Jeres bedste spareråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

mariamiss6

hellemi skriver:

Vi er i gang med vores første PB og jeg er den type der går ned i en butik og siger jeg får (forhåentlig meget snart) brug for alt i baby udstyr, hvad skal jeg have? Det er jo en jungel at finde ud af hvad der er vigitig at få og hvad der bare er gadgets . Så jeg er nok en nem og naiv kunde

Men men men det kunne jo være rart at spare bare lidt, så hvad er jeres bedste spareråd?

Køber i jeres udstyr i Tysklad, bleer i Aldi, på ebay, eller hvad gør i hvis i skal spare lidt.

Ladycup elle rligenende... Til mor når hun har menstration....

Jeg har en periode undværet min, og jeg synes ALTID jeg er løbet tør for bind og tamponer....

Og så synes jeg i øvrigt de er DYRE, også fordi jeg er lidt tvunget til at købe de dyre mærker, som suger bedst....

Mange penge sparet hver måned, på at bruge ladycuppen... Jeg kan "tjene den ind" på to måneder, i forhold til hvad jeg giver i bind og tampon priser....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

bette bebs

mariamiss6 skriver:

Ladycup elle rligenende... Til mor når hun har menstration....

Jeg har en periode undværet min, og jeg synes ALTID jeg er løbet tør for bind og tamponer....

Og så synes jeg i øvrigt de er DYRE, også fordi jeg er lidt tvunget til at købe de dyre mærker, som suger bedst....

Mange penge sparet hver måned, på at bruge ladycuppen... Jeg kan "tjene den ind" på to måneder, i forhold til hvad jeg giver i bind og tampon priser....

Jeg har indtil nu været så heldig stillet, at jeg kan nøjes med 2 tamponer og et par trusse indlæg, når de f... russer kommer på meget ubelejligt besøg  Kunne godt se, du har lavet et indlæg med ladycuppen, må da heller lige læse, hvad det går ud på.

Anmeld

4. april 2012

oerbaek

hellemi skriver:

Tak for alle jeres svar. Så godt testen af bleer i søndags avisen, deet var faktisk før vi besluttede at gå i gang med PB, men sådan noget husker man jo..

Vil helt sikkert kigge efter brugt, det er i hvert fald min intention lige nu

Ved i om det kan betale sig, at købe barnevogn, seng mv i Tyskland?

vi har købt autostol i tyskland på en hjemmeside der hedder www.babyroom.de vi sparede rigtig meget ved det. 

Der er en der skriver at scandia er lavet samme sted som odder jeg vil ikke anbefale jer at købe en scandia barnevogn, jeg har selv en og har, meget mod babysams vilje, fået byttet mit stel 4 gange pga rust. de ruster meget nemt. 

Anmeld

4. april 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
hellemi skriver:

Vi er i gang med vores første PB og jeg er den type der går ned i en butik og siger jeg får (forhåentlig meget snart) brug for alt i baby udstyr, hvad skal jeg have? Det er jo en jungel at finde ud af hvad der er vigitig at få og hvad der bare er gadgets . Så jeg er nok en nem og naiv kunde

Men men men det kunne jo være rart at spare bare lidt, så hvad er jeres bedste spareråd?

Køber i jeres udstyr i Tysklad, bleer i Aldi, på ebay, eller hvad gør i hvis i skal spare lidt.

Vil helt klart også anbefale aldi bleer. Og tøj har jeg altid kun købt så mine børn har 10 sæt og 4 natdragter. Så når de at bruge tøjet. Har tit købt tøj i mødrehjælpen.
Men udstyr skal det være nyt vår der da jeg ventede min ældste et tilbud i babysam og ønskebørn hvor man kunne få flere ting til et par tusinde. Men ellers kan man også købe pænt og brugt.
Lav en liste over det du skal have før og det du godt kan tænke dig. Så kan nogle af ønsketingene købes hvis man mangler det.
Jeg troede det var et must at have en bæresele og købte en fra ny som aldrig er blevet pakket ud.

Anmeld

4. april 2012

Tona

hellemi skriver:

Køb udstyr i genbrugsbutikker. De allerbedste af slagsen er Mødrehjælpens genbrugsbutikker. Der er udstyret bare så fint og man kan få det hele til nærmest ingen penge. Det er endnu billigere end i alm. genbrug. Fx så jeg engang en voksi til 50 kr!

Det næste tip er at tænke praktisk i stedet for at tænke på hvad der er moderne. Køb de ting som man skal have i virkelig god kvallitet (det behøver ikke altid være de dyreste mærker, men er det dog somme tider) således at det kan holde hele vejen igennem, men lad være med at købe alt muligt unødvendigt.

Hvis man virkelig gerne vil spare penge, så vil det være smart at investere i stofbleer, for det kan spare jer for ca 400 kr i måneden, især hvis I også vælger at tørre babys numse af med vaskeklude i stedet for skumservietter eller vådservietter. Hvis du syntes at det lyder spændende det med stofbleerne, så se evt mit link her:

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Tommee Tipee har en hagesmæk i blødt plastic (sådan helt blød og dejlig at have på) som kan vaskes i opvasker eller vaskes af med opvaskebørste og lidt sulfo. Hvis man smidder den ene halvtresser (tror jeg nok det er) som den koster, så behøver man aldrig købe andre madhagesmække. Den kan jo vaskes af og bruges igen med det samme. På den måde sparer I at skulle investere i 1000 hagesmække til dagens måltider og vaske dem i maskine igen og igen. Det tip gælder self. et større barn, som får rigtig mad, men alligevel kom jeg bare i tanker om det.

Hvis I ser noget som I vildt gerne vil have, så er det altid en god ide for at spare penge at man først søger om man kan finde det brugt på nettet. Tit kan man finde det så godt som nyt til den halve pris. Det sparer man mange penge ved.

Ud over det, så er der den gamle kending med ikke at købe ret meget tøj i de små størrelser. Køb kun nogle få sæt og prioriter i stedet str. 62 tøj højere. De vokser så hurtigt til at begynde med.

I skal gøre jer klart, at ekspedienterne i butikken ikke står der for at vejlede uvildigt, de står der for at sælge så meget som muligt og så dyrt som muligt, hvor flinke de så ellers er. Derfor er det godt at gøre sig klart hjemmefra hvad man skal bruge og have undersøgt på forhånd hvad der er bedst osv. Ikke mindst fordi det sker relativt tit desværre at de vejleder forkert i diverse børnebutikker.

Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanker om

Anmeld

4. april 2012

mariamiss6

hellemi skriver:

Jeg har indtil nu været så heldig stillet, at jeg kan nøjes med 2 tamponer og et par trusse indlæg, når de f... russer kommer på meget ubelejligt besøg  Kunne godt se, du har lavet et indlæg med ladycuppen, må da heller lige læse, hvad det går ud på.

Jeps gør du det

Anmeld

4. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mit bedste råd er; køb brugt.

Når det kommer til bla tøj er det en så begrænset periode, de små har det på, at selvom det er brugt, er det måske en håndfuld gange, det har været vasket.

Til min søn har jeg kun købt et par bluser fra ny, eller er alt andet ca hans første år brugt.

Barnevogn kan jeg anbefale dig at købe i Sverige, især hvis du selv har mulighed for at hente den. De forhandler samme mærker som i Danmark (så liggemål osv er det samme), men deres moms er lavere plus den svenske kurs er gunstig for danskere for tiden.

Anmeld

20. april 2012

Mor010711

Den første auostol kan du købe billigt i Babysam. Det er deres tidligere udlejningsmodeller som de sætter nyt betræk på og vupt, så har du (næsten) en ny autostol til 400 bobs. 

Find ud af om der ligger en mødrehjælp i nærheden af dig. De er gode til at sortere i hvad der er godt. De har ikke et kæmpe udvalg, men det de har, er nogle gode ting. 

Køb ikke stofbleer i Babysam, ønskebørn og lignende. Hold dig til føtex og Bilka. Name It kører nogle gange tilbud på dem, men de er grovere i stoffet og føles ikke så bløde og lækre. 

D-dråber, babyolie, babyshampoo, babysæbe og lignende kan købes billigt i Rema1000. Der er ingen grund til at købe alt det dyre i de store babyudstyrsbutikker. Og så er det astma-og allergimærket. 

Vælg nogle enkelte gode ting du gerne vil have fra nyt. Dyne, pude, madrasser f.eks. Og som de andre siger, så kig på nettet på DBA, trendsales og GulogGratis. 

Og det bedste råd jeg lige læste herinde. Køb når du har brug for det. Fik købt en masse som vi ikke har fået brugt 

Anmeld

20. april 2012

tinasmor

køb alt gennem dba.

lån baby-legetøj osv af venner. Det er så lidt man får brugt og ender med alt for meget.

køb ikke for meget i forvejen men vent og se hvad du mangler.

lån babytøj til de første 4 måneder, de når ofte kun at bruge tingene få gange inden de er vokset ud af det.

Anmeld

20. april 2012

tinasmor

Amandas-mor skriver:

Tommee Tipee har en hagesmæk i blødt plastic (sådan helt blød og dejlig at have på) som kan vaskes i opvasker eller vaskes af med opvaskebørste og lidt sulfo. Hvis man smidder den ene halvtresser (tror jeg nok det er) som den koster, så behøver man aldrig købe andre madhagesmække. Den kan jo vaskes af og bruges igen med det samme. På den måde sparer I at skulle investere i 1000 hagesmække til dagens måltider og vaske dem i maskine igen og igen. Det tip gælder self. et større barn, som får rigtig mad, men alligevel kom jeg bare i tanker om det.

Yeps enig. Vi har en fra Baby Bjørn ligesom den du beskriver, den er nærmeste den eneste hagesmæk overhoved hun har brugt fra hun var 9 måneder til hun ikke længere behøvede den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.