Ikke så heldige fødselsdagsgaver fra svigerfar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kloster skriver:

Nå det var så dén tråd. Ønsker ikke at blive opfattet som forkælet bare pga jeg opretter en tråd om nogle gaver, vi har "overlevet" de sidste årrækker og nu opretter jeg en tråd om det.

Jeg er ikke forkælet og jeg bliver ikke rasende og laver ikke " bestillings-ønskesedler". Men tak fordi der blev sat nogle ord på mig, som jeg slet slet ikke kan genkende ved min personlighed. Tak for det, det var lige hvad jeg kunne bruge og smil..

Men disse gaver min svigerfar køber bærer vel bare præg af, hvor meget (ell lidt) de egentlig kender os.

Hold da helt op! - sko i rette str., der klemmer + 1 stk.  legetøj, der ikke rammer plet + bluse i "forkert" farve + gavekort til middag = far/svigerfar/farfar, der ikke KENDER sin familie nok??? Det kan du dæleme ikke være bekendt at udlede. Helt ærligt.

Jeg har ikke kaldt dig forkælet, men som tråden udvikler sig, lyder du mere og mere forbitret - handler dette virkelig kun om gaver, eller ligger der mere bag?

Jeg kan ikke lade være med at finde det tankevækkende, at du også her i tråden reagerer meget negativt, når du ikke får, hvad du ønsker dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

MariaKyedDK

Frk.S skriver:

Jeg ville personligt ikke sige noget.

Jeg synes det virker for utaknemmeligt og forkælet at sige, at de gaver man får ikke er gode nok.

De har jo sikkert købt dem i den bedste mening - og tror på det er noget i vil blive glade for.

Anmeld

25. marts 2012

bullerbassen

Mor og meget mere skriver:

Hold da helt op! - sko i rette str., der klemmer + 1 stk.  legetøj, der ikke rammer plet + bluse i "forkert" farve + gavekort til middag = far/svigerfar/farfar, der ikke KENDER sin familie nok??? Det kan du dæleme ikke være bekendt at udlede. Helt ærligt.

Jeg har ikke kaldt dig forkælet, men som tråden udvikler sig, lyder du mere og mere forbitret - handler dette virkelig kun om gaver, eller ligger der mere bag?

Jeg kan ikke lade være med at finde det tankevækkende, at du også her i tråden reagerer meget negativt, når du ikke får, hvad du ønsker dig...

Nu skriver ts jo at dette har stået på flere gange om året og i en del år. De gaver hun nævner er jo bare fra dagens fødselsdag.

Anmeld

25. marts 2012

CaWi

Har selv fået af vide jeg er rimelig god til at skrive ønskeseddel. Der er både dyre og billige ting på. Lige fra en billig mascara til 70 kr i matas, til feks et trip trap skærebræt til 500 kr.

Jeg får da selvfølgelig også gaver der ikke står på sedlen, men det er som reglt rigtig gode gaver alligevel.

Jeg ville ALDRIG selv give en gave der ikke kunne byttes, da jeg selv hader når en gave ikke kan byttes. Jeg vil hellere have en mindre ting, end en ting der måske normalt er dyr, men som så er købt på tilbud, og derfor ikke kan byttes, hvis det nu ikke lige var noget der var i min smag.

Min svigermor giver altid rigtig gode gaver. Som regl altid noget køkken noget. Hun har arbejdet i en bahne butik, og går derfor meget op i, at det vi får er god kvalitet, som holder mange år. Men det betyder også at hun tit køber tingene på tilbud. Det er også fint nok, når det er noget vi har ønsket os. Men nu holder et bytte mærke sjællendt tre måneder.

Fik jeg feks en super lækker gave af både hende og min kæreste, ville jeg stort set altid være tvunget til at bytte den fra min kæreste. Det lyder måske mærkeligt, men nogle ting ville jeg måske hellere kunne sige jeg havde fået af min kæreste end svigermor.

Kan godt være nogle også vil synes det er at jeg er forkælet. Det synes jeg nu ikke jeg er. Har aldrig haft mere end andre, og bliver da super glad for de mindste ting. MEN jeg vil altså ha lov til at kunne bytte gaven hvis det ikke lige er min smag, eller hvis det er et par sko der strammer.

Anmeld

25. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
bullerbassen skriver:

Nu skriver ts jo at dette har stået på flere gange om året og i en del år. De gaver hun nævner er jo bare fra dagens fødselsdag.

Gavekortet var fra jul, men okay. Jeg synes bestemt ikke, man kan være bekendt at ræsonnere, at en "dårlig" gavegiver ikke kender familien godt nok. Alle kan ramme ved siden af - nogle meget oftere end andre - og det kan handle om lidt af hvert, men ligefrem, at man ikke kender sine børn og børnebørn særligt godt?

Anmeld

25. marts 2012

Kloster

Mor og meget mere skriver:

Gavekortet var fra jul, men okay. Jeg synes bestemt ikke, man kan være bekendt at ræsonnere, at en "dårlig" gavegiver ikke kender familien godt nok. Alle kan ramme ved siden af - nogle meget oftere end andre - og det kan handle om lidt af hvert, men ligefrem, at man ikke kender sine børn og børnebørn særligt godt?

Nu er vi ligesom ikke ret meget sammen med svigerfar og hans kone i forvejen. Derfor skrev jeg, at han ikke kender os. For hvis vi var meget mere sammen, ville han jo kende os og se hvad fx børnene interessere sig for.

Jeg synes det hele i den her ståd er kørt over i et spor, hvor det slet ikke hører til.

Anmeld

25. marts 2012

Lullaby

Ved du hvad, jeg forstår dig godt. Og i mine øjne er du ikke forkælet. Jeg fik i en årrække gaver af min oldemor som jeg aldrig brugte. Hun var en strikke-dame og hun strikkede de mest gyselige sweatre der var flere numre for store og uformelige. De var ikke engang nogle der kunne gemmes for så snart de blev vasket (af min super-mor der bare kan nogle tricks) så blev de skæve.

Anmeld

25. marts 2012

dpb

Kloster skriver:

Hej.

Min søn bliver 8 år i dag... Tillykke med ham  Og min dejlige mand fyldte år først i marts, så de har holdt det sammen i dag. Dejlig dag med hele familien

Men men men... Minsvigerfars gaver er bare lidt uheldige for tiden... Ja faktisk de sidste par år. Han har altid været vild god til at købe gaver, men nu er de begyndt at købe folks gaver, når de er ude at rejse (hvilket de er ca 3 gange om året). De her gave er bare ikke så fine, så de nok ville ønske ville være.

I dag fik min mand et par Adidas sko (sikkert kopivarer) i den størrelse, som han bruger. Men de klemmer. De kan ikke byttes og det ender med at vores søn får dem. Mads der har fødselsdag får en træ motorcykel, der er lavet som et pudslespil i 3D og en lyselilla poloshirt. Drengen kommer hverken til at bruge pudslespil ell lyselilla poloshirt...

Jeg ved at min mands søster er rasende over de gaver, de er begyndt at købe i udlandet, men jeg synes bare ikke, man kan/bør sige noget. Man kan jo ikke vælge, hvad folk skal købe til én. Men intet kan byttes, hvis det er for lille osv.

I julegave fik vi et gavekort fra Coop på "en middag for 2". Jeg ved godt, det var en sød tanke, men vi ønsker os virkelig ikke sådan noget. Vi har stadig ikke fået brugt dette gavekort...

Kan man sige noget og hvordan? Jeg som svigerdatter vil ikke sige noget, men min mands søster, har i sinde at sige noget. Hun  får jo også sådanne gaver til dem selv og deres børn. Ting der er dårlig kvalitet efter kort tids brug, hvis det overhovedet kan bruges og passes.

Åhh, hvor kan jeg godt følge dig 

Gaver der ikke kan byttes er noget af det værste jeg ved... og det kan godt være nogle så mener jeg er utaknemmelig, men sagen er faktisk at det sårer mig enormt når jeg får en gave jeg ikke kan bruge... for så føler JEG at JEG har svigtet og at JEG svigter gavegiveren ved ikke at bruge/kunne bruge det jeg har fået.... Min egen familie er det ikke det store problem med, da de jo kender mig og derfor oftes rammer rigtigt når de ikke lige går efter ønskelisten (som btw ligger online året rundt med os alle og løbende bliver opdateret...)  MEN når svigermekanikken så mener de selv skal finde på så ender det altid galt... og min samvittighed ender med at være sort og det syntes jeg ikke er fair... 

Selv med gaver der KAN byttes og det er nødvendigt at bytte den fordi eksempelvis str. er forkert eller lign, så har jeg stadig dårlig samvittighed over det... lyder komplet vanvittigt, nu når jeg sidder og får det ned på skrift, men det er ikke desto mindre sådan det er for mig...

Håber din svigerinde har held med at få fortalt at det ikke er den heldigste ide de har fået med at købe fødselsdagsgaverne i udlandet

Ang. gavekortet så ville jeg personligt elske sådan en gave, men der er vi jo alle så forskellige... kunne i heller ikke bytte den på nogen måde??

Qnuz

Anmeld

25. marts 2012

Muhmi

Nu er vi ligesom ikke ret meget sammen med svigerfar og hans kone i forvejen. Derfor skrev jeg, at han ikke kender os. For hvis vi var meget mere sammen, ville han jo kende os og se hvad fx børnene interessere sig for.

Jeg synes det hele i den her ståd er kørt over i et spor, hvor det slet ikke hører til.

Har læst alle indlæg igennem og ville egentlig ikke svare indtil jeg så dette svar fra dig

Hvis i ikke ser hinanden er det vel egentlig bare dejligt at i idet mindste får en gave Jeg vil ikke sige at du er forkælet og alt muligt andet der står ret mange gange i den her tråd, blot lige sige at jeg kender nogenlunde problemet, problmet her er bare at jeg aldrig ønsker mig noget, så for det meste får jeg nogle lidt underlige ting Men jeg tager dem med et smil og et "Nårh ja, så kan jeg lære at ønske mig noget/ Tjaa, den kan vel bruges til et eller andet"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.