Pernille08 skriver:
Mig og vores dp har bestemt heller ikk fået en god start. Vi kan slet ikk snakke sammen .
Men jeg synes nu lige det her punkt er fantastisk at Gun indretter sin hverdag så meget efter hvert enkelt barn for det gør hun virkelig .
Prøv at tal med hende igen , eller du kan søge om en ny dp .
Jeg snakkede med hende om det i dag og havde hjemmefra talt med manden om at vi kunne prøve at foreslå om han kan blive puttet lidt før end de andre, feks kl 11 eller 11.15, så han kan få mulighed for at sove en eftermiddagslur i stedet for hvis han bedre kan det. Der er ikke mulighed for at han kan sove om formiddagen med den rytme dp har. Så jeg spurgte om det kunne lade sig gøre på den måde.
Hun var slet ikke meget for det, fortalte at hele hans rytme bliver skubbet med mad osv, desuden vil han ikke kunne spise sammen med de andre til frokost hvis han skal spise før. Hun vil heller ikke kunne om onsdagen, da de der er i legestue hvor hun spiser med dem deromme. Jeg spurgte, ret forsigtigt, om det for en mindre periode ikke ville kunne være muligt at de tog hjem og spiste i stedet for. De øjne jeg fik af hende mindede mig lidt om dengang jeg var lille pige om havde gjort noget uartigt. Det forslag var et stort no go og hun sagde at det ville hun ikke, så skulle de undvære at spise sammen med dem i legestuen, det så hun nødigt ske! Selv for en mindre periode på måske en måned, som er 4 gange i legestue. Men jeg forstår godt hun værner om de ting, jeg forstår også at hun siger hun ikke kan stå med mad på bordet på alle forskellige tidspunkter, men jeg mener det kun som et forsøg, da vi ikke engang ved om det vil kunne fungere at han så tager en lille bitte lur om eftermiddagen i stedet for. Jeg ved bare det fungerer for min niece, så det var jo værd at prøve, den tid han behøver de to lure, den ene forsvinder vel snart alligevel.
Vi ved bare at han ikke har det optimalt nu, han er umedgørlig og træt og klynker og hyler ved det mindste. Så det er bare ikke nok for ham at sove 2 timer til middag.
Anmeld