Fra 2 lure til 1 lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

MoarTil4

Mit barn på 15 måneder får stadig en morgen lur omkring kl. 8 eller 8.30 - han kan ikke undvære den endnu.....han sover fra kl. 19 til næste morgen kl. ca. 18.30 - jeg tror at han tit vågner af sult.

Han kan ikke hænge sammen med kun 1 enkelt middagslur endnu. Så det er fuldstændig det samme som du selv oplever...

Jeg tog snakken med en gæstedagpleje - og hun nævnte at nogle børn skal have deres morgenlur helt op til 1½ år, så det er bestemt ikke unormalt at de som 14-15 måneder sover morgenlur.

Hvis det overhovedet er muligt så giv ham da endelig sin morgenlur!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Clisolka

Angelspot skriver:

Dejligt at høre at det ikke er et MUST at når de er fyldt 1 år så skal de ikke sove to lure mere.

De tre andre børn min dp har, sov alle kun en lur om dagen da de begyndte hos hende, så jeg tror hun er godt vant med det Men ikke alle børn er ens, heldigvis

Hvordan tager din datter det når hun så får to lure i weekenden og kun 1 i hverdagen? Hun bliver ikke rykket i rytmen eller 'forvirret' af det?

Det er sjældent hun sover 2 lure i weekenderne, men de dage hun gør det rykker hun ikke sin rytme, så det er lækkert 

Anmeld

11. april 2012

2babygirls

Angelspot skriver:

Hvordan var overgangen for jeres børn, da de gik fra 2 lure til 1 lur? Hvor gamle var de? Hvordan kunne i se at det var et godt tidspunkt at skære den ene lur fra? Og hvor længe var jeres pode om at vænne sig til den nye situation?

Synes godt nok det er svært, da Oliver nu er begyndt at sove 10-11 timer om natten, han er nu 14 mdr. Han vågner nu mellem 6 og 7 og  er allerede træt igen kl 8 ligesom han plejer. Men han kan ikke lægges, hvilket jeg jo godt forstår, for han har jo sovet rigtig længe! Men han får ikke mulighed for at sove før kl 12 igen, da han er i dagpleje. Og han kan slet ikke holde sig vågen helt til middag, når han står op kl 6. Så bliver han bare så forfærdelig træt og sover rigtig dårligt, måske 1½ time. Og så er eftermiddagen bare fuldstændig ødelagt, de timer hvor han er hjemme. Og klynker, hyler, gnider øjne og alt det han plejer. 

Så kommer jeg helt i tvivl om hvad jeg skal gøre og om det er nu det er det rigtige tidspunkt at gå fra 2 lure til 1 lur på, når han reagerer som han gør.

Hvad tænker i, erfarne kvinder???

Madeleine er lige blevet 18 mdr og får stort set altid en time når hun møder i DP fra 8-9 og så igen til middag.
Hun bliver lagt i seng 19.30 og står op lidt over 6

Anmeld

11. april 2012

Angelspot

MusseMorTil4 skriver:

Mit barn på 15 måneder får stadig en morgen lur omkring kl. 8 eller 8.30 - han kan ikke undvære den endnu.....han sover fra kl. 19 til næste morgen kl. ca. 18.30 - jeg tror at han tit vågner af sult.

Han kan ikke hænge sammen med kun 1 enkelt middagslur endnu. Så det er fuldstændig det samme som du selv oplever...

Jeg tog snakken med en gæstedagpleje - og hun nævnte at nogle børn skal have deres morgenlur helt op til 1½ år, så det er bestemt ikke unormalt at de som 14-15 måneder sover morgenlur.

Hvis det overhovedet er muligt så giv ham da endelig sin morgenlur!

Dit indlæg beroliger mig mere end du sikker aner Hvor er jeg lettet over at høre at der er andre børn der har brug for det. Jeg har haft så meget tvivl omkring det, da jeg jo heller ikke vil 'tvinge' min søn til at sove, bare fordi jeg vil have det. Har tænkt og tænkt, har han nu også brug for det, kan han klare sig uden osv, men har bare følt det rigtigt i min mave at holde fast på den ekstra lur lidt endnu

Så er det jo bare super øv hvis han så ikke vil sove morgenlur, når han har en ide om at det vil han ikke, så blir det ikke til noget. Så derfor har jeg snakket med dp om at han så kan blive puttet tidligere deromme, og hvis han så har brug for det når han kommer hjem, så kan han få en lille lur om eftermiddagen. Vi er som regel tidligt hjemme til hverdag.

Anmeld

11. april 2012

Angelspot

Denisep skriver:

Sophia var 10 mdr da hun kun tog en lur, nogle børn har brug for mindre søvn end andre. Hun startede i vuggestue der og er simpelthen ike til at få til at sove om formiddage , først efter frokost. 

Og hun er frisk og gang i hende. 

Tilgengæld i weekenden kan hun godt have brug for en kort lur. 

Vi andre kan også være mere trætte nogle dage i forhold til andre, det er helt naturligt Men fedt at hun har det så fint med kun den ene lur om dagen, der sker jo også meget i vuggestuen, så det er der da heller ikke tid til når man er nysgerrig på livet

Anmeld

11. april 2012

Angelspot

Babymor2010 skriver:

Det er sjældent hun sover 2 lure i weekenderne, men de dage hun gør det rykker hun ikke sin rytme, så det er lækkert 

Dejligt, så kan i jo netop sagtens gøre det

Anmeld

11. april 2012

Angelspot

Tina&Martin skriver:

Madeleine er lige blevet 18 mdr og får stort set altid en time når hun møder i DP fra 8-9 og så igen til middag.
Hun bliver lagt i seng 19.30 og står op lidt over 6

Dejligt at høre om endnu en stor tumling der stadig har behov for to lure, så kan det godt være rigtigt når jeg føler at min Oliver har brug for det endnu. Det letter mig meget at høre om det! Det er den samme rytme Oliver har haft indtil sommertiden kom, så gik der helt kuk i hans system, det kunne han ikke finde ud af. Så nu skal vi have fundet en ny rytme igen

Anmeld

12. april 2012

MoarTil4

Angelspot skriver:

Dit indlæg beroliger mig mere end du sikker aner Hvor er jeg lettet over at høre at der er andre børn der har brug for det. Jeg har haft så meget tvivl omkring det, da jeg jo heller ikke vil 'tvinge' min søn til at sove, bare fordi jeg vil have det. Har tænkt og tænkt, har han nu også brug for det, kan han klare sig uden osv, men har bare følt det rigtigt i min mave at holde fast på den ekstra lur lidt endnu

Så er det jo bare super øv hvis han så ikke vil sove morgenlur, når han har en ide om at det vil han ikke, så blir det ikke til noget. Så derfor har jeg snakket med dp om at han så kan blive puttet tidligere deromme, og hvis han så har brug for det når han kommer hjem, så kan han få en lille lur om eftermiddagen. Vi er som regel tidligt hjemme til hverdag.

Jamen det er jo kun godt, hvis du kan bruge min kommentar til noget.....og godt at du forstå indlægget selvom jeg vist da fik "klumret" lidt rundt i klokken:-))
--- (min søn sover altså fra kl. 19 om aftenen til kl. ca. 6.30 om morgen....altså næsten 12 timer...udover sin morgenlur og middagslur...)----

Iøvrigt fungerer min datter på 2 år bedst, når hun sover fra ca. kl. 19 om aftenen og til næste morgen kl. 18.30.....samt får hendes 2½-3 timers middagslur fra kl. 12 til kl. 15..... hun bliver simpelthen et mere velafbalanceret barn når søvnen er på plads (og det gælder selvfølgelig også for min søn på 1 år)....

Mon ikke generelt alle børn bare er gladere når de er veludhvilet:-)

Anmeld

12. april 2012

2babygirls

Angelspot skriver:

Dejligt at høre om endnu en stor tumling der stadig har behov for to lure, så kan det godt være rigtigt når jeg føler at min Oliver har brug for det endnu. Det letter mig meget at høre om det! Det er den samme rytme Oliver har haft indtil sommertiden kom, så gik der helt kuk i hans system, det kunne han ikke finde ud af. Så nu skal vi have fundet en ny rytme igen

Jeg arbejder i en børnehave hvor vi har 3-4 unger på 3år der stadig sover over middag. Så nogen har bare et større behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.