Anonym skriver:
Det er nu efter længere tid blevet besluttet at min 2-årige søn skal tvangsfjernes

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med mit liv nu. Fremover vil jeg kun komme til at se ham en enkelt gang om ugen, hvilket jeg slet ikke kan forholde mig til! Jeg kan slet ikke klare tanken om at han skal i plejefamilie og at det ikke længere er mig, der er hans primære omsorgsgiver. Jeg er så fuld af vrede lige nu at det ikke kan beskrives!!! Jeg er bange for jeg ikke vil være i stand til at overdrage ham til plejefamilien.
Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til venner og familie. Mange af dem ved ikke at jeg har været i kommunens søgelys. Hvordan skal jeg takle denne her situation?????? Hvad skal jeg sige til folk??
Du spørger hvordan du kan takle situationen bedst - her er mit bedste råd simpelthen at forsøge at finde ro ved tanken - det er -meget- lettere sagt end gjort, men din søn har brug for at du er tryg ved situationen, så han også kan være det.
Det må være den værste situation som forælder at stå i! Men sæt dig i din dreng sted - han må have MINDST ligeså stort kaos indei for ham kan man ikke forklare omstændigheder - tingene sker bare om hovedet på ham. Så det BEDSTE du kan gøre er at skærme ham, være den bedste mor du overhovedet kan i den tid du kan - nu kender jeg ikke omstændighederne i fjernelsen, men jeg ved at børn der gennemgår en fjerneste (hvad enten det er frivillig eller tvang) har brug for AL den nærhed og tryghed de overhovedet kan få for at blive et trygt barn med et sundt tilknytningsmønster - din dreng skal jo nu knytte sig til en ny familie og det er MINDST ligeså hårdt for ham som det er for dig.
Jeg fremhæver og forstørre din dreng lige nu og det er jeg sikker på du ofte har fået at vide - at det er i hans bedste. Men jeg kan SAGTENS forstå din frustration. Uden tvivl. Og der er ingen nem på at takle det på - så husk din dreng i situationen 

Anmeld