Anonym skriver:
Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring.
Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt 
Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder?
Jeg er helt forundret over at der endnu ikke er nogen der har fortalt dig at en 4kg's baby er lettere at føde end en 3kg's???
Årsagen skulle være at baby's egen tyngde hjælper med til at din udvidelse går lettere og du derved lettere kan føde en 4kg's.. Hvor du ved en 3kg's kan komme til at skulle presse mere selv, og lettere gå i stykker, fordi udvidelsen sker i ryk istedet for langsomt og konstant pga babys egen vægt..
Jeg har i hvert fald trøstet mig selv, efter jeg fik dette af vide af scanningsdamen på privatklinikken.. Hun klemte mig i benet og sagde jeg skulle være glad for at få en 4kg, frem for en på 3kg, som jeg selv var og manden 3,3kg.. Vi venter os i hvert fald en stor dreng.. 
Anmeld