Ikke så heldige fødselsdagsgaver fra svigerfar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Kloster

Peanut skriver:

Jeg sidder og tænker om i overhovedet har lavet en ønskeliste? Og svigerfar vælger ikke at følge den?

Ellers kunne man vel skrive med småt i bunden, at der ønskes byttemærker på alle gaver?

(Har selv lige fået en invitation hvor der stod, at parret ønskede byttemærker på alle gaver, samt kontanter i stedet for gavekort). Jeg synes godt nok det virker lidt "groft", men man kan jo blive nødt til det i nogle situationer.

Jo jo der er sendt ønskesedler til ham. De havde bare købt den i julen, da de var ude og rejse her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

MinNoah

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er hverken forkælet ell utaknemmelig  Og synes, det er lidt træls at blive stemplet som dette bare pga man synes, det er nogle uheldige gaver, man får af sin svigerfar  

Det er jo forskelligt som man ser på gaver...

I mine øjne er en gave det det rent faktisk er - en gave... en ønskeseddel er også en ØNSKE seddel og ikke en bestillingsseddel...

Man må jo gå ud fra at svigerfar køber de gaver i bedste mening - og er det fx størrelsen der ikke passer så er det jo helt fair at sige at hvilken størrelse tøj barnet bruger...

Jeg kunne aldrig finde på at "fórvente" noget i en gave... Ja jeg laver en ønskeseddel, men ikke en bestillingsseddel, og jeg kunne aldrig finde på at skrive på ønskesedlen at alt skulle kunne byttes eller sådan noget, synes det er utaknemmeligt og jeg gad personligt ikke bruge tid på at købe gave til sådan en person (siger ikke du er sådan).

Anmeld

24. marts 2012

Kloster

MinNoah skriver:

Det er jo forskelligt som man ser på gaver...

I mine øjne er en gave det det rent faktisk er - en gave... en ønskeseddel er også en ØNSKE seddel og ikke en bestillingsseddel...

Man må jo gå ud fra at svigerfar køber de gaver i bedste mening - og er det fx størrelsen der ikke passer så er det jo helt fair at sige at hvilken størrelse tøj barnet bruger...

Jeg kunne aldrig finde på at "fórvente" noget i en gave... Ja jeg laver en ønskeseddel, men ikke en bestillingsseddel, og jeg kunne aldrig finde på at skrive på ønskesedlen at alt skulle kunne byttes eller sådan noget, synes det er utaknemmeligt og jeg gad personligt ikke bruge tid på at købe gave til sådan en person (siger ikke du er sådan).

Jeg kan sagtens se, hvad du mener. Men sønnen kommer aldrig i den lyselilla poloshirt og kommer aldrig til at lege med det træpudslespil. + at manden slet ikke har fået en gave af sin far, da skoene klemmer. Men vores mellemste søn har fået skoene og min niece kommer til at få en poloshirt, der er ubrugt. Og genbrugen kommer til at få pudslespillet engang. Også ganske ubrugt.

Jeg går også ind for, at det er en ønske-seddel, ikke en bestillingsseddel. Men der er da ærgeligt med sådanne gaver.

Anmeld

24. marts 2012

marloutti

Jeg kan virkelig godt følge dig..... Mine svigerforældre køber også det DE synes vi eller vores søn skal have. Ting vi hverken har brug for eller har lyst til at eje!! Jeg synes bare det er svært at sige noget, for de vil blive sure over det og i øvrigt vil de så også være ligeglade, for de ved jo bedst!!!!

Jeg er bare så røv-træt af at få hjemmet fyldt op med ting vi overhovedet ikke ønsker os og som heller ikke kan byttes, fordi det er billigt skrammel købt i fakta for flere måneder siden!!!

Ups, der fik du vist lige trykket på min on-knap... Aj, det er ikke fordi jeg ikke sætter pris på at få gaver... Det er bare træls i længden at stå og takke overstrømmende for noget, man er ved at brække sig over.... Vi ønsker os tøj til Magne når han har fødselsdag, men har pænt skrevet at det ikke skal være joggingtøj eller skjorter, for vi synes det er grimt til ham.... Hvad køber hun så til ham? Et par brune velour-joggingbuksermed lilla lommer!!! Og står og sprut-griner fordi hun synes de er ssåååå ffiiiiiiinnnneee!!! Aj, ved du nu hvad....

Ja, jeg ville bare sige, jeg er enig med dig....

Anmeld

24. marts 2012

MinNoah

Kloster skriver:

Jeg kan sagtens se, hvad du mener. Men sønnen kommer aldrig i den lyselilla poloshirt og kommer aldrig til at lege med det træpudslespil. + at manden slet ikke har fået en gave af sin far, da skoene klemmer. Men vores mellemste søn har fået skoene og min niece kommer til at få en poloshirt, der er ubrugt. Og genbrugen kommer til at få pudslespillet engang. Også ganske ubrugt.

Jeg går også ind for, at det er en ønske-seddel, ikke en bestillingsseddel. Men der er da ærgeligt med sådanne gaver.

Kan også godt se hvad du mener For ja det er ærgeligt at tingene ikke kan blive brugt... Måske du skulle nævne noget med at du synes det er synd at der ikke bliver spurgt efter størrelse når der fx købes sko i gave - fordi din kæreste ville rigtig gerne bruge dem men sko er en svær gave at købe hvis ikke de kan byttes.

Mht. puslespil fx så kan det ikke være så dyrt sådan et?! Og så må man bare sige pænt tak og så se om en anden evt ville kunne ha glæde af det :-)

Anmeld

24. marts 2012

katrine26

Jeg syntes overhoved ik du er forkælet eller utaknemlig fordi du Ønsker at de gaver de kommer også bliver brugt.

Jeg syntes også godt man kan forvente at vis folk vil have en ønskesedl at de så køber noget for den..Men har kun fødselsdag engang om året.

Jeg har selv været ude for det samme for svigerfamilien ( eller retter svigermor).

Min kæreste havde fødselsdag her den. 10 marts og ønsket sig penge da han stod og manglet bukser. Men i steden for penge for han et samlet gavekort at både hans far og mor og søster til en butik ( hvor søsteres mand køber tøj i) for der mente de han kunne finde noget..Heldigvid fandt han noget ellers havde han stået med et gavekort på 700 kr som ville være ubruglig for ham.

Jeg fik også engang en grillbog selvom jeg havde sagt jeg ønsket mig penge så vi kunne KØBE en grill..

Katrine26

Anmeld

24. marts 2012

MinNoah

marloutti skriver:

Jeg kan virkelig godt følge dig..... Mine svigerforældre køber også det DE synes vi eller vores søn skal have. Ting vi hverken har brug for eller har lyst til at eje!! Jeg synes bare det er svært at sige noget, for de vil blive sure over det og i øvrigt vil de så også være ligeglade, for de ved jo bedst!!!!

Jeg er bare så røv-træt af at få hjemmet fyldt op med ting vi overhovedet ikke ønsker os og som heller ikke kan byttes, fordi det er billigt skrammel købt i fakta for flere måneder siden!!!

Ups, der fik du vist lige trykket på min on-knap... Aj, det er ikke fordi jeg ikke sætter pris på at få gaver... Det er bare træls i længden at stå og takke overstrømmende for noget, man er ved at brække sig over.... Vi ønsker os tøj til Magne når han har fødselsdag, men har pænt skrevet at det ikke skal være joggingtøj eller skjorter, for vi synes det er grimt til ham.... Hvad køber hun så til ham? Et par brune velour-joggingbuksermed lilla lommer!!! Og står og sprut-griner fordi hun synes de er ssåååå ffiiiiiiinnnneee!!! Aj, ved du nu hvad....

Ja, jeg ville bare sige, jeg er enig med dig....

Må give lidt ret......... Hvis tingene virkelig er decideret grimme så synes jeg faktisk det er ok at bytte dem..

Tror jeg er lidt ambivalent med de her gaver og bytte"regler"

Men min svigermor har det fx med ALTID at købe "Pige-ting" til vores søn på snart 3 år... Hun køber lilla sengetøj + tøj - hun må være vild med lila - det værste var dog at hun kom med en Mariehøne bamse til vores dreng på knap 3 år For efterfølgende at give ham en sparebøsse der lignede en gummistøvle med lyserøde blomster på (Vi har både sparebøsse og mariehøne endnu, dog gemt væk hvis vi en dag får en pige -noget af tøjet har vi, andet har jeg tilladt mig at bytte med begrundelsen at størrelsen ikke var passende) synes det er rigtig svært!

Anmeld

24. marts 2012

Muffin_girl

MinNoah skriver:

Hmm.... Synes faktisk du lyder lidt forkælet eller utaknemmelig... Mange giver gaver som fx "middag for 2" for hvem har ikke lyst til en middag ude indimellem, det er jo virkelig en gave ALLE kan bruge... Og hvis i ikke er til restaurantbesøg så kan i evt selv give det videre i gave?

Mht. gaver købt i udlandet, ja så er det uheldigt at tøj ikke kan byttes hvis det er for småt fx. Men igen jeg synes altid man bare bør være glad for man får en gave At der er tænkt på én...

Hmm.... Synes faktisk du lyder lidt forkælet eller utaknemmelig... Mange giver gaver som fx "middag for 2" for hvem har ikke lyst til en middag ude indimellem, det er jo virkelig en gave ALLE kan bruge... Og hvis i ikke er til restaurantbesøg så kan i evt selv give det videre i gave?

ENIG MED DIG

Anmeld

24. marts 2012

4kløver

Kender det. Har svært ved at sige det da det jo er købt med en go tanke. Men hold op jeg har meget der aldrig bliver brugt da det er købt længe før.. Manden er så mere vi siger det og ham har sagt det til hans far og fars kone at tøj fra kvickly er der meget af det vores unger ikke kan passe da det er for stort. Men får stadig tøj derfra som bare ligger.

Anmeld

24. marts 2012

Kloster

AalborgPigen skriver:

ENIG MED DIG

Må lige kommentere

Jeg synes, en gav esom "en middag for 2" er rigtig rigtig fin, hvis man ønsker sig det... Men vi har alle 5 i husstanden virkelig gode ønskesedler og der står ikke noget i retningen af sådanne ønsker.

Men jeg kan godt se, at det ikke nytter at skrive ønskesedler til dem, så må det jo også gå den anden vej. Så når de har fødselsdage, køber vi bare det, vi nu synes, de lige mangler. Fx 20 liter hvid maling til deres meget farverige vægge  Ell nogle nye krus i køkkenet - fx super flotte Rosendal, da dem de har er de der brune keramik-krus, som de har haft i gagantisk mange år  Ej hvor bliver det spændende at købe gaver fremover nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.