M&R skriver:
Ja det er der noget om tror os man bekymre sig for meget... er det ikke den første i skal have? Tænker siden du siger i er hjemme samme dag?
jo det er vores første 
Vi er med i en ordning der hedder "Kendt jordemoder" og det betyder at som udgangspunkt føder man ambulant og kommer hjem samme dag. Jeg har så gennem hele graviditeten haft de samme 2 jordemødre og det er oz en af dem der kommer til at være med til fødslen
Gennem hele graviditeten og de første dage hjemme har vi så en direkte livlinie til de 2 jordemødre, dag og nat hvor vi bare kan ringe hvis vi har tvivl, og de kan møde oz på fødegangen hvis der er grund til bekymring.
De sender oz ik hjem før lillefisen har ammet første gang og hvis der er komplikationer ved fødslen bliver vi heller ik sendt hjem. Forskellen er at hvis vi vælger at blive på sygehuset så frafalder den der tryghed ved at have de samme jordemødre at kontakte, så er det fødegangen man skal kontakte når man kommer hjem og til sundhedsplejersken tager over.
Har tænkt mine tanker omkring det at blive sendt hjem samme dag, men er faktisk mere rolig ved tanken om at hverdagen kan komme i gang med det samme. Plus jeg ik er stor fan af sygehuse så jeg vil klart slappe mere af hjemme og dermed komme mig hurtigere
Er jeg utryg ved at blive sendt hjem, så bliver jeg det ikke 
Anmeld