faderen``??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2009

DK

Det er strafbart ikke at skrivef aderen på, og der kan blive kørt en bedrageri sag på dig. Det offentlige går idag MEGET op i at finde faderen, og det er virkelig kun hvis man har knaldet med en på en ferie i Afrika man kan blive fri. Ellers så ringer de til ALLE du kender, og undersøger, og indkalder alle de kan finde til tvungne faderskabstest. Når han derudover er sådan en nar, så ved jeg slet ikke hvorfor du overvejer ikke at skrive ham på?

Derudover så skal han også på som far, da dit barn ellers ikke arver af ham, og hans familie. Det er også en ting de fleste ikke tænker på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

Loggidut

jeg har ikke læst den her tråd igennem...så aner ikke om jeg rammer noget andre har skrevet.

Altså han ber dig lade være med at skrive han er faderen...så spørger jeg lige:

Hvis interesse mener du selv du skal pleje?
Skal barner ikke kende sin far?
skal barnet ikke arve sin far?
Skal barnet ikke have mulighed for at finde evt. søskende?
Skal barnet ikke kunne undgå at være sammen med søskende (her tænker jeg som partner)?
Skal barnet ikke have økonomisk støtte fra faderen?
Lad os antage barnet bliver sygt, og mangler donor, skal barnet ikke have mulighed for at kunne finde frem til faderen og tjekke ham som donor?

Her bør du vist overse hans interesse, og dyrke dit barns...
Det er barnets liv, ikke jeres!

Anmeld

11. april 2009

Lillemy60

DK skriver:

Det er strafbart ikke at skrivef aderen på, og der kan blive kørt en bedrageri sag på dig. Det offentlige går idag MEGET op i at finde faderen, og det er virkelig kun hvis man har knaldet med en på en ferie i Afrika man kan blive fri. Ellers så ringer de til ALLE du kender, og undersøger, og indkalder alle de kan finde til tvungne faderskabstest. Når han derudover er sådan en nar, så ved jeg slet ikke hvorfor du overvejer ikke at skrive ham på?

Derudover så skal han også på som far, da dit barn ellers ikke arver af ham, og hans familie. Det er også en ting de fleste ikke tænker på.

Hø hø nu har jeg et barn med en afrikansk mand der opholdt sig i DK, men min søn er registreret uden far. Hvilket i bund og grund kan undre mig, da de godt ville være i stand til at finde ham.

Men ja hvis det er en dansk mand du har været sammen med vil de gøre sit for at finde manden til barnet. Og han kan trække størstedelen fra i skat, så han reelt kun betaler 2-300 kr.

Det er et valg du skal tage op med dig selv. For det kan virkelig give konsekvenser ikke at oplyse faderen når du nu ved hvem det er. Og jeg mener også at kan han have sex med dig, så kan han også tage det ansvar der følger med, at han skal betale til barnet er jo ikke lig med at han skal være far for barnet.

Anmeld

11. april 2009

saxa

SKRIV HAM PÅ!

Anmeld

11. april 2009

Mutti2

termin26okt skriver:

hej i alle søde damer

nu jeg jo ikke sammen med faderen til mit barn?

men han bliver ved med og spør om jeg ikk nok vil lade være med og skrive ham på som far ?

er lidt forvirret , hvad sys i?? hilsen christina

Hejsa.

Da jeg blev gravid sagde faderen det samme til mig. "det kunne han ikke" "du skal fjerne det" "jeg har nok i min anden datter".... osv.
Men i de her sager er man bare nu engang nødt til at være en smule egoistisk!!

Jeg startede ud med at sige til min datter´s far at jeg ikke ville sige hvem han var (man kan godt slippe afsted med det). Det var mest af alt for at slippe af med hans trusler!!
Og at jeg ikke ville opgive ham som far, var det jeg følte for under hele graviditeten.

Men så snart jeg lå med min vidunderlige nyfødte datter i armene fik jeg andre boller på suppen. Selvfølgelig skal min datter vide hvem hendes far er, og hun skal da have muligheden for at kunne opsøge ham, når hun bliver gammel nok!!

Jeg var slet ikke i tvivl om at jeg skulle opgive ham. Det er hverken for min eller faderens skyld. Men 100% for min datters skyld. Jeg kunne umuligt gøre det anderledes.

Det gjorde selvfølgelig faderen gal, (hvilket man da godt kan forstå). Men da vi havde været igennem faderskabssagen osv. tog vi en snak (over sms), hvor jeg forklarede det som jeg lige har forklaret her, og det kunne han godt se gav mening. Vi har ikke kontakt med faren i dag, det eneste bånd der er, er de børnepenge der kommer hver mdr (og kontakten med hans anden datter og moderen dertil). Men han er klar over at jeg aldrig vil lyve over for min datter om hvem han er, og at jeg vil hjælpe hende med at opsøge ham, når den tid kommer.

Men der hvor jeg ville hen med det her indlæg, er at jeg i sidste ende ikke tror din samvittighed over for dit lille mirakel, vil kunne bære ikke at skrive ham på som faderen.

Og som nogle af de andre skriver, så får du automatisk den fulde forældermyndighed eftersom i ikke har boet sammen!!

Håber du finder en løsning og at du gør hvad der er det rette fór dig og dit lille barn.

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.