Hvordan fortæller man at man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.365 visninger
44 svar
3 synes godt om
12. april 2009

forår

Hej

Jeg er blevet gravid, og det var ikke lige planlagt.
Faren er en kollega og vi har ikke noget sammen. Jeg har bare ikke den fjerneste ide om hvordan jeg nogen sinde skal få ham det fortalt.
Jeg er meget overbevist om at han ikke synes at det er en særlig fed nyhed.

Nogen der har stået i samme situation? eller kender nogen der har?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2009

A.

puha ikke nemt..syndt for jeg når i bare boller og så bliver du gravid..nej han bliver nok ikke glad..men være stærk og sig det lige ud..

Anmeld

12. april 2009

Lise

Hmm, der er vist ikke andet at gøre end at gribe tyren ved hornene - du må bare fortælle ham hvordan det er. Chancen/risikoen er jo altid tilstedeværende når man dyrker sex......

Hvordan har du det med det? Vil du beholde barnet? Er du glad/ked?

Anmeld

12. april 2009

Mutti2

forår skriver:

Hej

Faren er en kollega og vi har ikke noget sammen. Jeg har bare ikke den fjerneste ide om hvordan jeg nogen sinde skal få ham det fortalt.

Her var det heller ikke planlagt. Vi var ikke kærester og havde bestemt heller ikke planer om at blive det!! Jeg udsatte det nogle uger, men vidste at der ingen vej var uden om. Så en dag ringede jeg og spurgte om han ville med ud og gå en tur, da jeg havde noget jeg gerne ville snakke om!!

Han vidste at der var noget galt, men ikke at det var dette!! Jeg sagde det bare lige ud. Det var det eneste rigtige at gøre. Kunne ikke rigtigt finde ord for det, og anede ikke min levende råd for hvad jeg skulle sige. Så da vi satte os ned på en bænk, fløj det ´bare ud af munden på mig: "Jeg er gravid og det er dig der er faren".
- Han gik nærmest i chok. Hans eneste kommentarer var: "Det kan jeg ikke", "du smadre mit liv..." osv.

Jeg brød mig ikke om at invitere ham hjem, da jeg ikke vidste hvordan han ville reagere. Derfor gjorde jeg det i det offentlige. Men vi var stadig alene!! Men det er jo smag og behag. Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du ønsker at gøre det derhjemme, eller et sted hvor der var mennesker omkring jer. Jeg har prøvet at skulle fortælle denne "nyhed" 2 gange. Og det er lige svært hver gang.

Du skal nok forvente en voldsom reaktion (dermed ikke ment fysisk). Og det er ikke sjovt.

Min datters far og jeg, gik en lille tur efterfølgende, for at fordærve det hele. Men efter få min, valgte jeg at bede om at gå hver til sit, således at han kunne tænke lidt over det hele, og så kunne vi snakke sammen efter nogle dage, og blive enige om en løsning!! Men derpå kom der kun trusler!!

Jeg håber du kommer hel-støbt igennem det

Held og lykke, og lad os da endeligt høre hvordan det kommer til at gå!!

Knus Pernille

Anmeld

12. april 2009

forår

Lise: jeg er alle ting tror jeg. både glad og fortvivlet. Det var ikke lige det jeg havde forventet. Synes at det er en meget svær beslutning at skulle tage...men er rimelig sikker på at jeg vil beholde barnet.

Milla-victoria´s mor: Tak for dit svar, og ja må da sige at du har oplevet det samme som mig, og du overlevede situationen...smiler
Jeg tror bare at lige meget hvordan eller hvornår jeg ville tage fat i ham og sige " øhh kan vi lige tale sammen" så vil han vide at der er noget galt..men ja der er ski nok ikke andet for end bare at få det gjort.
Alt er bare noget bøvl, da det ville være meget mærkeligt at invitere ham hjem eller lign. og vi arbejder på en arbejdsplads med rigtigt mange mennesker, så der vil altid være folk omkring os.. ville det mon være en ide at "fange" ham når han lige var gået ud af døren på jobbet?

Anmeld

12. april 2009

Becks

forår skriver:

Hej

Hej du...
Og velkommen på siden, håber du bliver glad for, at være her, det er en super side, med masser af søde mennesker, som altid er klar til og hjælpe...

Jeg har lige stået i samme situation som dig, jeg var blevet gravid med en b-ven, som jeg har hygget med de sidste 5 år ca.
Jeg opdagede så, at jeg var blevet gravid, jeg vidste heller ikke hvordan jeg skulle sige det og ventede nogle dage, desværre viste det sig så, at da jeg var til lægen i onsdags, at jeg har haft en biokemisk abort.
jeg har så været i tvivl om, om jeg skulle sige det till ham, da jeg var til kobberbryllup igår, blev jeg enig med sig selv om, at jeg ville sige det i dag, så jeg skrev til ham igår og spurgte om han kunne komme idag. han er så lige gået ud af døren, noget chokket over jeg kunne være blevet gravid, da jeg er på p-piller, og både lettet og ked over jeg har mistet. Jeg kunne kun sige det til ham direkte uden at pakke det ind.

Så mit råd til dig er, at bede ham om at mødes et sted, enten hos dig, ham eller ude et sted, få en stille snak med ham og fortæl ham tingene.
jeg synes ikke du skal fange ham på vej ud af døren fra arbejdet, medmindre du spørger om I kan gå en tur, så det kun er jer 2...

jeg håber du finder den måde der er perfekt og god for dig...
held og lykke - Knus Beck

Anmeld

12. april 2009

forår

Beck: tak for din historie og for din velkomst her på siden..dejligt..
Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at smide bomben på vejen ud af døren på jobbet, men gå med ham ud og snakke...men sys osse at det er svært..

Ville det være fejt at ringe til ham og sige det i telefonen??

Anmeld

12. april 2009

Mutti2

forår skriver:

Milla-victoria´s mor: Tak for dit svar, og ja må da sige at du har oplevet det samme som mig, og du overlevede situationen...smiler
Jeg tror bare at lige meget hvordan eller hvornår jeg ville tage fat i ham og sige " øhh kan vi lige tale sammen" så vil han vide at der er noget galt..men ja der er ski nok ikke andet for end bare at få det gjort.
Alt er bare noget bøvl, da det ville være meget mærkeligt at invitere ham hjem eller lign. og vi arbejder på en arbejdsplads med rigtigt mange mennesker, så der vil altid være folk omkring os.. ville det mon være en ide at "fange" ham når han lige var gået ud af døren på jobbet?

Hej "forår".

Ja jeg overlevede situationen, og er i dag hammer stolt enlig mor til den skønneste lille pige

Der er bare ikke nogen nem måde at sige det på, når det kommer så uventet. Det ville slet ikke være fair at sige det over telefonen.

Du skal nok tænke over ikke at sige det til ham, hvis han skal ind på arbejdet igen efter at have fået den nyhed.

Var det ikke en mulighed at fortælle ham det, det sted i mødtes for at dyrke sex. Kan ikke forestille mig det var på arbejdspladsen!! Jeg mener, i må have taget hjem til den ene, eller noget, så du kan vel sagtens invitere ham hjem der. Eller gå en tur, hvis du ikke bryder ham om at komme med hjem.

Hvad med at sms'e at du skal snakke med ham!!

Held og lykke. Og velkommen til

Knus Pernille

Anmeld

12. april 2009

forår

tak for dine kommentare og ideer, det er rigtigt fedt at få input.

Jeg tænker bare at hvis jeg sender ham en sms hvor jeg ville skrive at jeg skulle snakke med ham...så ved han jo at der er noget galt, men det er måske fint nok..??!!
iih hvor er det svært...tror lige at jeg skal bruge lidt flere dage at at "mande" mig op..

Anmeld

12. april 2009

Mutti2

forår skriver:

tak for dine kommentare og ideer, det er rigtigt fedt at få input.

Jeg tænker bare at hvis jeg sender ham en sms hvor jeg ville skrive at jeg skulle snakke med ham...så ved han jo at der er noget galt, men det er måske fint nok..??!!
iih hvor er det svært...tror lige at jeg skal bruge lidt flere dage at at "mande" mig op..

Hehe, jeg brugte et par uger til at mande mig op.....

Jeg valgte at sige til ham at jeg skulle snakke med ham, han vidste at der var noget galt, men han tænkte slet ikke i den dur!! Jeg TROR, han tænkte mere i retningen af at jeg ville mere end (bolle-) venner!!! Eller sex-sygdomme.... han blev i hvertfald meget chokeret

Men det er en god ide at tage lidt tid, du skal bare passe på at du ikke tænker for meget over det søde. Husk på at bebs er påvirket af din sinds tilstand!! Så måske skulle du bare få det overstået så du kan komme i gang med at glæde over din lykkelige tilstand og forberede dig til den lille kommer

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.