Jeg er bange for at få en kæmpe baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Tabula Rasa

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg kan bare slet ikke forestille mig sidde med en baby på 4kg  måske jeg skal prøve det før jeg kan udtale mig - ingen tvivl om at det vil være elsket, jeg tror bare det vil være akavet med så stor en baby.. x) åh. Og jeg gik ret meget i stykker med min lille søn dengang, så jeg er slet ikke bygget til store babyer tror jeg :O Men hans fars gener vil jo også påvirke, så jeg "risikerer" jo at den bliver en af de større - det må jeg jo så tage med.. Åh!

Kan blive rigtig ked af den slags kommentarer. jeg fik en smuk pige på 4300 gram, og det var hverken forkert eller akavet. Og hun er ikke kæmpe. Hun kom ud fin og lyserød uden fosterfedt, og var stadig en lille bitte baby, sek om vægten var høj. Jeg havde en perfekt fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Tabula Rasa skriver:

Kan blive rigtig ked af den slags kommentarer. jeg fik en smuk pige på 4300 gram, og det var hverken forkert eller akavet. Og hun er ikke kæmpe. Hun kom ud fin og lyserød uden fosterfedt, og var stadig en lille bitte baby, sek om vægten var høj. Jeg havde en perfekt fødsel.

Jeg undeskylder, jeg kan godt forstå hvorfor du må blive ramt - det ville jeg også selv, hvis jeg stod med en helt fuldstændig perfekt baby på 4g, naturligvis! 

Jeg er blot bange for at jeg ikke selv vil kunne føde den, hvis det forløber ligesom sidst hvor jeg knapt kunne få min 3kgs baby ud Det er nok der hvor min bekymring får mig til at føle det akavet med en større baby - for naturligvis bliver det ikke akavet hvis jeg får i situationen.. hmm.

Anmeld

31. marts 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Og du har helt fuldstændig ret self skal vi have en baby - og dette er min eneste bekymring, så det er jo ingenting det er jo nærmest fjollet, det ved jeg godt. Kan bare huske de forfærdelige presseveer der slet ikke lod til at virke for han kom jo ikke ud! x) Og tænk hvis så den næste blir større! Men ja... sårn er det jo Og jeg GLÆDER mig.

Det lyder godt Tillykke med PB (engang eller nu) 

Og presseveerne var det bedste ved min fødsel på trods af hun var så stor (- lige ud over da vandet gik og vi vidste hun var på vej).

Held og lykke 

Anmeld

31. marts 2012

Tabula Rasa

Anonym skriver:

Jeg undeskylder, jeg kan godt forstå hvorfor du må blive ramt - det ville jeg også selv, hvis jeg stod med en helt fuldstændig perfekt baby på 4g, naturligvis! 

Jeg er blot bange for at jeg ikke selv vil kunne føde den, hvis det forløber ligesom sidst hvor jeg knapt kunne få min 3kgs baby ud Det er nok der hvor min bekymring får mig til at føle det akavet med en større baby - for naturligvis bliver det ikke akavet hvis jeg får i situationen.. hmm.

I givet fald må du tale med din jordemoder om scanninger og evt. Kejsersnit.. er sikker på at uanset hvordan, så vil du knuselske dit store barn, når du sidder med barnet i dine arme kan sagtens forstå dine tanker, har bare hørt så meget om store børn, og det er træls når man har en stor perfekt pige

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det lyder godt Tillykke med PB (engang eller nu) 

Og presseveerne var det bedste ved min fødsel på trods af hun var så stor (- lige ud over da vandet gik og vi vidste hun var på vej).

Held og lykke 

Tak for det 

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Tabula Rasa skriver:

I givet fald må du tale med din jordemoder om scanninger og evt. Kejsersnit.. er sikker på at uanset hvordan, så vil du knuselske dit store barn, når du sidder med barnet i dine arme kan sagtens forstå dine tanker, har bare hørt så meget om store børn, og det er træls når man har en stor perfekt pige

Det kan jeg godt forestille mig - det er ofte sådan at får man en lille en, så er den "lille og fin", men får man en stor baby er det en "basse". Det ønskede jeg ikke at sige med min tråd dog. Forselvfølgelig er babyer lige dejlige og perfekte uanset størrelse

Tak for det 

Anmeld

31. marts 2012

felicity

min datter vejede 4100 og var 56 cm ... jeg kunne desværre ikke selv føde hende, så fik AKS. hun var en dejlig rund og lang bassepige

Anmeld

31. marts 2012

wamse

Mine børn har vejet 2900, 3900 og 4350. Der var på ingen måde komplikationer ved at føde den yngste og største Vandet gik kl 19.00 (ved det så prøcist, fordi nyhederne startede der ) kl 00.30 startede veerne, og 03.14 blev hun født efter få minutter med presseveer

Hun brækkede dog kravebenet under fødslen

Jeg synes slet ikke at hun var en basse, for hun var jo kun en nips i forhold til hendes brødre, der er 10 og 13 år ældre end hende

Anmeld

31. marts 2012

Bryndis

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

Jeg har en dreng som vejede 4500 g ved fødslen. Og jeg havde ikke noget problem med at føde ham og jeg er hellere ikke særlig stor i forvejen. Jeg frygtede også at jeg både skulle sprække fra den ene ende til den anden og alt muligt. Men det var en nem fødsel jeg havde

Anmeld

1. april 2012

annec

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

MinMin kæreste vejede 2400g og jeg 3500 g så vi ventede heller ikke en stor baby. Og havde fået at vide af min JM dagen inden jeg fødte at han højest var 3700g. Men han ar 4268g, så han var jo stor. 

Og jeg syntes faktisk ikke at det var en slem fødsel,selvfølgelig hård men stadig den bedste fødsel for mig. Kunne gøre det om igen hvis det var. Hehe. Og havde slemme veer i 27timer :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.