Jeg er bange for at få en kæmpe baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Frejsmor

Anonym skriver:

Åh ja, jeg vil også synes at 4306 er stort! Vil simpeltehn frygte at jeg ikke kan presse den ud og derved ende i kejsersnit eller med sugekop uuf! Var lige ved at ende med sugekop med min søn som var meeeget mindre. Men kan jo være min krop har ændret sig og bedre kan klare det med nr 2. 

Tak for råd og svar i hvert fald

Det var så lidt da..

Altså som regel plejer nr. 2 fødsel at gå både hurtigere og lettere, for de aller fleste, kroppen har jo allerede været igennem en ordentlig udviddelse i bækkenet, og det trækker sig ikke sådan helt på plads igen, så der er der allerede gjort lidt forarbejde til nr. 2 jo..

Jeg kan godt forstå din frygt, det er da også en tanke jeg har, nu min fødsel var så langstrakt og hård og jeg blev også truet med den skide sugekop der til sidst, men SÅ tog fanden ved mig, jeg sku bare ikke nyde noget af den sugekop og så kom de sidste kræfter ellers lige op i mig og så kom han..

Stod din søn skrævt, eller har du nogen idé om hvorfor han var lige ved at blive taget med sugekop(hvis jeg må spørge)?

Jeg tænker at det med fødsler, jo som oftest handler om hovedstilling og størrelse, hovedet er trods alt den største del af kroppen, sådan omfangsmæssigt.. Så står det som det skal, går det jo som oftest godt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en bekymring. 

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Nogen som har oplevet at få en meget stor baby? Under hvilke omstændigheder? 

Min yngstes far var vist også en ordentlig krabat på over de 4 kilo, men lillepigen vejede kun 3110 gr ved fødslen

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Det var så lidt da..

Altså som regel plejer nr. 2 fødsel at gå både hurtigere og lettere, for de aller fleste, kroppen har jo allerede været igennem en ordentlig udviddelse i bækkenet, og det trækker sig ikke sådan helt på plads igen, så der er der allerede gjort lidt forarbejde til nr. 2 jo..

Jeg kan godt forstå din frygt, det er da også en tanke jeg har, nu min fødsel var så langstrakt og hård og jeg blev også truet med den skide sugekop der til sidst, men SÅ tog fanden ved mig, jeg sku bare ikke nyde noget af den sugekop og så kom de sidste kræfter ellers lige op i mig og så kom han..

Stod din søn skrævt, eller har du nogen idé om hvorfor han var lige ved at blive taget med sugekop(hvis jeg må spørge)?

Jeg tænker at det med fødsler, jo som oftest handler om hovedstilling og størrelse, hovedet er trods alt den største del af kroppen, sådan omfangsmæssigt.. Så står det som det skal, går det jo som oftest godt..

Det har jeg også hørt, at 2. gang er nemmere jo så det må vi jo håbe!  og mon ikke. Trods størrelse.

Sådan havde jeg det også, da der blev truet med sugekop! Har hørt grumme ting om den satan  

Det var godt din drneg om ud uden, for 5 timer er godt nok længe! Føj da Jeg lå i 3 timer med presseveer og tror jeg var døet hvis der var gået bar lidt længere!

Nej, min dreng lå helt som han skulle - der var intet med hovedstillingen - jeg kunne simpelthen bare ikke få ham det sidste stykke ud :O

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Min yngstes far var vist også en ordentlig krabat på over de 4 kilo, men lillepigen vejede kun 3110 gr ved fødslen

Tak for det, det er rart at vide ;D

Anmeld

31. marts 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg var selv en meget lille baby som lille (2800g og født til tiden) og min søn var 3090g så heller ikke så stor. Nu er det så sådan at jeg, med min kæreste (som ikke er den samme far som til min søn) ønsker barn. Min kæreste var bare næsten 5000g da han blev født!! Og jeg frygter faktisk meget at jeg får så stor en baby! Jeg ville måske ikke engang kunne klemme den ud så! :O Jeg havde problemer med at få min søn ud, trods hans lille størrelse.. jeg er nemlig ikke selv særlig stor. Så jeg kan slet ikke forestille mig at få sådan en krabat. Og det er selvfølgelig en lam bekymring, det ved jeg godt - det bliver da en dejlig baby uanset hvad, og så længe den er sund og rask, jaja, men jeg frygter det altså lidt

Jeg kan 100% følge dig fuldt ud... Var det mig der fik besked om jeg skulle have en 3800+ baby så ville jeg bede omks af den grund at jeg ikke ønsker at gennemgå sådan en fødsel.. Havde en drømme fødsels med min første fødte 4 pres veer på 3 min og kun få flænger i skamlæberne og det billed skal ikke ændres af en prop jeg var i forvejen i tvivlOm jeg kunne føde fordi jeg tidligere har været sådan et pyller-hoved men det gik super men for mig er grænsen ved 3800 TROR JEG

Anmeld

31. marts 2012

Polkaprik

Min datter blev taget ved KS 41+0 da de vurderede hun var så stor at det var for risikabelt at jeg skulle føde hende vaginalt. Og jeg var slet ikke i nærheden af at gå i fødsel selv så det duede ikke at lade hende ligge og vokse sig endnu større

Hun vejede 5600 g, var 58 cm lang og havde et hovedomfang på 40 cm. Jeg var bare glad og tryg ved at hun blev taget ved KS så jeg ikke risikerede at hun fik en fødselsskade

Jeg synes det var lækkert med sådan en stor basse

Her et billede fra hun var få timer gammel

Michelle

Anmeld

31. marts 2012

Dianaaa

jeg var også sådan en lille ting da jeg blev gravid og frygtede nøjagtigt det samme,  jeg fik en søn på 4310 gram og 55 cm lang, en ordenlig basse og så på kun to presseveer, jeg er lidt stolt  

Anmeld

31. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Min datter vejede 4 kg og det var ikke slemt at presse hende ud. Faktisk var det det nemmeste af hele processen  Det tog et kvarter at presse hende ud. Jeg blev syet, men ikke mere end normalt for en førstegangsfødende. Det eneste trælse ved så stort et barn er at de er så sultne når de kommer ud og at de fylder meget i maven til sidst.

Men du skal vide at hvis jordemoren mistænker under din graviditet at du venter et stort barn, eller hvis du har BMI på over 30 så får du automatisk en vægtscanning og der vurderer de så om du skal sættes i gang før tid for at forhindre at du skal føde en kæmpe-baby.

Anmeld

31. marts 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg fødte en passe på 4500 g og jeg tænkte ikke på noget tidspunkt "gid hun var 1 kg lettere"... I hvert fald ikke før hun skulle have tøj på og ikke kunne passe alt det små 

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg kan 100% følge dig fuldt ud... Var det mig der fik besked om jeg skulle have en 3800+ baby så ville jeg bede omks af den grund at jeg ikke ønsker at gennemgå sådan en fødsel.. Havde en drømme fødsels med min første fødte 4 pres veer på 3 min og kun få flænger i skamlæberne og det billed skal ikke ændres af en prop jeg var i forvejen i tvivlOm jeg kunne føde fordi jeg tidligere har været sådan et pyller-hoved men det gik super men for mig er grænsen ved 3800 TROR JEG

Dejligt med sådan en fødsel .. jeg ved bare med mig selv at jeg ikke ønsker et ks og da slet ikke et akut ks. Så jeg skal bare ikke have så stor en baby at jeg ikke selv kan få den ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.