Ikke så heldige fødselsdagsgaver fra svigerfar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kloster skriver:

Må lige kommentere

Jeg synes, en gav esom "en middag for 2" er rigtig rigtig fin, hvis man ønsker sig det... Men vi har alle 5 i husstanden virkelig gode ønskesedler og der står ikke noget i retningen af sådanne ønsker.

Men jeg kan godt se, at det ikke nytter at skrive ønskesedler til dem, så må det jo også gå den anden vej. Så når de har fødselsdage, køber vi bare det, vi nu synes, de lige mangler. Fx 20 liter hvid maling til deres meget farverige vægge  Ell nogle nye krus i køkkenet - fx super flotte Rosendal, da dem de har er de der brune keramik-krus, som de har haft i gagantisk mange år  Ej hvor bliver det spændende at købe gaver fremover nu

Herhjemme får vi tit gaver som ikke stod på ønskelisten og jeg synes ofte man bliver overrasket og får nogle fede ting som man ikke har været klar ovet at man måske ønsker sig alligevel.

Jeg kan godt forstå dig med skoene der klemmer og en uheldig t-shirt. Det er jo ærgeligt at det ikke kan bruges.

Men jeg kan ikke forstå dig mht til middag for to. Det kan godt være at I ikke har ønsker jer det, men hvis I nu fandt tiden til at bruge det så kan du da ikke fortælle mig at gaven ikke duer. Det er da dejligt at komme ud at spise (gratis) men sin mand. De synes det var noget i vil få glæde af så vil jeg også finde tid til at bruge det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

ano14316

Jeg synes der er flere ting i det.

Grundlæggende, synes jeg ikke man kan tillade sig at blive sur/skuffet/ærgelig over en gave, for alternativet er at man intet får.

At de har givet et par sko der er for små - come on! shit happens! Jeg gav da min mor et par støvler for et par år siden hvor den ene støvle var større end den anden, det var da ikke med vilje overhovedet, jeg havde ingen anelse om at den str. der stod på ikke helt passede. De var købt online, så hun fik dem aldrig byttet.

Og at "din mand jo så ikke har fået en gave af hans far" nåhh ja, så overlever han jo nok også det, det var da ærgeligt, men livet går videre, godt at der var andre der kunne få glæde af skoene.

Gaverne til jeres børn, I kan jo være helt ærlige og sige at i synes det er ærgeligt at de bruger penge på ting der ikke bliver brugt, i kan også tilbyde at købe gaverne for dem eller "gå sammen" så har i lidt mere kontrol.

Og den der med gavekortet, det er altså helt klart noget man køber for at være sikker på at det man giver kan bruges. Og hvis det bare ikke er jer, så brug det som en gave til nogen andre.

sidste år til jul fik jeg håndledvarmere og en skater hue af min Onkel, men jeg ved at han bare har tænkt, ej det er lige Ronja, det skal hun da ha, selvom det er så langt fra.

Held og lykke med det fremover.

Held og lykke med det fremover

Anmeld

25. marts 2012

bullerbassen

Kan godt følge dig , her kom olde til Silas fødseldag med gaver købt på ferie.

En lækker polo t-shirt ( men med pink skrift lidt for piget ) og shorts str 110 ( silas blev 2 )

Er bestemt ikke hverken forkælet eller utaknemlig, heldigvis er Silas ligeglad . Men havde det nu været de store ja så var de nok blebet skuffet. For hvad er der ved gaver man ikke kan bruge.

Syntes gaver skal købes et sted med mulighed for at kunne byttes, ikke fordi jeg skal skrive ønskeseddel. Men syntes da det er ærgelig at bruge penge på noget som ikke bliver brugt.

Anmeld

25. marts 2012

Kloster

Tak for alle svar.

Synd at så mange bed sig mærke i den der "middag for 2", hvilket slet ikke var det domminerende problem.

Men alt ialt bider jeg bare munden sammen, siger takkk og smiler. Der er nok ikke andet at gøre og det overlever jeg skam også. Har jo overlevet det her 5 gange om året i nogle år nu. Så det er slet slet ikke for at puste problemet op ell lyde utaknemmelig. Men der var engang.... Dengang købte svigerfar giga gode gaver og gik virkelig efter ønskesedlen og hvad der var personligt til os.

Men I skal alle have mange tak for alle jeres svar...

Anmeld

25. marts 2012

isabellasmor

Kloster skriver:

Må lige kommentere

Jeg synes, en gav esom "en middag for 2" er rigtig rigtig fin, hvis man ønsker sig det... Men vi har alle 5 i husstanden virkelig gode ønskesedler og der står ikke noget i retningen af sådanne ønsker.

Men jeg kan godt se, at det ikke nytter at skrive ønskesedler til dem, så må det jo også gå den anden vej. Så når de har fødselsdage, køber vi bare det, vi nu synes, de lige mangler. Fx 20 liter hvid maling til deres meget farverige vægge  Ell nogle nye krus i køkkenet - fx super flotte Rosendal, da dem de har er de der brune keramik-krus, som de har haft i gagantisk mange år  Ej hvor bliver det spændende at købe gaver fremover nu

Nu blev jeg pludselig meget enig i at du lyder meget forkælet . Jeg ville aldrig bruge så meget som en 10'er hvis gavemodtageren oprettede en tråd derefter, om hvor dårlig gaven var. Den er købt i bedste mening... Det gør da heller ikke noget at ens børn lærer at være glad for det de får??? 

Anmeld

25. marts 2012

Isabella_mor

ja jeg syntes jo også det lyder lidt forkælet... men nu kender jeg heller ikke dig eller din familie... men jeg syntes godtnok at det er for meget at blive rasende over en GAVE... det er jo ikke gaven der gælder men tanken der tæller... og de syntes jo sikkert det er smadder eksotisk at købe en gave der kommer fra et andet land.. om i bruger det eller ej er jo ligegyldigt... i kan jo altid give det vidre til nogen der så kan bruge det og så har i alligevel fået noget ud af det.. 

ellers så må i sige at i helst vil have penge til ungernes opsparing ellers må i få sneget en ønskeseddel ind.. og i det mindste kan i jo hvertfald give dem en info omkring tøjstørrelse..

Anmeld

25. marts 2012

Linsi

Kloster skriver:

Hej.

Min søn bliver 8 år i dag... Tillykke med ham  Og min dejlige mand fyldte år først i marts, så de har holdt det sammen i dag. Dejlig dag med hele familien

Men men men... Minsvigerfars gaver er bare lidt uheldige for tiden... Ja faktisk de sidste par år. Han har altid været vild god til at købe gaver, men nu er de begyndt at købe folks gaver, når de er ude at rejse (hvilket de er ca 3 gange om året). De her gave er bare ikke så fine, så de nok ville ønske ville være.

I dag fik min mand et par Adidas sko (sikkert kopivarer) i den størrelse, som han bruger. Men de klemmer. De kan ikke byttes og det ender med at vores søn får dem. Mads der har fødselsdag får en træ motorcykel, der er lavet som et pudslespil i 3D og en lyselilla poloshirt. Drengen kommer hverken til at bruge pudslespil ell lyselilla poloshirt...

Jeg ved at min mands søster er rasende over de gaver, de er begyndt at købe i udlandet, men jeg synes bare ikke, man kan/bør sige noget. Man kan jo ikke vælge, hvad folk skal købe til én. Men intet kan byttes, hvis det er for lille osv.

I julegave fik vi et gavekort fra Coop på "en middag for 2". Jeg ved godt, det var en sød tanke, men vi ønsker os virkelig ikke sådan noget. Vi har stadig ikke fået brugt dette gavekort...

Kan man sige noget og hvordan? Jeg som svigerdatter vil ikke sige noget, men min mands søster, har i sinde at sige noget. Hun  får jo også sådanne gaver til dem selv og deres børn. Ting der er dårlig kvalitet efter kort tids brug, hvis det overhovedet kan bruges og passes.

jeg kan godt forstå dig lidt, sidder lidt i samme situation... mine svigerforældre har lige været på tenerife, og har købten del gaver med hjem til mig og manden. Fik en t shirt, en lille grim sæbe og en halskæde ud af læder som SLET ikke er mig. Kommer aldrig til at bruge noget af det, og tænker kunne de ikke bare havde købt en lækker parfume toldfrit hehe. Men jeg blev alligevel glad, bare tanken om at de har tænkt på at købe de ting til mig.. det er jo tanken der tæller som man siger.. man kan bare ikke altid få det man gerne vil ha. Synes bare man altid skal værdsætte det man får og også  lære ens børn det samme.. findes ikke noget værre end utaknemmeluge børn og mennesker.

Anmeld

25. marts 2012

Kloster

Nå det var så dén tråd. Ønsker ikke at blive opfattet som forkælet bare pga jeg opretter en tråd om nogle gaver, vi har "overlevet" de sidste årrækker og nu opretter jeg en tråd om det.

Jeg er ikke forkælet og jeg bliver ikke rasende og laver ikke " bestillings-ønskesedler". Men tak fordi der blev sat nogle ord på mig, som jeg slet slet ikke kan genkende ved min personlighed. Tak for det, det var lige hvad jeg kunne bruge og smil..

Men disse gaver min svigerfar køber bærer vel bare præg af, hvor meget (ell lidt) de egentlig kender os.

Anmeld

25. marts 2012

Maja88

jeg forstår ikke problemet.. ja uheldig det ikke kan byttes...

men så brokker i jer over det er kopi varer....

og hvorfor bruger din søn ikke puslespil... blev han ikke kun 8 eller???? det er da lige alderen...

hvad er der i vejen ed de gaver.. jeg synes han har haft tanker bag ved det og han køber dem jo med kærlighed

Anmeld

25. marts 2012

bullerbassen

Kloster skriver:

Må lige kommentere

Ha ha sådan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.