forliggende moderkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.221 visninger
69 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2012

Kay

til md fik jeg afvide jeg havde forliggende moderkage... blev spurgt om jeg havde blødt (hvilket jeg gjorde en lille bitte smule i uge 6+) og fik så afvide jeg skulle scannes igen i uge 33 for at se om den har rykket sig...

fik afvide at de fleste rykker sig... men fik ik mere afvide om hvad det var g hvorfor det var der (scannings damen havde lidt travlt... der var over 1 times længere ventetid end der skulle den dag)

men nu har jeg googlet lidt og fundet ud af lidt om det... og det skrammer mig lidt at jeg ikke har fået mere afvide om det... evt bare en folder hvor der stod noget om det?? 

er der andre der havde forliggende moderkage?

hvilken besked fik i?

rykkede den sig?

hvordan forløb jeres fødsel?

og til dem der ikke ved hvad jeg snakker om står der noget om det her: http://patienthaandbogen.dk/graviditet/sygdomme/forliggende-moderkage-placenta-previa-2650.html 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

malo

til md fik jeg afvide jeg havde forliggende moderkage... blev spurgt om jeg havde blødt (hvilket jeg gjorde en lille bitte smule i uge 6+) og fik så afvide jeg skulle scannes igen i uge 33 for at se om den har rykket sig...

fik afvide at de fleste rykker sig... men fik ik mere afvide om hvad det var g hvorfor det var der (scannings damen havde lidt travlt... der var over 1 times længere ventetid end der skulle den dag)

men nu har jeg googlet lidt og fundet ud af lidt om det... og det skrammer mig lidt at jeg ikke har fået mere afvide om det... evt bare en folder hvor der stod noget om det?? 

hvilken besked fik i?

rykkede den sig?

og til dem der ikke ved hvad jeg snakker om står der noget om det her: http://patienthaandbogen.dk/graviditet/sygdomme/forliggende-moderkage-placenta-previa-2650.html 

Jeg har ikke selv haft det, men to af mine veninder har, og den nåede at rykke sig inden fødslen, så de fik lov at føde helt naturligt. Krydser fingre for at din også rykker sig

- og de blev som dig også scannet 5-7 uger inden fødslen.

Anmeld

17. april 2012

Mom2012

Kay skriver:

hvilken besked fik i?

rykkede den sig?

Hmm jeg fik at vide, at jeg har foranliggende moderkage, men hun sagde bare at det var godt, for så "lukkede" den ikke for fødselskanalen. Uhh håber da ikke min har flyttet sig..  

Anmeld

17. april 2012

Camel

Jeg har selv haft forliggende moderkage i min 2. graviditet. Det eneste jeg fik at vide var af havde den ikke flyttet sig til den senere scanning skulle jeg føde ved planlagt kejsersnit.

Min moderkage flyttede sig og jeg fødte normalt.

Jeg fik heller ikke mange informationer, og ikke noget omkring blødninger, desværre.

Håber du kan bruge det til noget 

Anmeld

17. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

jeg havde en forliggende moderkage, og jeg blødte også i starten af min graviditet (uge 9?)

jeg fødte normalt da den ikke længere blokerede for fødselskanalen, ingen problemer der.

Anmeld

17. april 2012

Kay

malo skriver:

Jeg har ikke selv haft det, men to af mine veninder har, og den nåede at rykke sig inden fødslen, så de fik lov at føde helt naturligt. Krydser fingre for at din også rykker sig

- og de blev som dig også scannet 5-7 uger inden fødslen.

tak tror også den rykker sig i de fleste tilfælde... kan bare ikke lade være med at være lidt nervøs for at begynde at bløde... og de andre ting der står om...  håber den har rykket sig...

Anmeld

17. april 2012

Kay

Ann87 skriver:

Hmm jeg fik at vide, at jeg har foranliggende moderkage, men hun sagde bare at det var godt, for så "lukkede" den ikke for fødselskanalen. Uhh håber da ikke min har flyttet sig..  

forliggende og foranliggende er ikke det samme og så hvidt jeg har fundet ud af kan den kun rykke sig væk fra fødselskanalen og ikke ned på den...

Anmeld

17. april 2012

Kay

Camel skriver:

Jeg har selv haft forliggende moderkage i min 2. graviditet. Det eneste jeg fik at vide var af havde den ikke flyttet sig til den senere scanning skulle jeg føde ved planlagt kejsersnit.

Min moderkage flyttede sig og jeg fødte normalt.

Jeg fik heller ikke mange informationer, og ikke noget omkring blødninger, desværre.

Håber du kan bruge det til noget 

godt den flyttede sig håber jeg også min gør... men undre mig nu lidt over at de ikke har fortalt mere om det...

Anmeld

17. april 2012

Kay

Fru Skovrup skriver:

jeg havde en forliggende moderkage, og jeg blødte også i starten af min graviditet (uge 9?)

jeg fødte normalt da den ikke længere blokerede for fødselskanalen, ingen problemer der.

det var godt håber virkelig også min flytter sig... det lydder ik sjovt med alt det hvis den ik gør

Anmeld

17. april 2012

lycly

Jeg havde foranliggende moderkage ved nf scanningen og ved md scanningen havde den rykket sig. Jeg fik intet at vide om det, det er først længe efter at jeg har født at jeg har læst om at det åbenbart kan være et problem. Men her løste det sig helt af sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.