hvilken vuggevise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.473 visninger
102 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2012

Kay

hvilken vuggevise bruger i eller tænker at bruge??

den eneste jeg kender er solen er så rød mor og den sys jeg er lidt underlig i teksten... og ville gerne starte med at synge for lillepigen imens hun stadig ligger der inde

så nogle gode forslag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Frk.S

Altså det er jo ikke som sådan en vuggevise, men vi synger "se den lille kattekilling" for Freja når hun skal sove.

Jeg tror bare det er dét at det er den samme sang hver dag, de godt kan lide. Hun kan i hvert fald rigtig godt lide når vi synger den.

Anmeld

27. marts 2012

Happiness

Synger Elefantens vuggevise for Lukas. Har jeg gjort siden han lå i maven.

Den bliver han rolig af, og ved at han skal sove

Anmeld

27. marts 2012

sarahb

Vi synger:

Sov lille Jonas
Sov og bliv stor,
medens du sover, våger din mor.
Hun passer på dig til du bliver stor.
Sov lille Jonas sov og blive stor.

Synes den er så hyggelig og så er det den min mor sang for mig.

Anmeld

27. marts 2012

tarkoflen

Jeg ELSKER elefantens vuggevise, synes bare den er så fin, så det bliver den jeg kommer til at synge, når vi har heldet med os

Og så har jeg fundet de sejeste cd'er som vi helt sikkert også skal have et par stykker af! Min kæreste er helt vild med Metallica og den er så fed den cd!

http://www.rockabyebabymusic.com/

Anmeld

27. marts 2012

Mutti2B

Da jeg var lille var de gamle danske film et hit og når min mor, far og jeg skulle hygge os lejede vi én film. Kan I huske Flintesønnerne? Der hvor han synger sangen: Du er min øjesten. Den fandt jeg teksten på i sommers og jeg kunne ikke engang synge den uden at begynde at tude. Den minder mig om mine forældre og glade stunder, og da jeg læste den tænkte jeg på om jeg nogensinde selv vil få "en øjesten, en bette dejlig én"? Og nu ligger der jo en skøn lille pige i min mave, som jeg synger denne sang/vise for allerede

Jeg fortalte forresten min far at jeg var begyndt at synge for hende og spurgte ham om han kunne gætte hvilken sang jeg sang. Han var slet ikke tvivl og udbrød med det samme : Øjesten. Iiih, nu betyder den bare endnu mere for mig

Du er min øjesten

Hør hvor lærken slår sin trille
for den gyldne sol
Jeg for vil også spille
lidt på min fiol

Du er min øjesten
en bette dejlig en er du
Og når vi to følges ad
så er jeg altid glad som nu
Du er et stykke af himlens blå
Alverdens lykke, den vil du få
Hvem kommer så på den grønne gren
Det gør min øjesten og jeg

Tusind klokkeblomster
gynger blidt i solens skær
hør jeg syn's at lærken
synger med på denne her:

Du er min øjesten
en bette dejlig en er du
Og når vi to følges ad
så er jeg altid glad som nu
Du er et stykke af himlens blå
Alverdens lykke, den vil du få
Hvem kommer så på den grønne gren
Det gør min øjesten og jeg

Anmeld

27. marts 2012

Sissel

Jeg har altid sunget Solen er så rød mor.. Men her efter Sasha er blevet lidt ældre er jeg begyndt at synge Nu går solen sin vej. Har altid synes at den er meget smuk. Og jeg er selv kristen og ungerne er døbt, så jeg vil gerne ha at de får en fornemmelse af at Gud er her..

Anmeld

27. marts 2012

Trine89

Vi synger: Under stjerne på himlen, med tommy seebach. 

Den har vi sunget siden hun lå i maven og derfor bliver hun så dejlig rolig af den  

Anmeld

27. marts 2012

Caroline86

vi synger mange forskellige, men når hun er rigtigt ked er det mariehønen evigglad der virker

Selv I flyveren da alle klamrede sig til sæderne grundet turbulens kunne hun beroliges me mariehønen

Når hun selv synger den hedder den "babbehøne Gad"

Anmeld

27. marts 2012

VIPpigen

Når hun skal sove synger vi elefantens vuggevise, så er det ritualer nu at under første vers slukker hun lyset. Andet vers vinker hun nu ud af vinduet og der bliver rullet gardiner ned er, tredje vers ligger hun ned i mine arme, og når der kommer omkvæd kysser jeg hende godnat, putter hende ned i mens jeg synger omkvædet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.