Jeg synes der er flere ting i det.
Grundlæggende, synes jeg ikke man kan tillade sig at blive sur/skuffet/ærgelig over en gave, for alternativet er at man intet får.
At de har givet et par sko der er for små - come on! shit happens! Jeg gav da min mor et par støvler for et par år siden hvor den ene støvle var større end den anden, det var da ikke med vilje overhovedet, jeg havde ingen anelse om at den str. der stod på ikke helt passede. De var købt online, så hun fik dem aldrig byttet.
Og at "din mand jo så ikke har fået en gave af hans far" nåhh ja, så overlever han jo nok også det, det var da ærgeligt, men livet går videre, godt at der var andre der kunne få glæde af skoene.
Gaverne til jeres børn, I kan jo være helt ærlige og sige at i synes det er ærgeligt at de bruger penge på ting der ikke bliver brugt, i kan også tilbyde at købe gaverne for dem eller "gå sammen" så har i lidt mere kontrol.
Og den der med gavekortet, det er altså helt klart noget man køber for at være sikker på at det man giver kan bruges. Og hvis det bare ikke er jer, så brug det som en gave til nogen andre.
sidste år til jul fik jeg håndledvarmere og en skater hue af min Onkel, men jeg ved at han bare har tænkt, ej det er lige Ronja, det skal hun da ha, selvom det er så langt fra.
Held og lykke med det fremover.
Held og lykke med det fremover
Anmeld