Kloster skriver:
Ja jeg er helt sikker på, at alle gaverne er givet i en rigtig god mening og at de er tiltænkt hver og én af os. Men lige den der "middag for 2" er lidt for os, som at skal presse sådan noget ind i vores progarm. Hvis vi ville ud og spise og bare hygge om hinanden, gjorde vi det jo alligevel, gavekort ell ej.
Det gælder vel for alle gaver, at I ville være i stand til at købe dem selv? Så vidt jeg ved, gælder gavekortet til en middag i et år, så det kan vel ikke presse jeres program - jeg synes, det er en rigtig fin gave og kan godt lide tanken om, at den kan bruges til en hyggelig aften i april eller august, selv om det er en julegave. Selv elsker jeg netop den type gaver, for ting og sager og tøj og dufte osv. osv. kan man jo altid selv købe - men måske får man ikke taget sig sammen til at tage på restaurant eller i teateret eller til kosmetolog, hvis man ikke får oplevelsen foræret.
Jeg kan godt se, de andre gaver er lidt uheldige, men jeg ville tage det som en mulighed for at lære mine børn at se lidt stort på, om en enkelt gave ikke helt er som ønsket, men ikke desto mindre kærligt ment - og at det er det, der betyder noget. Jeg vil meget nødigt, at de får en fejlagtig opfattelse af, at ønskesedler er bestillingslister - i så fald kunne man lige så godt give ungerne penge over hele linjen, og så kunne de selv købe præcis, hvad de ville have. Lidt trist og meget upersonligt.
Anmeld