Jeres bedste spareråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Ciss

hellemi skriver:

Vi er i gang med vores første PB og jeg er den type der går ned i en butik og siger jeg får (forhåentlig meget snart) brug for alt i baby udstyr, hvad skal jeg have? Det er jo en jungel at finde ud af hvad der er vigitig at få og hvad der bare er gadgets . Så jeg er nok en nem og naiv kunde

Men men men det kunne jo være rart at spare bare lidt, så hvad er jeres bedste spareråd?

Køber i jeres udstyr i Tysklad, bleer i Aldi, på ebay, eller hvad gør i hvis i skal spare lidt.

Tænk enkelt:

Hvad trænger JEG til baby? - for som du siger er det en jungel, og der er virkelig meget, man kan klare sig uden. Der er også en del ting, som du kan vente med at købe nu, og så anskaffe, når du ser, at du får brug for det.

Baby skal have et sted at sove, og du må indrette en plads, hvor du kan pusle babyen - men det behøver nødvendigvis ikke at være et helt puslebord. Man kan købe en pude og lægge på et bord f eks. Vi havde så et par hylder ved siden af, hvor vi lagde skiftetøj, stofbleer, babyolie osv.

Tøj: Hvis du køber, så du ca har 6 skift, så er det nok til en begyndelse. Du kan nok regne med at få en del i gave, og de mindste ligger jo meget stille, så tøjet bliver hverken særlig slidt eller beskidt. Så kan du supplere op, når du ser, hvad det ville være dejligt at have mere af.

Det er ok at have en plads, hvor babyen kan ligge og "lege", men det er også en ting, som udvikler sig efterhånden, så det behøver ikke at være så forsiggjort og fancy i begyndelsen.

Og så må I vurdere behovet for autostol og barnevogn.

Skråstol og høj stol er først aktuelt efterhånden, ikke lige i begyndelsen.

Selv havde jeg enorm glæde af et bæresjal og stofbleer, selvom vi brugte engangs. Det er vel de to mest praktiske ting, jeg har købt.

Ting, det kan være ok at have i baghånd: babytermometer, creme til sår rumpe, ekstra klude, engangssprøjter uden spids, flaske, sut, næsesuger.

Ting, jeg ikke har haft brug for: Babycall, blespand, siddebadekar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Tona

tinasmor skriver:

Yeps enig. Vi har en fra Baby Bjørn ligesom den du beskriver, den er nærmeste den eneste hagesmæk overhoved hun har brugt fra hun var 9 måneder til hun ikke længere behøvede den.

Ja, det er bare smart

Anmeld

21. april 2012

lycly

UNDGÅ babysam og Ønskebørn! Så sparer du riiigtig mange penge Køb møbler i Ikea, tøj i H&M og Føtex (har i øvrigt billigt tøj i økologisk bomuld) Og så tænk alternativt - er en blespand nødvendig? Næh, prop bleen i en pose og tag den med ud i skraldespanden i køkkenet. Er ammepude nødvendig? - Næh, brug en almindelig pude eller undvær, det gjorde jeg Er vugge nødvendig? - Nej, den første tid ligger bebs højst sandsynlig i sin lift ved siden af jeres seng og vokser alligevel lynhurtigt ud af en vugge. Bare lige nogle eksempler på hvor du kan spare lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.