termin26okt skriver:
hej i alle søde damer
nu jeg jo ikke sammen med faderen til mit barn?
men han bliver ved med og spør om jeg ikk nok vil lade være med og skrive ham på som far ?
er lidt forvirret , hvad sys i??
hilsen christina
Hejsa.
Da jeg blev gravid sagde faderen det samme til mig. "det kunne han ikke" "du skal fjerne det" "jeg har nok i min anden datter".... osv.
Men i de her sager er man bare nu engang nødt til at være en smule egoistisk!!
Jeg startede ud med at sige til min datter´s far at jeg ikke ville sige hvem han var (man kan godt slippe afsted med det). Det var mest af alt for at slippe af med hans trusler!!
Og at jeg ikke ville opgive ham som far, var det jeg følte for under hele graviditeten.
Men så snart jeg lå med min vidunderlige nyfødte datter i armene fik jeg andre boller på suppen. Selvfølgelig skal min datter vide hvem hendes far er, og hun skal da have muligheden for at kunne opsøge ham, når hun bliver gammel nok!!
Jeg var slet ikke i tvivl om at jeg skulle opgive ham. Det er hverken for min eller faderens skyld. Men 100% for min datters skyld. Jeg kunne umuligt gøre det anderledes.
Det gjorde selvfølgelig faderen gal, (hvilket man da godt kan forstå). Men da vi havde været igennem faderskabssagen osv. tog vi en snak (over sms), hvor jeg forklarede det som jeg lige har forklaret her, og det kunne han godt se gav mening. Vi har ikke kontakt med faren i dag, det eneste bånd der er, er de børnepenge der kommer hver mdr (og kontakten med hans anden datter og moderen dertil). Men han er klar over at jeg aldrig vil lyve over for min datter om hvem han er, og at jeg vil hjælpe hende med at opsøge ham, når den tid kommer.
Men der hvor jeg ville hen med det her indlæg, er at jeg i sidste ende ikke tror din samvittighed over for dit lille mirakel, vil kunne bære ikke at skrive ham på som faderen.
Og som nogle af de andre skriver, så får du automatisk den fulde forældermyndighed eftersom i ikke har boet sammen!!
Håber du finder en løsning og at du gør hvad der er det rette fór dig og dit lille barn.
Knus Pernille
Anmeld