Ikke så heldige fødselsdagsgaver fra svigerfar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Kloster

Kloster skriver:

Må lige kommentere

Jeg synes, en gav esom "en middag for 2" er rigtig rigtig fin, hvis man ønsker sig det... Men vi har alle 5 i husstanden virkelig gode ønskesedler og der står ikke noget i retningen af sådanne ønsker.

Men jeg kan godt se, at det ikke nytter at skrive ønskesedler til dem, så må det jo også gå den anden vej. Så når de har fødselsdage, køber vi bare det, vi nu synes, de lige mangler. Fx 20 liter hvid maling til deres meget farverige vægge  Ell nogle nye krus i køkkenet - fx super flotte Rosendal, da dem de har er de der brune keramik-krus, som de har haft i gagantisk mange år  Ej hvor bliver det spændende at købe gaver fremover nu

Også køber vi det sgu på tilbud i næste uge, så har vi det i hvert fald til når de har fødselsdage i august og november måned. Ha ha....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Pige2009

birthee skriver:

Jeg er så den der godt kan finde på at sige noget... Ikke i tale, men i form af en ønskeseddel.... jeg skriver altid at tingene skal kunne byttes eller penge retur... vores søn fik sidste år et par jeans, en hvid skjorte og en hvid t-shirt af farmor og farfar... rigtig fine gaver, men min dreng er DRENG, og han ejer ikke et stykke hvidt tøj, da det kun får lov at være hvidt den dag han har det på... og min søn skal altså ha' lov at være dreng når han kun er 4-5 år... bukserne har han prøvet igen i år, og de er stadig for store til ham

nu skal svigerforældrene ud at rejse igen, og jeg skal have afleveret ønskeseddel inden på lørdag, da både vores søn og datter har fødselsdag lige om lidt... jeg har nogle ting de mangler, og vores søn har specifikke ønsker til hans legetøj... og det skal han have lov til...

så ja, det kan godt være jeg er forkælet, men har den holdning at ting skal kunne byttes så barnet får glæde af det i dagene efter fødselsdagen eller kort tid efter... og det tøj han fik var bare slet ikke ham, og han kan ellers godt lide hvis han får en sej bluse eller en flot skjorte...

jeg synes godt du kan sige noget - jeg har ærligt sagt til min svigermor at hvidt tøj ikke er praktisk, og at jeg foretrækker at tøjet er købt i dk, så det i det mindste kan byttes til den rigtige str.!

Helt enig For ellers kan man lige så godt lade være med at købe gaver, hvis modtageren alligevel ikke kan bruge dem

Anmeld

24. marts 2012

Muffin_girl

Kloster skriver:

Må lige kommentere

Jeg synes, en gav esom "en middag for 2" er rigtig rigtig fin, hvis man ønsker sig det... Men vi har alle 5 i husstanden virkelig gode ønskesedler og der står ikke noget i retningen af sådanne ønsker.

Men jeg kan godt se, at det ikke nytter at skrive ønskesedler til dem, så må det jo også gå den anden vej. Så når de har fødselsdage, køber vi bare det, vi nu synes, de lige mangler. Fx 20 liter hvid maling til deres meget farverige vægge  Ell nogle nye krus i køkkenet - fx super flotte Rosendal, da dem de har er de der brune keramik-krus, som de har haft i gagantisk mange år  Ej hvor bliver det spændende at købe gaver fremover nu

Forstår dig sagtens.. !  

Men jeg er 100% sikker på tanken er at forkæle jer som forældre.. Jeg ville selv blive super glad... (hvis du vil af med det, kan jeg godt være intra - afhængig af pris) 

Og jeg syntes da bare at du skal købe de ting du foreslår Så kan de jo bytte det eller lad være... Hehhe ... Jeg kan sagtens også blive skuffet over gaverne, og forstår godt dig og din mening med det du siger Men min erfaring er desværre også bare at ønskeseddler ikke hjælper, og at "ældre" mennesker køber hvad der passer dem .. 

Anmeld

24. marts 2012

modesty

Jeg har en farmor der altid har givet mig de mest ubrugelige gaver, som ikke kunne byttes. Jeg kan huske at jeg som barn var lidt øv over det, og så sagde min mor at det da var ligemeget. Jeg fik jo andre gaver og farmor mente det jo godt. Siden da har jeg altid trukket lidt på smilebåndet over hendes umulige gaver og sagt pænt tak. Så får man en gave mindre. Og hvad så? Det er da ligemeget.

Nej, jeg synes bestemt ikke at det er god stil at gøre opmærksom på at deres gaver ikke kan bruges. Og selvom du sætter små smileyer rundt omkring, så synes jeg at dine kommentarer lugter langt væk af underskud. Skid på det og giv dine svigerforældre et kram! De er dårlige til at give gaver, men så er de sikkert gode til nogle andre ting. 

PS: Jeg køber ALTID gaver der kan byttes. Men det er ikke ensbetydende med at jeg mener at jeg kan kræve det af andre.

Anmeld

24. marts 2012

Muffin_girl

Kloster skriver:

Også køber vi det sgu på tilbud i næste uge, så har vi det i hvert fald til når de har fødselsdage i august og november måned. Ha ha....

God ide ... HAHAHHA  

Anmeld

24. marts 2012

LR85

Jeg synes overhoved ikke du kan tillade dig a sige noget. Gaverne er tudeligvis noget han har tiltænk særligt til jer, a i ikke kan bruge det er jo bare ærgeligt, men det er gaver. Synes ikke man kan andet end a være taknemmelig for en der gør et godt forsøg

Anmeld

25. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kloster skriver:

Ja jeg er helt sikker på, at alle gaverne er givet i en rigtig god mening og at de er tiltænkt hver og én af os. Men lige den der "middag for 2" er lidt for os, som at skal presse sådan noget ind i vores progarm. Hvis vi ville ud og spise og bare hygge om hinanden, gjorde vi det jo alligevel, gavekort ell ej.

Det gælder vel for alle gaver, at I ville være i stand til at købe dem selv? Så vidt jeg ved, gælder gavekortet til en middag i et år, så det kan vel ikke presse jeres program - jeg synes, det er en rigtig fin gave og kan godt lide tanken om, at den kan bruges til en hyggelig aften i april eller august, selv om det er en julegave. Selv elsker jeg netop den type gaver, for ting og sager og tøj og dufte osv. osv. kan man jo altid selv købe - men måske får man ikke taget sig sammen til at tage på restaurant eller i teateret eller til kosmetolog, hvis man ikke får oplevelsen foræret.

Jeg kan godt se, de andre gaver er lidt uheldige, men jeg ville tage det som en mulighed for at lære mine børn at se lidt stort på, om en enkelt gave ikke helt er som ønsket, men ikke desto mindre kærligt ment - og at det er det, der betyder noget. Jeg vil meget nødigt, at de får en fejlagtig opfattelse af, at ønskesedler er bestillingslister - i så fald kunne man lige så godt give ungerne penge over hele linjen, og så kunne de selv købe præcis, hvad de ville have. Lidt trist og meget upersonligt.

Anmeld

25. marts 2012

Steph_Laurits

LR85 skriver:

Jeg synes overhoved ikke du kan tillade dig a sige noget. Gaverne er tudeligvis noget han har tiltænk særligt til jer, a i ikke kan bruge det er jo bare ærgeligt, men det er gaver. Synes ikke man kan andet end a være taknemmelig for en der gør et godt forsøg

Er enig med dig!

Taknemmelighed er da det mindste man kan vise.
Det er ingen der siger at man SKAL købe gave - at folk så gør det er da bare fordi de tænker på én.

Jeg ville aldrig forvente at få en gave - syntes folk går alt alt alt for meget op i det der med at man skal have gaver

Anmeld

25. marts 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mor og meget mere skriver:

Det gælder vel for alle gaver, at I ville være i stand til at købe dem selv? Så vidt jeg ved, gælder gavekortet til en middag i et år, så det kan vel ikke presse jeres program - jeg synes, det er en rigtig fin gave og kan godt lide tanken om, at den kan bruges til en hyggelig aften i april eller august, selv om det er en julegave. Selv elsker jeg netop den type gaver, for ting og sager og tøj og dufte osv. osv. kan man jo altid selv købe - men måske får man ikke taget sig sammen til at tage på restaurant eller i teateret eller til kosmetolog, hvis man ikke får oplevelsen foræret.

Jeg kan godt se, de andre gaver er lidt uheldige, men jeg ville tage det som en mulighed for at lære mine børn at se lidt stort på, om en enkelt gave ikke helt er som ønsket, men ikke desto mindre kærligt ment - og at det er det, der betyder noget. Jeg vil meget nødigt, at de får en fejlagtig opfattelse af, at ønskesedler er bestillingslister - i så fald kunne man lige så godt give ungerne penge over hele linjen, og så kunne de selv købe præcis, hvad de ville have. Lidt trist og meget upersonligt.

100% enig - godt skrevet

Anmeld

25. marts 2012

klmf

Hvis jeg køber gaver udenom ønskesedlen, så er det fordi jeg er faldet over noget som jeg tænker at modtageren kunne blive glad for. Det er jo så et sats, for der er jo forskel i smag og behag. Så køber ikke sådan et stas-køb uden byttemærke. Jeg ville blive ked af det hvis de stod ved modtagelsen af gaven og sagde ih, åh og nææææææææ og så kylede det ind i skabet og aldrig fik det brugt. Så kunne jeg jo ligeså godt skylle de penge ud eller give dem som kontanter. Min pointe er, at selvfølgelig giver man i en god mening, men er man ikke også interesseret i at det rent faktisk giver glæde og ikke er 'spildte penge' hvis det bare står og står??

Synes ikke du som svigerdatter skal tage den, det må være din mand og hans søster. Det skal ikke lyde utaknemmeligt, så måske de kunne tage udgangspunkt i det som alle vel ønsker med en gave: at den skal give glæde og blive brugt! Så det ikke er spildte penge.... Det må da være et argument alle kan forstå Hvis de kan sige det med et smil og lade være med at rode sig ud i den med ønskesedler, fordi det nemt bliver opfattet somen bestillingsseddel (hvilket jeg også hader når folk har den indstilling) - men sig at det ville være SÅ dejligt hvis der er byttemærke på

Ellers må I til at købe maling i spandevis til deres vægge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.