Tvillingerne er kommet til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Muffin_girl

MissBee skriver:

mange tak, jeg har ligget indlagt med forkortet livmoderhals i 5 uger forinden og havde uopdagede veer i 3 dage inden så fødslen var ikke til at stoppe var 6 cm udvidet da de endelig troede på mig så 10 min senere fik jeg aks!

IHHHHHHHH ... De er da bare noget l*rt ! Men heldigvis er dine børn uskadte .. Men det er en hård proces, selvfølgelig er det det ! Men jeg er sikker på at du nok skal klare den, og det skal dine 2 guldklumper også.. 
Men jeg forstå bare ikke at de ikke hørte på dig..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

MissBee

AalborgPigen skriver:

IHHHHHHHH ... De er da bare noget l*rt ! Men heldigvis er dine børn uskadte .. Men det er en hård proces, selvfølgelig er det det ! Men jeg er sikker på at du nok skal klare den, og det skal dine 2 guldklumper også.. 
Men jeg forstå bare ikke at de ikke hørte på dig..  

lige nu er børnene det vigtigste og jeg er så glad for hver en dag der går godt! men jeg bliver nød til at have bearbejdet mine oplevelser da jeg stadig bliver meget ked af det når jeg snakker el tænker på det..

Anmeld

27. april 2012

Tannie2811

Hun er virkelig også en super kvinde

Har slet ikke tal på hvor mange gange vi har set at hun er blevet længere end hun skulle, og den kvinde er jo bare dedikeret til sit arbejde.

Kan se der er mange derude jeg ikke kender mere, der har vist været en stor udskiftning. Men vi havde meget Julie som sygeplejerske.

Skal jeg huske hvis vi kommer forbi. Ved endnu ikke helt hvad planen er i forhold til tjek derude, men håber vi kunne slippe

Hvordan står det ellers til med guldklumperne ?

Knus Tanja

Anmeld

27. april 2012

Tannie2811

Havde slet ikke set et af de tidligere indlæg vedrørende neo på Hvidovre.

Kan høre der umiddelbart er sket en radikal forandring, og ved så ikke om det er fordi der er så mange af de gamle sygeplejersker der ikke er der mere.

Kan slet ikke genkende de ting du skriver, og kan virkelig forestille mig at det er et levende maridt for dig pt.

Vores store problem ved overflytningen var mest at jeg ikke kunne sove med hende som på riget. Derinde havde jeg både seng ved siden af kuvøsen, og delte mødreværelse med en anden mor.

Men behandlingsplanen på Riget blev fjernet helt da vi flyttede, og så sku der laves en ny.

Tudbrølede den dag, for hendes lunger var ikke lige frem de bedste på det tidspunkt, og jeg ku slet ikke overskue at det hele sku laves om. Men mine svigerforældre tog med derud samme aften, og krævede at vi fik en læge samtale om hele situationen med det samme ! Og det hjalp en del. Det var dog med en anden læge.

Lå du på Hvidovre til at starte med, inden du fødte på Riget?

Blev nemlig selv indlagt på Hvidovre dagen før fødslen med en styrtblødning. De indlagde mig på gyn. hvor jeg bestemt ikke havde noget at gøre i uge 26. Så de opdagede først jeg havde veer kl. 3-4 stykker om natten. En sød læge kom for at kigge, og sagde - jamen Tanja du har jo veer. Og så gik det i alt hast på fødegangen, fik vehæmmende, lungemodner etc. og overflyttet i al hast til Riget.

Så kæmpe bummert fra Hvidovre som jeg har klaget over. Hvis jeg havde ligget med monitor og overvågning på svanger afd. kunne de have stoppet det, og havde så ku holde på hende længere !

Gør at jeg helst ikke vil føde på Hvidovre igen !

Anmeld

27. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

kæmpe tillykke med de 2 små bebser!

Anmeld

27. april 2012

Nitz - <3 David

MissBee skriver:

Hej Anita

Mange tak og indtil nu synes jeg faktisk det sværeste er ikke bare at kunne tage dem op når de græder... jeg må ikke tage dem ud mindre end en time af gangen og jeg skal have hjælp med ledninger osv for at få dem begge ud på samme tid...

Tv a (jayden) kan holde c-pap pause i op til 15 min nu.. på riget var han oppe på 30 min.. og fik det første bad igår, han smilte

Ja, det er rigtig svært at man ikke bare kan tage dem op..
David var heldigvis ikke slem til at græde. Og jeg lagde med ham på brystet ca. 6-8 timer om dagen.. Så det hjalp nok lidt på det..

Det er da lækkert at han blev glad for at bade.. David var 1½ måned ca. før han kom i bad første gang.. Og der var han ikke i cpap.. Han fik noget der hedder Optiflow.. Sådan en slange der ligger under næsen. Lige som dem man får i når man bliver opereret. Den klarede han sig på fra han var 2½ uge til han var ca. 1½ måned gammel.

Da David var 3 uger blev vi flyttet til et mindre sygehus (tættere på hjemmet) Der kom David med det samme over i en åben kuvøse. Han fik nogle af alle de ledninger af. Så han kun havde puls/sat måler omkring foden. Og så den optiflow. Han fik TØJ på og lagde under en tyk dyne.. Det var bare en kæmpe omvæltning.. Når man kommer fra en intensiv neo stue, hvor der bare er musse stille og han lagde i en lukket kuvøse, svøbt i tæpper, med ledninger over alt..

Nu kunne jeg SELV tage ham op. Selv skifte ham, gi sonde osv.. desuden fik jeg min egen stue med seng og tv. På Aalborg sygehus havde vi noget de kalder familie rum.. Men det var kun fordi der ikke var så mange indlagte.. For normalt er det kun beregnet til når man skal til at udskrives.. så er man der i et par dage med barnet alene..
Og så havde jeg en seng inde på hans stue hvor jeg kunne ligge med ham, hud mod hud..

Anmeld

27. april 2012

B&J

stort tillykke med de to solstråler

Anmeld

27. maj 2012

Polarpigen

Stort tillykke med dine to små mirakel drenge!

Anmeld

27. maj 2012

Lykke:)

Nååå små fine drenge 

Må de få det godt og vokse sig store og endnu smukkere!

Anmeld

27. maj 2012

Missq4

stort tillykke med de små guld klumper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.