Brugt babyudstyr ? Ja/nej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

HeidiØ

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Ville egentlig bare høre nogle andres mening om brugte babyting

Ha en dejlig dag og god påske

Brugt brugt brugt .. man kan virkelig spare meget på det, dem som køber fra ny, bruger det og sælger har måske slet ik brugt varen ret meget

Dog ville jeg ikke købe madrasser, sengetøj og dyner brugt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

lio

Jeg fryder mig sådan når jeg tænker over hvor penge vi har sparet med at det vi har købt brugt (hvor intet fejler) eller på tilbud.

Det eneste vi ikke købte brugt eller på tilbud var madras og seng (hvilket ellers var super billigt i ikea, som næsten er et tilbud i sig selv)

Anmeld

4. april 2012

Annemor...

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Vi har købt brugt Odder barnevogn, den er vi super glade for, vi gav 3000 og fik en masse andet med og hvis man skal ud og købe den koster den jo bare alt for meget

Anmeld

4. april 2012

Team Putte

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Vi venter oz vores første barn og vi har valgt at ikke alt behøver være nyt!

Vi har 2 tremmesenge, en vi har fået og en vi har købt komplet med himmel og sengerand til 200 kr, brugt!

Barnevognen vil vi gerne have fra ny og netop fordi vi sparede på det andet, gjorde det intet at den kostede 6200 uden nogle former for tilbehør! 1400 kr brugte vi så på lift, madrasser, fluenet, regnslag osv.

Vi har købt rigtig meget brugt tøj og supleret det med noget nyt. Man kan få rigtig meget brugt babytøj i rigtig fin stand til næsten ingen penge! Vi købte gerne sække med tøj og sorterede det fra som vi ikke ville have og beholdte det vi ville. Selvom vi måske smider 1/3 ud er stykprisen pr. del stadig under 5 kr

Anmeld

4. april 2012

Eliza

Jeg ville faktisk ha købt en ny tremmeseng i Ikea, men da vi stod der og kiggede på kassen, kunne jeg da godt se at den ville blive en udfordring at få med i vores MEGET lille bil  og Ikea ligger 1 times kørsel væk, så man tar ikke bare tilbage med en trailer

Jeg er lidt stædig anlagt, og havde bestemt at jeg bare SKULLE ha den skide seng IDAG! og var parat til at tage toget hjem med den..! Det endte med at T næsten måtte slæbe sin højgravide (hormonelle) skrigende kæreste ud..

Men fordi jeg havde sat mig for at jeg skulle ha tremmeseng og det ikke kunne vente, fandt jeg en rigtig fin brugt seng på DBA til kun 200 kr og jeg kunne oven i købet selv hente den samme dag

Så ja jeg køber gerne brugt, alt efter hvad det er.. købte så bare en ny madras til den selvom der var en fin en med..

Anmeld

4. april 2012

LR85

Så MEGET JA!

Vi købte barnevogn, babyalarmer, legetæppe, pusletaske, bæresele og maaaangle flere ting jeg slet ikke kan huske. Vi har det stadig her 2 år efter og er meget glade for det.

Vi gik i babysam og regnede ud a vi sparede 14.000 kr.

Så ja, det kan virkelig godt betale sig

Anmeld

4. april 2012

foto på lærred

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Jeg vil helt sikkert sige ja. Der er SÅ mange fine ting til babyer. Da tingene bliver brugt i så kort tid, kan man ofte slet ikke se det er brugt. Penge sparet er penge tjent som I istedet kan bruge på alle de kedelige ting som bleer osv

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Anmeld

4. april 2012

AnnaK89

Altså men vores første købte vi stort set alt fra nyt - undtagen puslebordet som vi fik brugt af mine svigerforældres nabo. 

Og det gør bare at tingene er rigtig fine endnu, og vi kan bruge dem når baby melder sin ankomst om ca. 12 uger

Men denne gang, skal vi ud og have fat i en søskendevogn og den bliver altså købt brugt

Anmeld

4. april 2012

JH12

Det er helt jeres egen afgørelse..

Og der er bestemt penge at spare ved at købe brugte ting, og brugte ting kan være i næsten lige så fin stand som nye ting..

Det eneste jeg aldrig ville købe brugt var dyner og madresser, ellers kan jeg da ikke se hvad der skulle være i vejen med det..

Anmeld

4. april 2012

Sandko

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Jeg synes helt klart, I skal købe noget brugt, hvis det er i fin stand.

Og så kan I jo fortælle dem i jeres familie, at I gør en god ting for miljøet ved ikke bare at forbruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.