Brugt babyudstyr ? Ja/nej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

Vidunderligeunger

Lenats31 skriver:

Madrasser, dyner, betræk, lagner, gylpeklude og autostole vil jeg aldrig købe brugt.

Alt det andet villle og har jeg heller ikke haft problemer med at købe brugt.

og de ting også ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

crille

Jeg er klar fortaler for at købe brugte ting. Egentlig har jeg ikke nogen ting jeg ikke kunen finde på at genbruge. Nogen ting ville jeg skulle kende giver for at vide det var ordentligt behandlet, men ellers tror jeg at jeg er meget åbne, Der er ikke meget der ikke kan tåle en kogevask, en tur i fryseren eller hvad der nu skal til for at garantere at det er fri for andres bakterier o.l.

Bare tænk på hvor mange der lader deres ting gå i arv fra barn nr. 1. Der er ingen skam i at arve eller købe brugte varer..

Anmeld

3. december 2013

Trinemusen1974

Vi har selv købt rigtig meget brugt babyudstyr, og meget af det er så godt som nyt.

Dog er der visse ting, jeg ikke ønsker at købe brugt. F.eks. ammepuder, puslepuder, sutteflasker og den slags, det skal købes fra nyt, synes jeg.

Inden man går ud og køber brugt babyudstyr, skal man lige se sig for, for der er rigtig meget billigt babyudstyr på tilbud på nettet for tiden. Konkurrencen inden for babybranchen er åbenbart spidset godt til, for de forskellige babybutikker kører med rigtig skarpe priser på babyudstyr.

Det ville jo være dumt at købe brugt, når det nye måske koster det samme 

Anmeld

3. december 2013

bøllen

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Ville egentlig bare høre nogle andres mening om brugte babyting

Ha en dejlig dag og god påske

Vi købte det meste brugt til nr 3. Vi havde solgt alt fra de store, og da vi ikke skal have flere børn blev det brugt.

det eneste som var nyt var barnevognen ( min mands ønske )

så JA vil bestemt købe brugt. Mange ting er jo lige så fine som nye

Anmeld

26. december 2013

Lenats31

Hej 

De eneste ting, som jeg aldrig ville købe brugt af sikkerhedsmæssige årsager er følgende:

Madrasser

Dyner

Autostole

Ammepuder

Sutter

Sutteflasker

Puslepuder

Alt andet ville jeg ikke have noget imod at købe brugt.

Så klø du bare på med de brugte ting.

Anmeld

26. december 2013

Lenats31

ÆHH hvor gammel er tråden her lige

Anmeld

26. december 2013

Mother-love

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Nu fik vi dog en ny barnevogn af svigermor. Og tremmeseng af min far.
Men vi købte autostol, badekar og tøj i de første str brugt.
Vi fik oveni meget tøj og legetøj.

Min svigermor arbejde ved det gamle k.e Mathiesen. Så hun får 40 procent på legetøj og ting i butikkerne. Og det der ellers blive solgt ud af af vareprøvers får hun nærmest kastet i nakken. Så legetæppe og skråstolen fik vi også af svigermor. Plus vi fik en ekstra skråstol af hendes chef da jeg havde født.

Nu f.eks her til jul købte vi brugt dukke seng og dukke højstol til Isabella? Og det kan ikke ses det er brugt. Og det sparede os lige 500kr. Så jeg synes sagtens man kan købe brugt. For det er ikke billigt når man skal have så mange ting på en gang.

Så ingen problemer med at købe brugt her

Anmeld

26. december 2013

ano14316

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Der tager din familie godt nok fejl... Aldrig har brugthandlen været så stor..
Der er massere ting vi har købt brugt..

Barnevogne, senge, tøj, flyverdragt, badekar + legetøj fra en veninde, autostole.
I sengene og barnevognene har jeg købt nye madrasser.
Begge barnevogne er købt igennem nogen vi kender...

Anmeld

26. december 2013

MorDk

Jeg har godt nok sparet mange penge ved at købe brugt! Sååå go for it!! mange gange er det jo knapt nok brugt!

Anmeld

26. december 2013

Mettehansen

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Jeg har købt en del ting som har været brugt. Både legetøj og masser af tøj.

Har bl.a købt en masse store lego klodser det fik bare en tur i vaskemaskinen så var det godt som nyt.

Har også købt flyver dragter osv. I de fleste tilfælde kan du næsten ikke se at det er brugt.

Så jeg ser intet galt i at købe store eller små ting som er brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.