Jeg er bange for at få en kæmpe baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.644 visninger
43 svar
0 synes godt om
31. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

MortilCilas

Jeg vejed omkring 3400g ved fødslen og knægtens far 3200g omkring. Så vi vented ikke at skulle have en meget større, men han vejed 4140g, og synes egentlig ikke det var slemt! Han var ikke så rynked og fuld af fosterfedt da han blev født Også var jeg ikke bange for at han skulle gå i stykker

Jeg flækked under fødslen, men ikke voldsomt.

Anmeld

31. marts 2012

Nettemor

Jeg var da jeg blev født ca 2500 gr. og det samme var min mand. Så troede jo at man kunne tage lidt efter det og at vi også ville få sådan en bette str. Men nej nej. 4200 gr. og det gik fint. 20 min med presseveer og ude var han. 6 timer efter vandet gik. Men jeg er heller ikke voldsomt spinkel.

Men det jeg egentlig vil sige med det her er at du kan ikke tage efter hvad forældrene vejede..

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Jeg vejed omkring 3400g ved fødslen og knægtens far 3200g omkring. Så vi vented ikke at skulle have en meget større, men han vejed 4140g, og synes egentlig ikke det var slemt! Han var ikke så rynked og fuld af fosterfedt da han blev født Også var jeg ikke bange for at han skulle gå i stykker

Jeg flækked under fødslen, men ikke voldsomt.

Tak for svar. Jeg kan bare slet ikke forestille mig sidde med en baby på 4kg  måske jeg skal prøve det før jeg kan udtale mig - ingen tvivl om at det vil være elsket, jeg tror bare det vil være akavet med så stor en baby.. x) åh. Og jeg gik ret meget i stykker med min lille søn dengang, så jeg er slet ikke bygget til store babyer tror jeg :O Men hans fars gener vil jo også påvirke, så jeg "risikerer" jo at den bliver en af de større - det må jeg jo så tage med.. Åh!

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg var da jeg blev født ca 2500 gr. og det samme var min mand. Så troede jo at man kunne tage lidt efter det og at vi også ville få sådan en bette str. Men nej nej. 4200 gr. og det gik fint. 20 min med presseveer og ude var han. 6 timer efter vandet gik. Men jeg er heller ikke voldsomt spinkel.

Men det jeg egentlig vil sige med det her er at du kan ikke tage efter hvad forældrene vejede..

Ja okay, så det kan vel også gå den anden vej tænker jeg så Forhåbentlig Jeg håber bare under 4 kg!

Anmeld

31. marts 2012

raca

der er meget der spiller ind mht til og de er lette eller svære at få ud..

hovdepressentatioen er en af dem.. og hovedstørrelsen.

hvad str på en baby er, er der også mange ting der spiller ind på.. moren kan havde haft sukkersuge så blive de store, og eller ligger det bare til dem at få store børn men intet siger jo at du vil få så store børn..

jeg er selv lille.. men men har rimlig let ved at føde... og det var den der var størst hvor det gik lettes...

Anmeld

31. marts 2012

Frejsmor

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

Bum bum, nu ved jeg ikke om det i dine øjne er en meget stor baby, men i mine øjne var min søn i hvert fald en god stor én hehe..

Han vejede 4306g ved fødslen(skudt mere end 500g ved siden af af JM).. Min fødsel var meget lang og rigtig hård, men jeg har ingen idé om om hans størrelse havde nogen del i det, han stod nemlig skævt, desværre, og dermed havde jeg presseveer i omkring 5 timer, som jeg ikke måtte presse med på.. 

Men ud kom han, og jeg fik kun nogle enkelte små hudafskrabninger..

Og hvorfor han blev så stor, har jeg ingen idé om, jeg var selv ca. 3300g v. fødslen og min kæreste endnu mindre, da han er for tidligt født.. Så det har ikke altid så meget at sige..

Når den tid kommer, vil jeg anbefale dig at tage en god lang snak med JM om dine bekymringer, hun har helt sikkert masser af erfaringer med gravide og den slags bekymringer om store børn..

Anmeld

31. marts 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Ja okay, så det kan vel også gå den anden vej tænker jeg så Forhåbentlig Jeg håber bare under 4 kg!

Det kan det helt klart..

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

der er meget der spiller ind mht til og de er lette eller svære at få ud..

hovdepressentatioen er en af dem.. og hovedstørrelsen.

hvad str på en baby er, er der også mange ting der spiller ind på.. moren kan havde haft sukkersuge så blive de store, og eller ligger det bare til dem at få store børn men intet siger jo at du vil få så store børn..

jeg er selv lille.. men men har rimlig let ved at føde... og det var den der var størst hvor det gik lettes...

Det har du også helt ret i. 

Jeg føler ikke selv jeg er bygget til en 4kg baby, men det ved man jo aldrig. Jeg kan kun tænke tilbage på hvor lang en presseperiode der var med min søn, som var lille over det hele. Og så forestille mig hvor hårdt det vil være hvis nr 2 er større - men min krop har jo også ændre sig. Måske kan den klarer større børn nemmere denne gang - who knows.. 

Tak for svar anyways

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Bum bum, nu ved jeg ikke om det i dine øjne er en meget stor baby, men i mine øjne var min søn i hvert fald en god stor én hehe..

Han vejede 4306g ved fødslen(skudt mere end 500g ved siden af af JM).. Min fødsel var meget lang og rigtig hård, men jeg har ingen idé om om hans størrelse havde nogen del i det, han stod nemlig skævt, desværre, og dermed havde jeg presseveer i omkring 5 timer, som jeg ikke måtte presse med på.. 

Men ud kom han, og jeg fik kun nogle enkelte små hudafskrabninger..

Og hvorfor han blev så stor, har jeg ingen idé om, jeg var selv ca. 3300g v. fødslen og min kæreste endnu mindre, da han er for tidligt født.. Så det har ikke altid så meget at sige..

Når den tid kommer, vil jeg anbefale dig at tage en god lang snak med JM om dine bekymringer, hun har helt sikkert masser af erfaringer med gravide og den slags bekymringer om store børn..

Åh ja, jeg vil også synes at 4306 er stort! Vil simpeltehn frygte at jeg ikke kan presse den ud og derved ende i kejsersnit eller med sugekop uuf! Var lige ved at ende med sugekop med min søn som var meeeget mindre. Men kan jo være min krop har ændret sig og bedre kan klare det med nr 2. 

Tak for råd og svar i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.