hvilken vuggevise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

Kay

Happiness skriver:

Synger Elefantens vuggevise for Lukas. Har jeg gjort siden han lå i maven.

Den bliver han rolig af, og ved at han skal sove

uhh den må jeg lige finde for kan ik rigtig huske hverken tekst eller melodi...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Kay

sarahb skriver:

Vi synger:

Sov lille Jonas
Sov og bliv stor,
medens du sover, våger din mor.
Hun passer på dig til du bliver stor.
Sov lille Jonas sov og blive stor.

Synes den er så hyggelig og så er det den min mor sang for mig.

Anmeld

27. marts 2012

Kay

Mutti2B skriver:

Da jeg var lille var de gamle danske film et hit og når min mor, far og jeg skulle hygge os lejede vi én film. Kan I huske Flintesønnerne? Der hvor han synger sangen: Du er min øjesten. Den fandt jeg teksten på i sommers og jeg kunne ikke engang synge den uden at begynde at tude. Den minder mig om mine forældre og glade stunder, og da jeg læste den tænkte jeg på om jeg nogensinde selv vil få "en øjesten, en bette dejlig én"? Og nu ligger der jo en skøn lille pige i min mave, som jeg synger denne sang/vise for allerede

Jeg fortalte forresten min far at jeg var begyndt at synge for hende og spurgte ham om han kunne gætte hvilken sang jeg sang. Han var slet ikke tvivl og udbrød med det samme : Øjesten. Iiih, nu betyder den bare endnu mere for mig

Du er min øjesten

Hør hvor lærken slår sin trille
for den gyldne sol
Jeg for vil også spille
lidt på min fiol

Du er min øjesten
en bette dejlig en er du
Og når vi to følges ad
så er jeg altid glad som nu
Du er et stykke af himlens blå
Alverdens lykke, den vil du få
Hvem kommer så på den grønne gren
Det gør min øjesten og jeg

Tusind klokkeblomster
gynger blidt i solens skær
hør jeg syn's at lærken
synger med på denne her:

Du er min øjesten
en bette dejlig en er du
Og når vi to følges ad
så er jeg altid glad som nu
Du er et stykke af himlens blå
Alverdens lykke, den vil du få
Hvem kommer så på den grønne gren
Det gør min øjesten og jeg

det er også en sød sang

Anmeld

27. marts 2012

Kay

StineW79 skriver:

Her er det mest Pjerrot sagde til månen der er blevet brugt, men vi har også sunget mange andre børnesange. Nu er hun så selv begyndt at syng under stjernerne på himlen, med seaback. Lidt hyggeligt!

Da hun lå i maven var det altid yesterday med Beatles jeg sang, brugte den også da hun var helt lille.  Vh Stine

det er også nogle dejlig rolige sange manden her hjemme hadder pjarot... så den bliver det nok ikke

Anmeld

27. marts 2012

Frk.S

Kay skriver:

tror også det er gentagelserne... men hvis jeg skal synge en af de sange vi også synger i løbet af dagen på arbejdet så får jeg da spat af den sang

Ha ha, ja det kan jeg godt se.

Anmeld

27. marts 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Øhhh ja - her er vores nok lidt utraditionel og kan nok heller ikke betegnes som en vuggevise

Men lige fra Lærke var helt lille, har vi spillet Kim Larsen for hende - sangene hedder "Kom igen" og "Kys mig godnat"

Er hun ked, eller ikke vil sove, så spiller vi dem og hun falder helt til ro eller falder i søvn Det har altid virket - utroligt nok

han har altså også lavet nogle dejlige sange... overvejer også om jeg skulle begynde at høre en bestemt cd når jeg slapper af... så den kan blive sat på en gang i mellem når hun er født...

Anmeld

27. marts 2012

Kay

hannetheis skriver:

her hjemme synger vi blobs godnatsang fra min søsters børn.
i stedet for blob synger vi vores sønners navne henholdsvis theis og theo.

startede med at synge for begge da de var i maven.

enden sang får de også begge en lille historie fra en bog hvor der er en historie for hver dag i året.

nej hvor hyggeligt

Anmeld

27. marts 2012

Kay

Becks skriver:

Prøv at tjekke denne her søde

har kigget på den tidligere... sådan en skal der helt sikkert bestilles når vi ved hvad hun skal hede

Anmeld

27. marts 2012

Kay

Månsson skriver:

Vi har altid sunget mariehønen evigglad og nu hvor hun er 6 måneder elsker hun når vi synger og ellers synger vi mild, lattermild og gavmild af anne linnet da vi syntes den passer så godt til hende

den sidste kender jeg ik

Anmeld

27. marts 2012

Kay

Gaia skriver:

Pjerrot sagde til månen

Elefantens vuggevise

Den lille ole med paraplyen

den lille ole... den skal jeg vist lige finde... for den kender jeg ik tekst og melodi til den er kommet på listen tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.