Jeg er bange for at få en kæmpe baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Fenja09

Vi fik af vide på hospitalet, at barnet som regel ligger tættest på sin mors fødselsvægt og ikke farens - selvom det selvfølgelig ikke altid holder stik.

Vores datter vejede 2810 g ved fødslen, jeg selv vejede 3750 g og min kæreste 3000 g.

Synes ikke du skal være så nervøs for det, for det første er kvinder skabt til at føde - også større børn og for det andet så vil du få KS hvis de mener, at du ikke kan føde vaginalt.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Dejligt med sådan en fødsel .. jeg ved bare med mig selv at jeg ikke ønsker et ks og da slet ikke et akut ks. Så jeg skal bare ikke have så stor en baby at jeg ikke selv kan få den ud

Så aftaler du bare med baby sat den ikke blive større end 3200 heheheh så skalDet snildt gå

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Min datter vejede 4 kg og det var ikke slemt at presse hende ud. Faktisk var det det nemmeste af hele processen  Det tog et kvarter at presse hende ud. Jeg blev syet, men ikke mere end normalt for en førstegangsfødende. Det eneste trælse ved så stort et barn er at de er så sultne når de kommer ud og at de fylder meget i maven til sidst.

Men du skal vide at hvis jordemoren mistænker under din graviditet at du venter et stort barn, eller hvis du har BMI på over 30 så får du automatisk en vægtscanning og der vurderer de så om du skal sættes i gang før tid for at forhindre at du skal føde en kæmpe-baby.

Jah det er vel også sådan en bekymring jeg kan drøfte med jordemoder og som så bliver taget alvorligt :3 .. 

Min første graviditet blev min dreng skønnet ret meget forkert! Jeg havde så meget fostervand at jordemoderen troede at han vejede 35-3600g 14 dage før jeg fødte ham, så allerede dér var jeg bange for en stor baby - men han var jo lille!

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en passe på 4500 g og jeg tænkte ikke på noget tidspunkt "gid hun var 1 kg lettere"... I hvert fald ikke før hun skulle have tøj på og ikke kunne passe alt det små 

Haha ! Er også sikker på at når man får babyen, så er det sådan det er! 

Er simpelthen bare ræd for at fødslen ikke kan gennemføres eller sådan noget fjollet noget, fordi jeg er for bette til sådan en basse! åh!

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Så aftaler du bare med baby sat den ikke blive større end 3200 heheheh så skalDet snildt gå

Så blir det da heller ikke lettere

Anmeld

31. marts 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Haha ! Er også sikker på at når man får babyen, så er det sådan det er! 

Er simpelthen bare ræd for at fødslen ikke kan gennemføres eller sådan noget fjollet noget, fordi jeg er for bette til sådan en basse! åh!

Det der med mandens fødselsvægt

Min kæreste og jeg vejede 4 kg 2 og 3 uger over termin. Min datter vejede 4.5 kg i 40+4, så... Ja, det hænger ikke nødvendigvis sammen med dét - og jeg tabte alle mine babykg efter en uge, så det var heller ikke der den var...

Og går det helt galt alligevel vil de ikke lade dig føde et barn du ikke KAN føde, og fødselsangst er ikke en fair grund (hvis det er den eneste) for ikke at gøre kæresten til far 

Anmeld

31. marts 2012

Mumto3

Min den første vejede 3700g ved fødslen, og der gik jeg i stykker og skulle sys. Nr 2 baby vejede 4600g, og havde et kæmpe hoved (så jeg skulle udevidde mig 12 cm i stedet for de sædvanlige 10 cm) og JEG FIK IKKE SÅ MEGET SOM EN LILLE RIFT!!!! Alt var flot og helt efter fødslen!

Anmeld

31. marts 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

Der er rigtig mange som frygter størrelsen på baby! Men jeg er af den overbevisning at det nærmere er hovedets omkreds det drejer sig om ... Nå men jeg har født to relativt store babyer nr 2 vejede 4000 g, født 11 dage over termin min fødsel tog 5 timer, og jeg fødte stille og roligt i vand.. Fik en lille ridse, som blev syet med to knuder.. nr 3 vejede 4480 g, også født 11 dage over termin .. Fødslen tog 2 timer og 20 min, og jeg fik ikke en eneste skramme! .. Begge drenge havde en hovedomkreds på 37 cm!

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det der med mandens fødselsvægt

Min kæreste og jeg vejede 4 kg 2 og 3 uger over termin. Min datter vejede 4.5 kg i 40+4, så... Ja, det hænger ikke nødvendigvis sammen med dét - og jeg tabte alle mine babykg efter en uge, så det var heller ikke der den var...

Og går det helt galt alligevel vil de ikke lade dig føde et barn du ikke KAN føde, og fødselsangst er ikke en fair grund (hvis det er den eneste) for ikke at gøre kæresten til far 

Og du har helt fuldstændig ret self skal vi have en baby - og dette er min eneste bekymring, så det er jo ingenting det er jo nærmest fjollet, det ved jeg godt. Kan bare huske de forfærdelige presseveer der slet ikke lod til at virke for han kom jo ikke ud! x) Og tænk hvis så den næste blir større! Men ja... sårn er det jo Og jeg GLÆDER mig.

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Der er rigtig mange som frygter størrelsen på baby! Men jeg er af den overbevisning at det nærmere er hovedets omkreds det drejer sig om ... Nå men jeg har født to relativt store babyer nr 2 vejede 4000 g, født 11 dage over termin min fødsel tog 5 timer, og jeg fødte stille og roligt i vand.. Fik en lille ridse, som blev syet med to knuder.. nr 3 vejede 4480 g, også født 11 dage over termin .. Fødslen tog 2 timer og 20 min, og jeg fik ikke en eneste skramme! .. Begge drenge havde en hovedomkreds på 37 cm!

Fedt at høre.. ^^ .. og hvis babyen bliver i den størrelse, så må det vel også være fordi min krop kan klare det... kan jeg da håbe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.