hellemi skriver:
Vi er i gang med vores første PB og jeg er den type der går ned i en butik og siger jeg får (forhåentlig meget snart) brug for alt i baby udstyr, hvad skal jeg have? Det er jo en jungel at finde ud af hvad der er vigitig at få og hvad der bare er gadgets
. Så jeg er nok en nem og naiv kunde
Men men men det kunne jo være rart at spare bare lidt, så hvad er jeres bedste spareråd?
Køber i jeres udstyr i Tysklad, bleer i Aldi, på ebay, eller hvad gør i hvis i skal spare lidt.
Køb udstyr i genbrugsbutikker. De allerbedste af slagsen er Mødrehjælpens genbrugsbutikker. Der er udstyret bare så fint og man kan få det hele til nærmest ingen penge. Det er endnu billigere end i alm. genbrug. Fx så jeg engang en voksi til 50 kr! 
Det næste tip er at tænke praktisk i stedet for at tænke på hvad der er moderne. Køb de ting som man skal have i virkelig god kvallitet (det behøver ikke altid være de dyreste mærker, men er det dog somme tider) således at det kan holde hele vejen igennem, men lad være med at købe alt muligt unødvendigt.
Hvis man virkelig gerne vil spare penge, så vil det være smart at investere i stofbleer, for det kan spare jer for ca 400 kr i måneden, især hvis I også vælger at tørre babys numse af med vaskeklude i stedet for skumservietter eller vådservietter. Hvis du syntes at det lyder spændende det med stofbleerne, så se evt mit link her:
https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx
Tommee Tipee har en hagesmæk i blødt plastic (sådan helt blød og dejlig at have på) som kan vaskes i opvasker eller vaskes af med opvaskebørste og lidt sulfo. Hvis man smidder den ene halvtresser (tror jeg nok det er) som den koster, så behøver man aldrig købe andre madhagesmække. Den kan jo vaskes af og bruges igen med det samme. På den måde sparer I at skulle investere i 1000 hagesmække til dagens måltider og vaske dem i maskine igen og igen. Det tip gælder self. et større barn, som får rigtig mad, men alligevel kom jeg bare i tanker om det.
Hvis I ser noget som I vildt gerne vil have, så er det altid en god ide for at spare penge at man først søger om man kan finde det brugt på nettet. Tit kan man finde det så godt som nyt til den halve pris. Det sparer man mange penge ved.
Ud over det, så er der den gamle kending med ikke at købe ret meget tøj i de små størrelser. Køb kun nogle få sæt og prioriter i stedet str. 62 tøj højere. De vokser så hurtigt til at begynde med.
I skal gøre jer klart, at ekspedienterne i butikken ikke står der for at vejlede uvildigt, de står der for at sælge så meget som muligt og så dyrt som muligt, hvor flinke de så ellers er. Derfor er det godt at gøre sig klart hjemmefra hvad man skal bruge og have undersøgt på forhånd hvad der er bedst osv. Ikke mindst fordi det sker relativt tit desværre at de vejleder forkert i diverse børnebutikker.
Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanker om