Hvordan fortæller man at man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2009

qp

Hej Alle.

Jeg er netop nyoprettet her på siden og kan kun alt for godt forholde mig til den situation med at skulle fortælle det til faderen. Jeg er lige nu 20 uger henne og har ikke fortalt nogen at jeg er gravid. Jeg har et forhold til barnets far, som i forvejen har en familie med 3 børn. Vi elsker hinanden, men han har valgt, at blive i sit andet forhold pga børnene, selvom forholdet skranter gevaldigt og han har været flyttet før.

Nu er jeg så gravid og vil beholde barnet. Jeg står derfor overfor at skulle fortælle  ham nyheden, som han uden tvivl ikke vil blive begejstret for. Jeg ved dog at han vil støtte mig og stå ved sit ansvar, selv om han har sin anden familie. MEN det er simpelthen så svært at aflevere beskeden alligevel.

Jeg må snart mande mig op, og jeg er ret heldig, at det ikke ses endnu, selvom jeg er 20 uger henne...

Sikken en lortesituation du står i ... Nu kan jeg se det er noget tid siden du har skrevet dette indlæg, så jeg håber bare for dig at alt er gået som forventet og at han vil stå ved sit ansvar.... :-)
Meeeen skal dog siges, at "den med konen" har man hørt 1000 gange før... omvendt kan man jo sige, at hvis han ikke fortalte dig han ville forlade hende (give dig håb) så ville han jo miste dig... Han holder dig jo hen??? Det med børnene er fuldstændig uacceptabelt for ethvert barn vil da heller have to lykkelige forældre boende hver for sig end at have to sure forældre der bor sammen!
Jeg håber blot du med tiden vil indse, at han er spild af tid og du har fortjent 1000 gange bedre - og lad nu vær med og tag ham ind hvis faktum er, at konen smider ham ud når hun finder ud af at du er gravid for så er han der jo ikke FOR dig men FORDI han ikke kan være hos hende.
Du må virkelig tænke på hvilke omstændigheder dit barn kommer til, at vokse op i og på dig selv først.... Håber det bedste :-)

Kh M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Cris

Der er ingen måde at sige end bare at sige det, du kan ikke sige det på en bedre eller en bløde måde. Man bliver gravid og begge to har været med til det. Først tror jeg, at du skal være 100% sikkert om din beslutning, for han kan sige at han gider ikke noget med dig og barnet, og så skal du være klart til at stå alene med en baby. Du skal have noget støtte fra familen eller gode venner, som kan hjælpe dig. Når du er 100% at alt skal gå godt, selv om du er alene, så kan du sige det til ham lige ud og pyt med, hvad han siger. Han skal jo vide det alligevel, men du følger dig stærker. Forstå du mig? Det er jo en lortesituation du er i, men man kan finde ud af det. Både hvis du beholder eller hvis du ikke vil beholde barnet. Jeg ønsker dig held og lykke!!!!!

Anmeld

1. juni 2009

Cris

forår skriver:

Tak til jer begge for støtten

Jeg tror lige at jeg skal ha lidt tid til at sunde mig lidt over det hele..men det bliver nok sandheden, og ja uden at skilte med det selvfølgelig....

Han har så her til aften skrevet en masse smser... han skriver ex at jeg blir nød til at få en abort! og at vi aldrig blir kærester...tror han er dybt frustret, men han vil ikke snakke med mig..prøvede at ringe, men han tog den ikke..desværre...gider bare ikke alt det der mudderkastning over sms...øv...

nu vil jeg skrive et brev til ham istedet for, og se hvad det bringer...

Jeg har først læst denne indlæg nu. Det er det jeg mente før, at du skulle være 100% sikkert og stærk i din besluting. Men nu ved du jo, hvor du står og skal tænke for dig selv og ikke på hvad han mener, synes jeg...

Anmeld

1. juni 2009

Cris

linda2009 skriver:

Hej Alle.

Jeg er netop nyoprettet her på siden og kan kun alt for godt forholde mig til den situation med at skulle fortælle det til faderen. Jeg er lige nu 20 uger henne og har ikke fortalt nogen at jeg er gravid. Jeg har et forhold til barnets far, som i forvejen har en familie med 3 børn. Vi elsker hinanden, men han har valgt, at blive i sit andet forhold pga børnene, selvom forholdet skranter gevaldigt og han har været flyttet før.

Nu er jeg så gravid og vil beholde barnet. Jeg står derfor overfor at skulle fortælle  ham nyheden, som han uden tvivl ikke vil blive begejstret for. Jeg ved dog at han vil støtte mig og stå ved sit ansvar, selv om han har sin anden familie. MEN det er simpelthen så svært at aflevere beskeden alligevel.

Jeg må snart mande mig op, og jeg er ret heldig, at det ikke ses endnu, selvom jeg er 20 uger henne...

Ved du hvad, jeg tror ikke en skid på hvad de fortæller. Hvis de virkeligt har det så skidt derhjemme, så er det ALTID bedre at gå fra hinanden og have et fredeligt forhold med kone mhv til børn. Man kan stadig blive en super-far, være tæt for dine børn og opleve mange ting samme med dem, selv om man ikke bor sammen med børnenes moren. Det har vi set mange gange. Det med at sige: jeg har det så skidt derhjemme men jeg kan ikke forlade huset... Det er noget pjat. De vil simpelthen ikke. Der er et eller andet der gør, at de gerne vil blive, og ikke kun børn. Enten har de det ikke så skidt, eller man kan ikke konfrontere problemer i livet. Og det væreste er, at de kan gøre det en gang til med den næste kæreste/kone. Jeg, jeg ville holde mig væk fra ham. Undskyld, at jeg siger det sådan til dig, jeg kender dig ikke og vil gøre dig ondt overhovedet! Jeg vil bare sige min mening (jeg har hørt den slags historier før, especiel den fra en god veninde, som havde været sammen med en i over 10 år med den håb, at han ville forlade familien. Og der skete ikke noget. Hun er meget ulykkelig nu alene med en hund, som han har givet til hende, og hun er allergiker!!!! Han er ikke længere sammen med hende, hun er over 40 nu og er ked, at hun aldrig fik børn. Noget rod) Du er helt sikkert en dejlig pige, du vil snart få det smukkeste barn i hele verden og jeg helt sikkert på, at du kan finde en bedre fremtid for jer!!!

Anmeld

1. juni 2009

quity

Marcus' Mor skriver:

Hvordan kan du forvente, at en mand der boller udenom kan stå ved noget som helst der kaldes ansvar når han ikke engang er mand nok til, at afslutte det han har kørende inden han indleder noget nyt?
Er ked af at sige dette men det kommer sgu ikke bag på mig. Jeg håber da du får det bedste ud af det :-)

Kh M

Jeg skal nok få det bedste ud af det. Jeg har det som jeg gerne vil ha det. Det der pisser mig af er bare at mange fyre lukker sådan en gang lort ud. i stedet for at sige okay det var skisme ik godt, lad os få en afklaring på hvad der skal ske. Dette uanset om han vil ha noget med barnet at gøre eller ej.

Anmeld

1. juni 2009

Pige2009

Hej Alle.

Tak for støtten til jer alle!!

Jeg kan se, at I både svarer på min og forårs situation, og jeg vil lige give de af jer der har svaret til min situation en lille update. Jeg er nu 22 uger henne - 21+2 for at være helt præcis.

Faderen er ude at rejse med sit firma og jeg har sagt til ham, at vi skal tale sammen om noget meget vigtigt, når han kommer hjem. Noget der vil ændre vores liv. Jeg tror ikke han har nogen anelse om, at jeg er gravid, så han får sansynligvis et chok, når han kommer hjem om et par uger.

Flere af jer skriver, at han ikke er værd at samle på og ikke vil forlade konen og sine børn. Den konklusion er jeg selv nået frem til, så uanset hvordan han reagerer på nyheden om at skulle være far for 4. gang, så er jeg klar til at stå alene med barnet, og vi må så begge forsøge, at få det bedste ud af situationen for barnets skyld. Jeg ved at hans kone ikke vil smide ham ud, selvom hun finder ud af, at han skal have barn med en anden, for han har sagt til hen flere gange, at han har være sammen med mig. Jeg ved også, at han tidligere har været konen utro, for det har han selv fortalt.

Mentalt er jeg allerede videre både for min egen og for barnets skyld, og jeg har et bagland med forældre, familie og venner, som vil være der 100% for mig, når de får nyheden, og det giver lidt ro.

Jeg er hverken vred eller bitter på faderen, for det kan ikke betale sig. Vi har været to om det, og jeg vil acceptere og respektere den beslutning han kommer frem til mht. at se barnet osv. Jeg er for barnets skyld villig til at give fælles forældremyndighed, hvis han ønsker det og omvendt også forberedt på at tage mig af barnet alene, hvis det kommer til det. Uanset hvad, kommer han til at betale til barnet, for det mener jeg han skylder sit kommende barn.

Der kommer en ny update, når faderen har fået nyheden...

Anmeld

1. juni 2009

Pige2009

Marcus' Mor skriver:

Sikken en lortesituation du står i ... Nu kan jeg se det er noget tid siden du har skrevet dette indlæg, så jeg håber bare for dig at alt er gået som forventet og at han vil stå ved sit ansvar.... :-)
Meeeen skal dog siges, at "den med konen" har man hørt 1000 gange før... omvendt kan man jo sige, at hvis han ikke fortalte dig han ville forlade hende (give dig håb) så ville han jo miste dig... Han holder dig jo hen??? Det med børnene er fuldstændig uacceptabelt for ethvert barn vil da heller have to lykkelige forældre boende hver for sig end at have to sure forældre der bor sammen!
Jeg håber blot du med tiden vil indse, at han er spild af tid og du har fortjent 1000 gange bedre - og lad nu vær med og tag ham ind hvis faktum er, at konen smider ham ud når hun finder ud af at du er gravid for så er han der jo ikke FOR dig men FORDI han ikke kan være hos hende.
Du må virkelig tænke på hvilke omstændigheder dit barn kommer til, at vokse op i og på dig selv først.... Håber det bedste :-)

Kh M

Du har så meget ret, og det har jeg også for længst indset!! Heldigvis har jeg ikke været nede på så lavt et niveau, så jeg har tigget og bedt ham om at forlade familien, men har for længe siden forsøgt at forklare ham, at børnene er bedre tjent med to lykkelige forældre der ikke er sammen end to ulykkelige forældre der holder sammen for børnenes skyld...

Ja, han har ind til nu holdt mig hen og ja, jeg føler mig dum og naiv, men nu er jeg heldigvis blevet klogere, selvom det har været dyre lærepenge. 

Se evt. også ovenstående indlæg jeg har skrevet omkring min situation

Anmeld

1. juni 2009

qp

Hej Alle.

Tak for støtten til jer alle!!

Jeg kan se, at I både svarer på min og forårs situation, og jeg vil lige give de af jer der har svaret til min situation en lille update. Jeg er nu 22 uger henne - 21+2 for at være helt præcis.

Faderen er ude at rejse med sit firma og jeg har sagt til ham, at vi skal tale sammen om noget meget vigtigt, når han kommer hjem. Noget der vil ændre vores liv. Jeg tror ikke han har nogen anelse om, at jeg er gravid, så han får sansynligvis et chok, når han kommer hjem om et par uger.

Flere af jer skriver, at han ikke er værd at samle på og ikke vil forlade konen og sine børn. Den konklusion er jeg selv nået frem til, så uanset hvordan han reagerer på nyheden om at skulle være far for 4. gang, så er jeg klar til at stå alene med barnet, og vi må så begge forsøge, at få det bedste ud af situationen for barnets skyld. Jeg ved at hans kone ikke vil smide ham ud, selvom hun finder ud af, at han skal have barn med en anden, for han har sagt til hen flere gange, at han har være sammen med mig. Jeg ved også, at han tidligere har været konen utro, for det har han selv fortalt.

Mentalt er jeg allerede videre både for min egen og for barnets skyld, og jeg har et bagland med forældre, familie og venner, som vil være der 100% for mig, når de får nyheden, og det giver lidt ro.

Jeg er hverken vred eller bitter på faderen, for det kan ikke betale sig. Vi har været to om det, og jeg vil acceptere og respektere den beslutning han kommer frem til mht. at se barnet osv. Jeg er for barnets skyld villig til at give fælles forældremyndighed, hvis han ønsker det og omvendt også forberedt på at tage mig af barnet alene, hvis det kommer til det. Uanset hvad, kommer han til at betale til barnet, for det mener jeg han skylder sit kommende barn.

Der kommer en ny update, når faderen har fået nyheden...

Tak for update, rart at der er nogle herinde der engang imellem lader høre fra sig igen efter 100 råd fra alle mulige forskellige....
Det glæder mig, at høre du er så afklaret omkring dette og det håber jeg virkelig du er.. for du kan jo også forvente, at der kommer en helt anden reaktion end du havde regnet med hvis han ikke siger og gør de ting som du håber han vil.
Mht konen så er det jo klart, at han fortæller dig at han har fortalt hende, at i to er sammen - dermed får han jo opbygget et tillidsbånd til dig hvor i to kommer til, at sidde og have konen som en "fælles tredje". Konen bliver dermed den det udadtil skal virke som, den der bliver holdt udenfor....
Han er ikke helt så tosset ham her, han ved lige præsis hvad han skal sige til dig for, at give dig følelsen af, at du er mere betydningsfuld end hans kone.  Han forsøger jo, at virke så reel og ærlig overfor dig, og den med at han tidligere har været konen utro og har fortalt konen det men hun stadig ikke forlader ham? Genialt træk fra hans side og det er det fordi.... For det første vil han fremstå som ærligheden selv overfor dig og for det andet fortæller han dig indirekte, at hvis du på et tidspunkt skulle se dig sur på ham - ja så behøver du ikke, at kontakte hans kone i håb om, at afsløre ham og ødelægge det han har derhjemme FOR hun forlader ham jo ikke!!!  Sorry men for mig er hans strategi ganske tydelig.
Du snakker om, at du er parat til at give ham fælles myndighed hvis han ønsker det og er også forberedt på, at stå alene hvis han ikke ønsker del i barnets liv....?? Det ville være komplet idioti, at give en mand der har en anden familie ved siden af del i en fælles myndighed.... dette pga hvordan hans liv ser ud og også pga dit barns tarv. Han er jo ikke engang voksen nok til, at tage ansvar for sit eget liv og derfor mener jeg det ville være komplet uansvarligt, at give ham officiel medbestemmelse over dit barns fremtid.
Jeg synes virkelig du bør tænke dig om en ekstra gang... tænk på jeres situation som var du anskuer og ikke deltager.

Kh M 

Anmeld

1. juni 2009

Pige2009

Tak for update, rart at der er nogle herinde der engang imellem lader høre fra sig igen efter 100 råd fra alle mulige forskellige....
Det glæder mig, at høre du er så afklaret omkring dette og det håber jeg virkelig du er.. for du kan jo også forvente, at der kommer en helt anden reaktion end du havde regnet med hvis han ikke siger og gør de ting som du håber han vil.
Mht konen så er det jo klart, at han fortæller dig at han har fortalt hende, at i to er sammen - dermed får han jo opbygget et tillidsbånd til dig hvor i to kommer til, at sidde og have konen som en "fælles tredje". Konen bliver dermed den det udadtil skal virke som, den der bliver holdt udenfor....
Han er ikke helt så tosset ham her, han ved lige præsis hvad han skal sige til dig for, at give dig følelsen af, at du er mere betydningsfuld end hans kone.  Han forsøger jo, at virke så reel og ærlig overfor dig, og den med at han tidligere har været konen utro og har fortalt konen det men hun stadig ikke forlader ham? Genialt træk fra hans side og det er det fordi.... For det første vil han fremstå som ærligheden selv overfor dig og for det andet fortæller han dig indirekte, at hvis du på et tidspunkt skulle se dig sur på ham - ja så behøver du ikke, at kontakte hans kone i håb om, at afsløre ham og ødelægge det han har derhjemme FOR hun forlader ham jo ikke!!!  Sorry men for mig er hans strategi ganske tydelig.
Du snakker om, at du er parat til at give ham fælles myndighed hvis han ønsker det og er også forberedt på, at stå alene hvis han ikke ønsker del i barnets liv....?? Det ville være komplet idioti, at give en mand der har en anden familie ved siden af del i en fælles myndighed.... dette pga hvordan hans liv ser ud og også pga dit barns tarv. Han er jo ikke engang voksen nok til, at tage ansvar for sit eget liv og derfor mener jeg det ville være komplet uansvarligt, at give ham officiel medbestemmelse over dit barns fremtid.
Jeg synes virkelig du bør tænke dig om en ekstra gang... tænk på jeres situation som var du anskuer og ikke deltager.

Kh M 

Jeg ved fra de sms'er jeg har set, at konen har fået fortalt, at vi har været sammen og i hele marts måned boede han i sit firma, så den er nu god nok. Desuden har jeg ikke kunne undgå at høre konens hævede stemme, når hun har ringet og skældt ud - en kvinde med temperament.

Jeg ønsker ikke at ødelægge hans forhold og familie, sådan er jeg slet ikke. Desuden vil jeg ikke synke ned på så lavt et niveau og begynde at kontakte konen osv. så desperat er jeg så absolut ikke og gudskelov for det... Så hellere være alene.

Du skriver, hans strategi er tydelig, og ja, jeg tror nu ikke, han har en strategi, men han er meget intelligent. Jeg anser nu også mig selv for at være rimelig rationelt tænkende - også derfor jeg ikke vil gå at vente og håbe, men nu er afklaret Så mange af de ting du skriver kan jeg sagtens nikke genkendende til. Mht. forældremyndigheden, regner jeg ikke med at ændre mening, for jeg kan se, han er en rigtig god far for sine 3 andre børn. Men jeg regner nu ikke med at han vil have fælles forældremyndighed.

Jeg kan selvfølgelig ikke have nogen som helst anelse om hvordan han reagerer, og jeg håber egentlig ikke han reagerer på nogen bestemt måde, tiden må vise, hvad der sker...

Anmeld

8. juni 2009

Pige2009

En lille update på min situation...

Så fik faderen beskeden og han blev utrolig chokeret, men jeg slap da for spørgsmålet om han nu også var faderen, så det var rart nok. Han skal nok lige have et par dage til at fordøje nyheden og så skal vi snakke om, hvad der videre skal ske. Jeg forventer mig det værste, så kan det da ikke gå helt galt. Jeg tror han frygter for sin familie - men uanset hvad har vi jo begge en 50/50 andel i det.

Jeg holder jer opdateret når der sker nyt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.