hvilken vuggevise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det mest Pjerrot sagde til månen der er blevet brugt, men vi har også sunget mange andre børnesange. Nu er hun så selv begyndt at syng under stjernerne på himlen, med seaback. Lidt hyggeligt!

Da hun lå i maven var det altid yesterday med Beatles jeg sang, brugte den også da hun var helt lille.  Vh Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

AnnaK89

Øhhh ja - her er vores nok lidt utraditionel og kan nok heller ikke betegnes som en vuggevise

Men lige fra Lærke var helt lille, har vi spillet Kim Larsen for hende - sangene hedder "Kom igen" og "Kys mig godnat"

Er hun ked, eller ikke vil sove, så spiller vi dem og hun falder helt til ro eller falder i søvn Det har altid virket - utroligt nok

Anmeld

27. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

hvilken vuggevise bruger i eller tænker at bruge??

den eneste jeg kender er solen er så rød mor og den sys jeg er lidt underlig i teksten... og ville gerne starte med at synge for lillepigen imens hun stadig ligger der inde

så nogle gode forslag??

her hjemme synger vi blobs godnatsang fra min søsters børn.
i stedet for blob synger vi vores sønners navne henholdsvis theis og theo.

startede med at synge for begge da de var i maven.

enden sang får de også begge en lille historie fra en bog hvor der er en historie for hver dag i året.

Anmeld

27. marts 2012

Becks

Kay skriver:

den eneste jeg kender er solen er så rød mor og den sys jeg er lidt underlig i teksten... og ville gerne starte med at synge for lillepigen imens hun stadig ligger der inde

så nogle gode forslag??

Prøv at tjekke denne her søde

Anmeld

27. marts 2012

L&V

Kay skriver:

så nogle gode forslag??

Vi har altid sunget mariehønen evigglad og nu hvor hun er 6 måneder elsker hun når vi synger og ellers synger vi mild, lattermild og gavmild af anne linnet da vi syntes den passer så godt til hende

Anmeld

27. marts 2012

Gaia

Pjerrot sagde til månen

Elefantens vuggevise

Den lille ole med paraplyen

Anmeld

27. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi synger "se den lille kattekilling" og har altid gjort det, nu er den udvidet med "en lille undulat" bagefter

Anmeld

27. marts 2012

crille

Er på samme jagt, så holder mig lige til tråden  

Lige pt er jeg lidt vild med Albertes "månebarn". I det hele taget er vi begyndt at høre meget Alberte og Kaj og Andrea. Syntes lige jeg trænger til at blive updatet på børnesange  

Nogen af Albertes sange syntes jeg er for mærkelige i teksten, men nogen af dem rammer mig lige i hjertet og jeg bliver selv i eventyr eller legehumør og kan sidde og drømme mig ind i et skønt børneunivers  

Anmeld

27. marts 2012

Kay

tarkoflen skriver:

Jeg ELSKER elefantens vuggevise, synes bare den er så fin, så det bliver den jeg kommer til at synge, når vi har heldet med os

Og så har jeg fundet de sejeste cd'er som vi helt sikkert også skal have et par stykker af! Min kæreste er helt vild med Metallica og den er så fed den cd!

http://www.rockabyebabymusic.com/

uhh den cd må jeg lige kigge nermere på

Anmeld

27. marts 2012

Kay

Frk.S skriver:

Altså det er jo ikke som sådan en vuggevise, men vi synger "se den lille kattekilling" for Freja når hun skal sove.

Jeg tror bare det er dét at det er den samme sang hver dag, de godt kan lide. Hun kan i hvert fald rigtig godt lide når vi synger den.

tror også det er gentagelserne... men hvis jeg skal synge en af de sange vi også synger i løbet af dagen på arbejdet så får jeg da spat af den sang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.