Tøj indkøbsliste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

lio

DET Poulsen skriver:

Det er godt med noget konkret omkring str 50 - så nu må jeg hellere anskaffe mig noget i str 56, så han ikke kommer til at svømme i tøjet den første måned..

Både jeg og manden var små, jeg lå på 3000g/50cm og manden på 3300g/52cm - men junior er vurderet til at blive en STOR dreng på omkring de 4000g og også til at blive længere end gennemsnittet.. Som lægen sagde igår, så er mange børn idag bare størrer..

Ja de bliver større og større og babyer, men det er også så svært at vide hvad man skal regne med, det er så individuelt med tøj hvad nogle synes er tilpas synes andr er stort eller småt og man ved jo ikke hvordan babys vækskurve kommer til at være så man må skyde lidt i blinde til man har født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Laijona Äiti skriver:

Ja de bliver større og større og babyer, men det er også så svært at vide hvad man skal regne med, det er så individuelt med tøj hvad nogle synes er tilpas synes andr er stort eller småt og man ved jo ikke hvordan babys vækskurve kommer til at være så man må skyde lidt i blinde til man har født.

Præcis det er jo derfor det er så svært..  Men det er nok lige overdrevet nok at forvente man skal starte med str 62.. Derfor må jeg hellere få anskaffet mig noget mere i str 56, i hvert fald så jeg bare har 5 sæt eller noget i den stil (tror jeg)..

Anmeld

20. april 2012

lio

DET Poulsen skriver:

Præcis det er jo derfor det er så svært..  Men det er nok lige overdrevet nok at forvente man skal starte med str 62.. Derfor må jeg hellere få anskaffet mig noget mere i str 56, i hvert fald så jeg bare har 5 sæt eller noget i den stil (tror jeg)..

Ja, det er nok en god ide. som du skrev tidl. så går 62 jo fra 2-4 mdr. og der er nok ikk nogen baby som passer den samme str. de 4 første mdr.

Min mor og søster har kastet tøj efter mig i 56, de køber og køber, jeg har dårligt selv behøver købe noget.

I bilka og tøj & sko har de bodyer til 10-12-15 kr. og dem synes jeg er rigtig gode, de holder formen og farven.

Anmeld

20. april 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Det er da skønt med en masse gaver.. Vi har vist fået mest i str 62, hvorfor vi så nu står og mangler.. Men så ved jeg da hvad weekenden skal bruges til..

Anmeld

20. april 2012

eliasogmor

DET Poulsen skriver:

Aiii altså, hvor har i meget.. Kan da godt se jeg skal igang med at have købt lidt mere ind.. Tak for hjælpen..

nej det er ikke så galt kan lige tilføje et lækkert tullesæt fra molo i 68....wuhuuuu

Anmeld

20. april 2012

Team Putte

DET Poulsen skriver:

Åhhhh gisp - nok vidste jeg at vi manglede noget stadig - men hold da op i har meget.. Jeg må vist hellere tage en tur ind til byen i weekenden..

Vi har faktisk det meste tøj op til str. 92

Det skal lige siges at i skabet ligger der på 2. hylde str. 56, 3. hylde str. 62 og 4. hylde str. 68 Resten er pakket væk

Anmeld

20. april 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Team Putte skriver:

Vi har faktisk det meste tøj op til str. 92

Det skal lige siges at i skabet ligger der på 2. hylde str. 56, 3. hylde str. 62 og 4. hylde str. 68 Resten er pakket væk

Ai hvor skønt - at i har så meget..

Vi har arvet en masse tøj, og har også valgt at pakket alt over str 68 væk.. Men det er som om, der er 1000vis af bukser og mange bluser - hvor jeg altså bare tror jeg helst vil bruge de langærmede body'er.. Men sådan er vi jo så forskellige..

Men jeg viser helt klart manden billedet af jeres prinsesses tøjskab - han få så meget et chok.. Han troede seriøst at vi havde tøj som han kunne passe i mindst 1år - hehe!! Og kan slet ikke sætte sig ind i at de vokser ud af det, nærmest måned efter måned, og nogle endda uge efter uge, men det har jeg ikke turde fortælle ham endnu..

Men sikke en orden du har i skabet

Anmeld

20. april 2012

Team Putte

DET Poulsen skriver:

Ai hvor skønt - at i har så meget..

Vi har arvet en masse tøj, og har også valgt at pakket alt over str 68 væk.. Men det er som om, der er 1000vis af bukser og mange bluser - hvor jeg altså bare tror jeg helst vil bruge de langærmede body'er.. Men sådan er vi jo så forskellige..

Men jeg viser helt klart manden billedet af jeres prinsesses tøjskab - han få så meget et chok.. Han troede seriøst at vi havde tøj som han kunne passe i mindst 1år - hehe!! Og kan slet ikke sætte sig ind i at de vokser ud af det, nærmest måned efter måned, og nogle endda uge efter uge, men det har jeg ikke turde fortælle ham endnu..

Men sikke en orden du har i skabet

Vi kommer oz til at bruge de langærmede body'er som bluser, men igen så kommer det jo helt an på hvor kold sommeren bliver og hvor koldt der er de steder man er. Synes det er rart der er begge dele

Ligesom sommerdragter og kjoler, bliver sommeren varm kan lillefisen jo godt ligge i en kortærmet body, men synes det er hyggeligere med en dragt når familien kommer rendende konstant i starten

Skabet valgte jeg at indrette med en str. pr. hylde for så er det noget af det nemmeste når de springer til næste størrelse, tømme hylden, vaske og pakke tøjet væk og lægge næste str. op  Om det fungerer så godt i praksis som jeg håber det ved jeg ik men jeg håber Tænker det ville blive irriterende hvis man konstant får fat i tøj der er for småt Vi kommer oz til at mangle nogle ting i de større størrelser og så er det bare nemt at få overblik over hvad man har og skal anskaffe sig når man ligger det op i god tid

Anmeld

20. april 2012

LilleLene

DET Poulsen skriver:

Hehe det er da betryggende ikke at være alene..  Jeg synes bare jeg har så meget som er for stort i starten, og har været mest i tvivl om hvor meget jeg skal have i str 56..

Men en kollegas svigerdatter som ville have været i samme uge som jeg, fødte for 3 uger siden.. Den lille har det godt.. Meeeen det har alligevel sat sig lidt i baghovedet på mig, og nu vil jeg bare gerne have styr på tingene.. Nu kom den forskrækkelse med mulig svangerskabsforgiftning også igår - så nu vil jeg bare være klar hvis han skulle komme før tid..

jow jow, men du kan jo altid købe noget hen af vejen

Anmeld

20. april 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

LilleLene skriver:

jow jow, men du kan jo altid købe noget hen af vejen

Det kan man helt sikkert, det er bare rigtig vigtig for mig at have styr på det mest basale - så jeg ved jeg kan "overleve" uden stress og bekymringer, ja og mangler den første uge som minimum.. Der er sikkert nok at se til, når man først kommer hjem - forestiller jeg mig i hvert fald.. Vi bor desuden langt fra familie og nære venner - så kan slet ikke se mig ud af at vi pludselig skulle ud og shoppe efter div mangler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.