Anonym skriver:
Tusind tak
Det håber jeg virkelig også!! Især når jeg ved at han har det bedst hos mig og at han blev fjernet på et forkert grundlag.

Det er forfærdeligt hvis han er det og det kommer ikke som en overraskelse. Ligesom der sker fejlbehandlinger af sager med børn der ikke er blevet fjernet, sker der også fejlbehandlinger af sager, hvor børn er blevet fjernet på forkert grundlag.
Hvad end grunden er, så må du gøre dig bevidst hvad der kan forbedres og gøre dit bedste for at gøre dit hjem til et ønskehjem
og så må du kæmpe for ham. Brug al din energi på det!
Fortæl dem hele tiden igen og igen, at du mener at du er en god forælder, men at du gerne vil imødekomme at de hjælper dig.
På FB er der en del grupper for forældre i samme situation. Jeg har fulgt dem lidt i noget tid, fordi en bekendt fik fjernet sit barn fra sig. I det tilfælde var det måske bedst. Men jeg syntes heller ikke hun fik en chance for at vise at hun også kunne være en god mor. Ingen prøvede at lære hende det.
I langt de fleste tilfælde er der en god grund til det. Men samtidigt har ingen af børnene godt af at vokse op uden en forælder og så det at de samtidig bliver sendt fra sted til sted.
Nu kender vi jo ikke grunden til at de tvangsfjerner ham. Hvis det bare skyldes at hjemmet er beskidt og han aldrig bliver vasket, er det jo ting der let kunne ændres. Skyldes det direkte sygelige ting, så er det måske bedst for ham at komme væk.
Som socialrådgiverstuderende lærer man også en del vigtige ting om børn og deres udvikling og mange meget vigtige udviklingstrin, ligger specielt i alderen 0-36 måneder. Et barn har brug for omsorg, for at blive trøstet når det græder osv osv. Lærer det ikke dem omsorg at kende, så kan man iflg. en psykolog på studiet, ikke lære barnet det senere. Man kan prøve. Men man oplever specielt med adopterede børn, at det er svært.
Så kæmp! Gør dit bedste! og søg hjælp ved dem på FB, som også er i situationen. Der er rigtigt mange af dem hvor jeg tænker at det er fejlbehandling af deres sager - og også det modsatte.
Håber det bedste for jer