Anonym skriver:
Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring.
Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt 
Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder?
Bum bum, nu ved jeg ikke om det i dine øjne er en meget stor baby, men i mine øjne var min søn i hvert fald en god stor én hehe..
Han vejede 4306g ved fødslen(skudt mere end 500g ved siden af af JM).. Min fødsel var meget lang og rigtig hård, men jeg har ingen idé om om hans størrelse havde nogen del i det, han stod nemlig skævt, desværre, og dermed havde jeg presseveer i omkring 5 timer, som jeg ikke måtte presse med på.. 
Men ud kom han, og jeg fik kun nogle enkelte små hudafskrabninger.. 
Og hvorfor han blev så stor, har jeg ingen idé om, jeg var selv ca. 3300g v. fødslen og min kæreste endnu mindre, da han er for tidligt født.. Så det har ikke altid så meget at sige..
Når den tid kommer, vil jeg anbefale dig at tage en god lang snak med JM om dine bekymringer, hun har helt sikkert masser af erfaringer med gravide og den slags bekymringer om store børn.. 

Anmeld