Min søn skal tvangsfjernes :(((((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Det vil jeg helt klart prøve. Han bliver desværre fjernet allerede i morgen

Og tak

Det er i hvert fald det bedste du kan gøre for din søn - og så giv dig tid til at være ked af det når han ikke er der - brug tiden til at komme ovenpå - tænk på ham og und ham at han får det bedste han kan få - og hvor ville det være lykkeligt hvis du kunne få et dejligt forhold til den familie, så de ikke "forbryderne" i dit liv, der tog din søn, men nærmere de rare mennesker som hjælper jer og som du kan være fortrolig med. Det kan man da håbe i hvert fald  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det er i hvert fald det bedste du kan gøre for din søn - og så giv dig tid til at være ked af det når han ikke er der - brug tiden til at komme ovenpå - tænk på ham og und ham at han får det bedste han kan få - og hvor ville det være lykkeligt hvis du kunne få et dejligt forhold til den familie, så de ikke "forbryderne" i dit liv, der tog din søn, men nærmere de rare mennesker som hjælper jer og som du kan være fortrolig med. Det kan man da håbe i hvert fald  

Det er bare lettere sagt end gjort

Anmeld

31. marts 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Det er bare lettere sagt end gjort

Uden tvivl. Det er en kæmpe opgave! 

Jeg håber du kan magte det hele og når "chokket" har lagt sig og du har fået lov at græde ud, så håber jeg at du kommer til godt mod og kræfter igen. For din og din drengs skyld 

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Uden tvivl. Det er en kæmpe opgave! 

Jeg håber du kan magte det hele og når "chokket" har lagt sig og du har fået lov at græde ud, så håber jeg at du kommer til godt mod og kræfter igen. For din og din drengs skyld 

Det håber jeg virkelig også

Anmeld

31. marts 2012

Zeus

Min datter kom i frivillig pleje da hun var et par mdr, og det var bare den hårdeste dag i hele mit liv.... Jeg holdt sammen på mig selv, indtil de var ude af døren, og så lod jeg bare det hele falde...

Hver stærk for din dreng, indtil han ikke kan se dig længere, det er det eneste råd jeg kan give dig

Anmeld

31. marts 2012

Gaia

Puha lyder bare så hårdt. Sender en krammer og håber du med tiden vil få din søn igen

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Min datter kom i frivillig pleje da hun var et par mdr, og det var bare den hårdeste dag i hele mit liv.... Jeg holdt sammen på mig selv, indtil de var ude af døren, og så lod jeg bare det hele falde...

Hver stærk for din dreng, indtil han ikke kan se dig længere, det er det eneste råd jeg kan give dig

Det lyder ikke sjovt

Tak for dit rådVil klart prøve at følge det.

Anmeld

31. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er nu efter længere tid blevet besluttet at min 2-årige søn skal tvangsfjernes Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med mit liv nu. Fremover vil jeg kun komme til at se ham en enkelt gang om ugen, hvilket jeg slet ikke kan forholde mig til! Jeg kan slet ikke klare tanken om at han skal i plejefamilie og at det ikke længere er mig, der er hans primære omsorgsgiver. Jeg er så fuld af vrede lige nu at det ikke kan beskrives!!! Jeg er bange for jeg ikke vil være i stand til at overdrage ham til plejefamilien.

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til venner og familie. Mange af dem ved ikke at jeg har været i kommunens søgelys. Hvordan skal jeg takle denne her situation?????? Hvad skal jeg sige til folk??

Det gør mig ondt at læse. Jeg kan slet ikke forestille mig, at stå i den situation. Det må være forfærdligt. 

Du må tale med barnets sagsbehandler og høre om der er mulighed for en støtte/kontaktperson du kan tale med.

Ellers synes jeg også det er vigtigt du betror dig til en person, så du kan tale om hele forløbet åbent og ærligt og uden skam.

I forhold til folk omkring dig, altså hvad du skal sige: så prøv at se det på den måde: Dit barn bliver ikke tvangsfjernet, men anbragt i en periode til du er klar igen.

Nu kender jeg ikke til din situation, men jeg ved at kommunerne ikke tager uoverjvejede beslutninger. Der er tænkt på barnets trivsel og se det som en periode hvor både du og dit barn kan udvilke Jer personligt. Det er ikke en skam.

Held og lykke til dig. Jeg håber du kan få det bedste ud af situationen og du får din søn igen.

p.s. Du har ret til at anke beslutningen, men overvej nøje om det er dine behov der bliver dækket eller om det er for dit banrs bedste.

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Puha lyder bare så hårdt. Sender en krammer og håber du med tiden vil få din søn igen

Tusind tak

Det håber jeg virkelig også!! Især når jeg ved at han har det bedst hos mig og at han blev fjernet på et forkert grundlag.

Anmeld

31. marts 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Tusind tak

Det håber jeg virkelig også!! Især når jeg ved at han har det bedst hos mig og at han blev fjernet på et forkert grundlag.

Bliver altså nød til at spøger om du vil fortælle grunden til at han bliver fjernet..

Har selv stået med truslen hen over hovedet og aldrig har jeg prøvet noget så svært men heldigvis fandt kommunen overhovedet ingen grund til så meget som at overveje det ig vi fik en stor undskyldning fra personen som indberettet os og som havde været for hurtig uden at sætte sig det mindste ind i sagen fordi hun havde for travlt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.