Fra 2 lure til 1 lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2012

Angelspot

FrkLarsen skriver:

Du må nok hellere tage en snak med dagplejeren, for det er da ikke meningen at i skal have en ulykkelig knægt 

Jeg synes klart at i skal følge jeres egen rytme, og så må dagplejeren jo arbejde lidt ekstra som hun jo får løn for 

Ja jeg må lige høre hende igen, hvad vi lige gør. Som en anden skriver, så er det jo nok kun en periode, på et tidspunkt bliver han vel helt klar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

FrkLarsen

Angelspot skriver:

Ja jeg må lige høre hende igen, hvad vi lige gør. Som en anden skriver, så er det jo nok kun en periode, på et tidspunkt bliver han vel helt klar

Det lyder som en god idé 

Han skal nok vise når han er klar 

Anmeld

10. april 2012

mortilnoahogmelina

Angelspot skriver:

Vi har ikke haft en så god opstart, dp og mig, vi er forskellige i vores syn på mange ting, hvilket har gjort vi kom lidt skævt ind på hinanden. Jeg bad om en 3 mdr samtale som man gerne må, hvor jeg forklarede hende hvordan jeg gerne ville have tingene og hvad der gjorde at jeg vægtede tingene som jeg gjorde, feks søvn. Jeg forstår godt hun har en hverdag der skal passes, der er også andre børn, men de sov kun 1 lur inden de fyldte 1 år, så der er ingen lighed mellem dem. Og når han ikke udviser træthed hos hende, så er det rigtig svært at fortælle hende at det er han altså!!  Men han er bare så optaget af mange ting så han ikke viser det. Dog gør han det herhjemme og så kan vi putte ham efter det.

Jeg må lige prøve at snakke med hende igen. Ville så gerne have ham i vuggestue, men  det er bare så meget dyrere

Mig og vores dp har bestemt heller ikk fået en god start. Vi kan slet ikk snakke sammen .
Men jeg synes nu lige det her punkt er fantastisk at Gun indretter sin hverdag så meget efter hvert enkelt barn for det gør hun virkelig .

Prøv at tal med hende igen , eller du kan søge om en ny dp .

Anmeld

10. april 2012

Angelspot

Pernille08 skriver:

Mig og vores dp har bestemt heller ikk fået en god start. Vi kan slet ikk snakke sammen .
Men jeg synes nu lige det her punkt er fantastisk at Gun indretter sin hverdag så meget efter hvert enkelt barn for det gør hun virkelig .

Prøv at tal med hende igen , eller du kan søge om en ny dp .

Jeg snakkede med hende om det i dag og havde hjemmefra talt med manden om at vi kunne prøve at foreslå om han kan blive puttet lidt før end de andre, feks kl 11 eller 11.15, så han kan få mulighed for at sove en eftermiddagslur i stedet for hvis han bedre kan det. Der er ikke mulighed for at han kan sove om formiddagen med den rytme dp har. Så jeg spurgte om det kunne lade sig gøre på den måde.

Hun var slet ikke meget for det, fortalte at hele hans rytme bliver skubbet med mad osv, desuden vil han ikke kunne spise sammen med de andre til frokost hvis han skal spise før. Hun vil heller ikke kunne om onsdagen, da de der er i legestue hvor hun spiser med dem deromme. Jeg spurgte, ret forsigtigt, om det for en mindre periode ikke ville kunne være muligt at de tog hjem og spiste i stedet for. De øjne jeg fik af hende mindede mig lidt om dengang jeg var lille pige om havde gjort noget uartigt. Det forslag var et stort no go og hun sagde at det ville hun ikke, så skulle de undvære at spise sammen med dem i legestuen, det så hun nødigt ske! Selv for en mindre periode på måske en måned, som er 4 gange i legestue. Men jeg forstår godt hun værner om de ting, jeg forstår også at hun siger hun ikke kan stå med mad på bordet på alle forskellige tidspunkter, men jeg mener det kun som et forsøg, da vi ikke engang ved om det vil kunne fungere at han så tager en lille bitte lur om eftermiddagen i stedet for. Jeg ved bare det fungerer for min niece, så det var jo værd at prøve, den tid han behøver de to lure, den ene forsvinder vel snart alligevel.

Vi ved bare at han ikke har det optimalt nu, han er umedgørlig og træt og klynker og hyler ved det mindste. Så det er bare ikke nok for ham at sove 2 timer til middag.

Anmeld

10. april 2012

Rødhætte

Angelspot skriver:

Jeg snakkede med hende om det i dag og havde hjemmefra talt med manden om at vi kunne prøve at foreslå om han kan blive puttet lidt før end de andre, feks kl 11 eller 11.15, så han kan få mulighed for at sove en eftermiddagslur i stedet for hvis han bedre kan det. Der er ikke mulighed for at han kan sove om formiddagen med den rytme dp har. Så jeg spurgte om det kunne lade sig gøre på den måde.

Hun var slet ikke meget for det, fortalte at hele hans rytme bliver skubbet med mad osv, desuden vil han ikke kunne spise sammen med de andre til frokost hvis han skal spise før. Hun vil heller ikke kunne om onsdagen, da de der er i legestue hvor hun spiser med dem deromme. Jeg spurgte, ret forsigtigt, om det for en mindre periode ikke ville kunne være muligt at de tog hjem og spiste i stedet for. De øjne jeg fik af hende mindede mig lidt om dengang jeg var lille pige om havde gjort noget uartigt. Det forslag var et stort no go og hun sagde at det ville hun ikke, så skulle de undvære at spise sammen med dem i legestuen, det så hun nødigt ske! Selv for en mindre periode på måske en måned, som er 4 gange i legestue. Men jeg forstår godt hun værner om de ting, jeg forstår også at hun siger hun ikke kan stå med mad på bordet på alle forskellige tidspunkter, men jeg mener det kun som et forsøg, da vi ikke engang ved om det vil kunne fungere at han så tager en lille bitte lur om eftermiddagen i stedet for. Jeg ved bare det fungerer for min niece, så det var jo værd at prøve, den tid han behøver de to lure, den ene forsvinder vel snart alligevel.

Vi ved bare at han ikke har det optimalt nu, han er umedgørlig og træt og klynker og hyler ved det mindste. Så det er bare ikke nok for ham at sove 2 timer til middag.

Hold da op jeg synes din dp lyder skrap. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte dagplejepædagogen, eller søge om en ny. Jeg har William i vuggestue og jeg synes det er ALLE pengene værd. Synes der er så mange fordele at jeg heller vil spare penge på andre områder

for at du finder ud af en løsning så din søn kan få den rytme han har brug for!

Anmeld

10. april 2012

AnneBJ

Vi står i lidt af det samme, bortset fra Felix må sove præcis når han vil i vuggestuen, og de vækker ham helst ikke, med mindre JEG "tvinger" dem...

Han vågner omkring kl. 6.

Kl. 9 er han helt færdig, bliver puttet og sover til 11-12 stykker. Dog er han på det sidste begyndt at kunne holde liiidt længere, så ofte er den 9.30 inden han sover.

Kl. 14-16 har han sovet igen, men er svært at få til det længere - og så er han generelt en pestilens at putte; simpelthen fordi vi får ham puttet for tidligt tror jeg.

I dag har han haft fri fra VS, men min plan er, at resten af ugen satser vi på 2 lure, han skal jo lige vænne sig til VS efter en lang ferie, men fra mandag beder jeg dem om, at prøve at putte ham til kun én lur. De spiser kl. 11, og det vil betyder at Felix spiser med der, og så snart han er færdig, går en voksen fra og putter ham. Og så vil jeg lade ham sove til han vågner af sig selv...

Så - ingen gode råd herfra, bortset fra jeg er enig med Rødhætte! Muligvis kan din DP'er ikke ændre på rutinerne, men det lyder som om hun kunne være mere forstående og imødekommende.... 

Anmeld

10. april 2012

mortilnoahogmelina

Angelspot skriver:

Havde det været mig som mor der havde fået den besked der havde jeg simpelthen kontaktede kommunen og bedt om en ny dp som er mere forstående og bedre vil arbejde sammen ned jer og ikk u mod jer .
Det her rammer jo din søn , hverken dig din mand eller hende . Men det er ho virkelig synd for drengen når han bare ikk kan hænge sammen fordi han er så træt.
Men hun vil heller ikk gøre noget som hest for at hjælpe ham heller ikk i en periode bare .
Hun er i mine øjne bare ikk sit job værdigt så.

Så vigtig er en legestue heller ikk når vi igen snakker om en periode på en måned.

Anmeld

10. april 2012

Clisolka

Angelspot skriver:

Hvordan var overgangen for jeres børn, da de gik fra 2 lure til 1 lur? Hvor gamle var de? Hvordan kunne i se at det var et godt tidspunkt at skære den ene lur fra? Og hvor længe var jeres pode om at vænne sig til den nye situation?

Synes godt nok det er svært, da Oliver nu er begyndt at sove 10-11 timer om natten, han er nu 14 mdr. Han vågner nu mellem 6 og 7 og  er allerede træt igen kl 8 ligesom han plejer. Men han kan ikke lægges, hvilket jeg jo godt forstår, for han har jo sovet rigtig længe! Men han får ikke mulighed for at sove før kl 12 igen, da han er i dagpleje. Og han kan slet ikke holde sig vågen helt til middag, når han står op kl 6. Så bliver han bare så forfærdelig træt og sover rigtig dårligt, måske 1½ time. Og så er eftermiddagen bare fuldstændig ødelagt, de timer hvor han er hjemme. Og klynker, hyler, gnider øjne og alt det han plejer. 

Så kommer jeg helt i tvivl om hvad jeg skal gøre og om det er nu det er det rigtige tidspunkt at gå fra 2 lure til 1 lur på, når han reagerer som han gør.

Hvad tænker i, erfarne kvinder???

Jeg tror Isabella var omkring 12-13 mrd. da vuggestuen gik fra 2 lure til 1. Hun står op kl. 6 samtidigt med at jeg smutter på arbejde og faderen gør hende klar. Hun bliver nogle dage først puttet omkring 11-11.30 og sover så ca. 2-3 timer. 

I de første par uger kunne hun sagtens bruge 2 lure, for hun var ligesom din søn om eftermiddagen. Nu er det som om hun har vænnet sig til det, men hun kunne sagtens tage 2 lure endnu - det gør hun indimellem i weekenderne, alt efter hvor træt hun er selvfølgelig 

Hun er 17 mrd nu 

Anmeld

10. april 2012

_-Kathrine-_

Villads bliver et år om 10 dage, og vi er lige begyndt på kun 1 lur... Her i påsken har vi slet ikke kunnet putte ham om aftenen, og han sov meget korte lure, både formiddag og eftermiddag, så vi ville prøve, og det fungerer rigtig godt! Han sover 12 timer om natten... Vågner ved en 7 tiden, så spiser han ved en 11 tiden, bliver puttet ved en halv 12/12 tiden og sover så en 2 1/2-3 timer!
Han er lidt træt, og det er de i starten, men vi kan mærke på ham at det er det rigtige og vuggestuen støtter heldigvis op om det!

Anmeld

10. april 2012

Angelspot

Rødhætte skriver:

Hold da op jeg synes din dp lyder skrap. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte dagplejepædagogen, eller søge om en ny. Jeg har William i vuggestue og jeg synes det er ALLE pengene værd. Synes der er så mange fordele at jeg heller vil spare penge på andre områder

for at du finder ud af en løsning så din søn kan få den rytme han har brug for!

Ja jeg synes det samme som du, at hun ikke er så medgørlig. Hun sagde; jamen så prøver vi det og ser hvordan det går. Men det var på sådan en måde at jeg nærmest fik helt ondt i maven af at bede hende om det. Jeg sagde at jeg følte jeg var nødt til at gøre et eller andet for at se om det kan hjælpe ham, fordi jeg kunne se han ikke trivedes med en lur. Hun sagde Han trives fint her. Og jeg svarede, men det gør han ikke når han kommer hjem. Vi har en vildt træt dreng der ikke har noget ud af at være vågen sammen med sine forældre og vi har ikke noget ud af det nogen af os. Så hellere holde fast i to lure indtil det går bedre. Men når han så ikke vil sove om formiddagen, så er der kun den anden mulighed tilbage i mine øjne...

Ja, jeg ville gerne kunne spare på andre områder og bruge dem på en vuggestue, men det kan desværre ikke lade sig gør at trække de penge fra et andet sted når man er på en sparsom SU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.