og hvordan har du søgt om at være hjemme ved han så længe.....har nemlig selv en søn som er født 27+4 og som har haft to kralftige hjerne blødninger og gruer for at han skal ud og passes af andre min barael sluttede nemlig i januar hvor han lige var blevet 1 år....

Hejsa..

Jeg har snakket med overlægen, som i første omgang forlænget det fra august frem til 30 april grundet, at vi var enige om, at han ikke kunne tåle at komme ud i vinter sæsonen... godt valgt, for andre, som jeg lå indlagt satte deres børn i dagpleje og begge har været indlagt i vinteren, hvor deres børn fik ilt osv, så er glad for at jeg holdte på det og at min overlæge heldigvis var enig... Han er hamerende dygtig og ved hvad han har med at gøre... her anden gang, har jeg selv kunne mærke, at jeg ikke kunne sende ham ud, da han skriger bare vi har været i legestue i 2 timer, så han er meget senitiv... Så har jeg har sundhedsplejersken med over, som har sat sig ind i præmaturbørn... og så snakkede jeg med overlægen igen og han sygemeldte uden problemer, da mathias ikke spiser ordentlig og ikke vokser, som han skal... så er der flere problemstillinger...

Jeg får tabt arbejdsfortjeneste via kommunen... det er en lille bitte smule højere end dagpenge.... 19600kr for skat, da jeg har et fuldtidsjob... det kommer lidt an på, hvad man tjener forinden og om barnet bliver sygemeldt fuldt tid....

Nu går vi igang med en handleplan sammen med sundhedsplejersken og motorikkonsulenten, for at få ham parat til dagpleje til NOV... ellers skal vi se, hvad der så skal ske...

Knus Mette

Anmeld

23. april 2012

VNB

stort tillykke med dine 2 små skønne drenge 

Anmeld

23. april 2012

Tannie2811

Stort tillykke med de små guldklumper. 2 små stjerner og fightere, der nok skal klare sig.

Fødte selv min datter Josephine i 26+2 med vægt på 905 gr og 33 cm. røg ned til 723 gr.

Lå med skønne Mette der er Mathias mor på riget, og efter en måned blev vi overflyttet til Hvidovre hvor vi lå 2 mdr.

Vil sige at de er super dygtige på Hvidovre, men en overflytning kan til dels også være skræmmende. Riget og Hvidovre har vidt forskellige måder at gøre tingene på, men vær overhovedet ikke bange for at spørge hvis du er det mindste i tvivl.

Vi har stadig en åben indlæggelse, grundet talrige infektioner og indlæggelser. Og vores overlæge er Lene Hesse.

Du må også endelig spørge mig, hvis du har lyst. Ellers er Mette som oftest mit orakel

Knus Tanja

Anmeld

26. april 2012

MissBee

Mathias Villads skriver:

Jamen med den store, som kom 11 uger for tidligt, var vi i holbæk hele tiden og han var mega sej og fik kun c-pap uden ilt... så der kom vi hjem efter 6 uger på sygehuset, men der havde jeg også været sengeliggende i over 3 uger forinden, samt at jeg levede derinde med ham på maven... alt den tid jeg kunne få ham ud, lå han på maven, da de udvikler sig hurtigere ved at være der...

Nummer 2 kom i uge 25+0 og var en bette fis... der var jeg indlagt på riget i lidt over 2 uger forinden... Dernæst lå vi derinde i 5 uger på riget og 8 uger på holbæk og så fik vi lov til at komme hjem 2 uger før hans termin... Også han har ligget på maven i alt den tid, som jeg kunne få ham ud.. Og sygeplejersker var meget imponeret over jeg kun gik på toilettet og ellers lå jeg med ham... så det endte med at jeg blev fotograferet til noget undervisningsmateriale til jordemødre og sygeplejersker, som skal arbejde med Neo børn....

Idag er han næsten 2 år og jeg går stadigvæk hjemme med ham og har lige fået det forlænget et halvt år endnu... han er en meget senitiv dreng, som ikke tåler mange indtryg.. men han er sej og han meget dygtig... og vi er meget stolte af ham...

Den store kom ud i dagpleje efter et år og når jeg ser tilbage skulle han nok have haft længere tid hjemme, da han altid blev syg... Men han er en skøn dreng, som udviklede/udvikler sig som han skal og man kan kun mærke lidt på ham, at han er kommet fortidligt... han går i en meget lille skole( bevidst valg, da han ikke kan rumme mange børn), men der fungere han tilgengæld helt perfekt og meget social og bliver mere og mere udadvendt... tør flere og flere ting...  Han sidder på en kuglepude i skolen og burde det også herhjemme... og så er også et senitiv barn, men dog bedre end lillebror...

De er nogle meget meget kærlige drenge, som stadig hænger på deres mor på maven, så det kommer til at hænge ved Men jeg elsker at putte med mine små mikrakler....

Og ja, jeg kender alt til de gode og dårlige dage på sygehuset... jeg har desværre lidt eftervirkninger på.. såsom angst, hvor jeg får medicin nu, men nu har jeg også en fuldstændig aktiv og normalt hverdag... Men jeg var desværre så dumt, at jeg ikke snakkede med nogle professionelle om det og det må du love, at du får snakket... eller bare snakket med familie og venner... jeg er typen, som putter ting i rygsækken og kommer videre... og det er ikke så smart, for da jeg fødte endnu tidligere denne gang, kom det tifoldig tilbage igen... men jeg viste jo også hvad jeg havde med at gøre....

Skriv endelig, hvis du har mere på hjertet...

Mette

Hej Mette

Det gør mig ondt at du og drengene stadig er påvirkede efter alt det som er sket for jer, for jeg ved hvor ufattelig hårdt det er Jeg har selv ligget indlagt næsten 5 uger inden de kom og 2 uger på riget og nu resten af tiden på hvidovre..
Hvidovre neo er bare sååå dårlig og det tager SÅ meget af min energi.. Mine børn gik fra c.pap tryk 4 uden ilt til at blive overflyttet til hvidovre og nu ligger den ene i c-pap tryk 6 med 21-23% ilt og den anden mellem tryk 6-7 med 21-30% ilt og har været i respirator 15 timer da de ikke kan finde ud af at suge ham ordenligt Der ligger på vores stue 5 børn men er plads til 3 familier mere..Personalet er klodsede og skubber ofte til kuvøsen samt laver høje lyde.. dem der tager blodprøver nærmest råber på afd og tænder lyset uden advarsel.. Mine drenge hopper og rykker utrolig meget i kroppen hvilket de ikke gjorde på riget... og jeg kan ikke sove på hospitalet... Det er så meget noget lort!!!

Jeg håber bare ikke at de får senfølger af alt hvad der er sket og har du nogle gode råd imod at de bliver mindre sensitive?

Jeg ligger med dem alt det jeg kan men jeg skal jo malke ud hver 3 time og jeg bliver nød til at få noget mad (man må ikke spise på stuen) så jeg får aldrig ligget helt ligeså lang tid som jeg kunne ønske mig...

Anmeld

26. april 2012

MissBee

AalborgPigen skriver:

Sikke fine og små de er Hvorfor blev de født før? Hvis jeg må spørge .. 

Krydser fingre for de vokser sig hurtigt store og stærke 

mange tak, jeg har ligget indlagt med forkortet livmoderhals i 5 uger forinden og havde uopdagede veer i 3 dage inden så fødslen var ikke til at stoppe var 6 cm udvidet da de endelig troede på mig så 10 min senere fik jeg aks!

Anmeld

26. april 2012

MissBee

Nitz - <3 David skriver:

Stort tillykke med dine små stærke drenge.. - Og velkommen i "for tidlig fødte" kategorien. Jeg har selv født 10½ uge for tidligt.
I går en lang og sej periode igennem.. Men det er jo helt sikkert klar over
Lige pludselig er i hjemme med dem. Og så flyver tiden bare afsted. Vores søn er allerede 6 mdr lige om snart..

Sender jer de bedste tanker.. Cpap tiden er den sværeste (syns jeg)

fra Anita

Hej Anita

Mange tak og indtil nu synes jeg faktisk det sværeste er ikke bare at kunne tage dem op når de græder... jeg må ikke tage dem ud mindre end en time af gangen og jeg skal have hjælp med ledninger osv for at få dem begge ud på samme tid...

Tv a (jayden) kan holde c-pap pause i op til 15 min nu.. på riget var han oppe på 30 min.. og fik det første bad igår, han smilte

Anmeld

26. april 2012

MissBee

Tannie2811 skriver:

Stort tillykke med de små guldklumper. 2 små stjerner og fightere, der nok skal klare sig.

Fødte selv min datter Josephine i 26+2 med vægt på 905 gr og 33 cm. røg ned til 723 gr.

Lå med skønne Mette der er Mathias mor på riget, og efter en måned blev vi overflyttet til Hvidovre hvor vi lå 2 mdr.

Vil sige at de er super dygtige på Hvidovre, men en overflytning kan til dels også være skræmmende. Riget og Hvidovre har vidt forskellige måder at gøre tingene på, men vær overhovedet ikke bange for at spørge hvis du er det mindste i tvivl.

Vi har stadig en åben indlæggelse, grundet talrige infektioner og indlæggelser. Og vores overlæge er Lene Hesse.

Du må også endelig spørge mig, hvis du har lyst. Ellers er Mette som oftest mit orakel

Knus Tanja

mange tak
Er rigtig glad for Lene, hun virker meget kompetent

Men sygeplejerskerne på hvidovre kunne lære meget af dem på riget...

Hvis du kommer forbi er det christensen tvillingerne på stue 4

Anmeld

26. april 2012

MissBee

mange tak for alle jeres søde hilsner!

Anmeld

26. april 2012

Rebecca55

Stort tillykke med de to guldklumper... I ønskes alt held og lykke i fremtiden.

Bliver helt kastet tilbage til da vi selv lå på neo. Det er skønt at få sine guldklumper ud til sig, men det er også hårdt at være indlagt så længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.